Cikliddagarna i Duisburg till hösten.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael W
    NCS Medlem
    • augusti 2002
    • 8598

    #46
    Ursprungligen postat av kaj.p
    Är detta något som bara gäller i år? Eller kommer det också att gälla diskuschampionatåren? För inte är det väl skillnad på ciklider o ciklider
    Utgående från att det ställdes ett förslag som gällde årets utställning fattade styrelsen ett beslut som således gäller denna utställning. Efter utställningen utvärderar styrelsen nyttan av arrangemanget/sponsoreringen.

    Inget hindrar nya förslag och nya beslut framgent, i synnerhet ifall erfarenheterna av årets satsning blir goda.
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • april 2002
      • 4619

      #47
      Ursprungligen postat av kaj.p
      Är detta något som bara gäller i år? Eller kommer det också att gälla diskuschampionatåren? För inte är det väl skillnad på ciklider o ciklider
      Trots allt är det väl en viss skillnad i krånglighet att plocka med sig en eller 2 diskusar och placera i ett färdiga akvarier än att plocka med sig alla fiskar i ett akvarium och ev. inredning och sedan inreda akvariet på plats.
      Så inte är skillnad på ciklider och ciklider, men därmot när det gäller tävling och tävling. Denna "tävling" kräver mer när det gäller arbetsinsats och kostnad.
      Om du vill kaj så kan du ju även i år ställa upp med ett snyggt inrett diskusakvarium i utställningen. Då får också du/diskusarna ett bidrag.

      Tycker att det är bra att NCS subventionerar eventuellt deltagande i detta evenemang - om NCS också skall subventionera deltagande i diskuschampionatet har jag ingen synpunkt på. När det gäller det championatet finns det också en massa fina priser man kan vinna - så verkar inte vara fallet här.
      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 18 juli 2009, 11:01.

      Kommentar

      • kaj.p
        Användare
        • april 2002
        • 2294

        #48
        Jag tycker också det är bra att NCS medlemmar visar upp sig och visst är det kanske så att det kan kräva mera jobb o sätta upp ett akvarium.
        Men varje år gäller väl att allt skall vara klart onsdag och att man först får börja riva kl 18 på söndagen. Så oavsett om man ställer ut diskus eller sätter upp ett kar så får man vara beredd på att man får lägga 6-7 dagar, Åker man bussen handlar det oftast om 3-4 så att det skulle bli så mycket dyrare o ställa ut denna gång har jag svårt o se.
        För min del blir det nog inget Duisburg iår utan det lutar åt Liverpool o B.I.D.K.A´s show i november istället.
        Ps
        Är också nöjd med Mickes svar.
        Senast redigerad av kaj.p; 18 juli 2009, 17:08.
        Diskussällskapet
        www.diskusforum.se

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Användare
          • april 2002
          • 4619

          #49
          Ursprungligen postat av kaj.p
          Jag tycker också det är bra att NCS medlemmar visar upp sig och visst är det kanske så att det kan kräva mera jobb o sätta upp ett akvarium.
          Men varje år gäller väl att allt skall vara klart onsdag och att man först får börja riva kl 18 på söndagen. Så oavsett om man ställer ut diskus eller sätter upp ett kar så får man vara beredd på att man får lägga 6-7 dagar, Åker man bussen handlar det oftast om 3-4 så att det skulle bli så mycket dyrare o ställa ut denna gång har jag svårt o se.
          För min del blir det nog inget Duisburg iår utan det lutar åt Liverpool o B.I.D.K.A´s show i november istället.
          Ps
          Är också nöjd med Mickes svar.
          Som sagt - det vore kul om det också ställdes upp ett diskuskar härifrån

          Kommentar

          • Mikael W
            NCS Medlem
            • augusti 2002
            • 8598

            #50
            Anmäl er till festen på lördag

            Obs att ciklidträffen på lördag kväll förutsätter förhandsanmälan till arrangörerna. Detta för att de ska kunna fixa mat.

            (Lägger till sista anmälningsdag här genast jag får reda på den.)
            mvh
            Mikael W
            (NCS-medlem sedan 1981)

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • april 2002
              • 4619

              #51
              Kan väl också nämnas att det tyvärr inte kommer att bli någon tävling denna gång - förhoppningsvis så blir det nog ändå några svenska bidrag.
              Skall också bli kul att gå på ciklidpartyt på lördag kväll - hoppas att vi blir många svenskar där.

              Kommentar

              • Tony
                Användare
                • april 2002
                • 4594

                #52
                Ciklidparty kan aldrig vara fel
                Tony Englund

                Kommentar

                • malawijanne
                  Banned
                  • november 2005
                  • 3217

                  #53
                  Ja vi har bokat lördagskvällen jag och Q, så häng på nu.
                  Så vi blir lite fler vikingar på ciklidpartyt.Janne

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Användare
                    • april 2002
                    • 4619

                    #54
                    Absolut sista anmälningsdag till ciklidpartyt är den 20/8. Priset är 15 EUR.

                    Kommentar

                    • Mikael W
                      NCS Medlem
                      • augusti 2002
                      • 8598

                      #55
                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Absolut sista anmälningsdag till ciklidpartyt är den 20/8. Priset är 15 EUR.
                      Då ingår mat. Dryckerna betalar man separat.
                      mvh
                      Mikael W
                      (NCS-medlem sedan 1981)

                      Kommentar

                      • malawijanne
                        Banned
                        • november 2005
                        • 3217

                        #56
                        Ja då har man beställt hotell, tyvärr så var redan vandrarhemmet på mässområdet uppbokat, det hade varit lite smidigare att bo närmare mässan.
                        Det blev hotell IBIS istället vid järnvägen, där har man ju bott förut så det lär väl funka.
                        framförallt så brukar bussen med ciklidvännerna bo där också.
                        Så nu är det bara för Ola och Richard att boka rum där.
                        Så se vi i baren på hotellet fredag kväll
                        Det är ingen som har erfarenhet att köra vägen om Odense istället för att ta färgan mellan rödby och puttgarden, kan det vara en bra ide?Janne

                        Kommentar

                        • olaJ
                          Användare
                          • augusti 2003
                          • 584

                          #57
                          Ursprungligen postat av malawijanne
                          Ja då har man beställt hotell, tyvärr så var redan vandrarhemmet på mässområdet uppbokat, det hade varit lite smidigare att bo närmare mässan.
                          Det blev hotell IBIS istället vid järnvägen, där har man ju bott förut så det lär väl funka.
                          framförallt så brukar bussen med ciklidvännerna bo där också.
                          Så nu är det bara för Ola och Richard att boka rum där.
                          Så se vi i baren på hotellet fredag kväll
                          Det är ingen som har erfarenhet att köra vägen om Odense istället för att ta färgan mellan rödby och puttgarden, kan det vara en bra ide?Janne
                          Gut Janne!

                          Vi syns i baren såklart

                          Vägen om Odense?? Du menar över båda Bältbroarna och ner via Jylland? Ingen bra idé Janne, det är betydligt smidigare att ta färjan Rödby - Puttgarten. Du har många onödiga mil annars. Jag har kört båda vägarna många gånger i jobbet och skall du till England eller västra Frankrike så är Jyllandshållet smidigare, men till Ruhr så är det enligt min erfarenhet inte så. Men gillar ni att snacka i bilen i många timmar så......

                          "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                          Kommentar

                          • malawijanne
                            Banned
                            • november 2005
                            • 3217

                            #58
                            Ursprungligen postat av olaJ
                            Gut Janne!

                            Vi syns i baren såklart

                            Vägen om Odense?? Du menar över båda Bältbroarna och ner via Jylland? Ingen bra idé Janne, det är betydligt smidigare att ta färjan Rödby - Puttgarten. Du har många onödiga mil annars. Jag har kört båda vägarna många gånger i jobbet och skall du till England eller västra Frankrike så är Jyllandshållet smidigare, men till Ruhr så är det enligt min erfarenhet inte så. Men gillar ni att snacka i bilen i många timmar så......

                            det blir väl en 10 mil extra, men tar dom avgifter på broarna?.
                            Jag är faktiskt inte så road att knö med lastbilarna på natten när vi tar oss över till puttgarden.Janne

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Användare
                              • april 2002
                              • 4619

                              #59
                              Ursprungligen postat av malawijanne
                              det blir väl en 10 mil extra, men tar dom avgifter på broarna?.
                              Jag är faktiskt inte så road att knö med lastbilarna på natten när vi tar oss över till puttgarden.Janne
                              Detta är bropriset i danska kronor på Stora Bältbron http://www.storebaelt.dk/priserprodukter/priser/biler

                              Man behöver inte "knö" på den färjan alls.

                              Kommentar

                              • malawijanne
                                Banned
                                • november 2005
                                • 3217

                                #60
                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Detta är bropriset i danska kronor på Stora Bältbron http://www.storebaelt.dk/priserprodukter/priser/biler

                                Man behöver inte "knö" på den färjan alls.
                                Ja, det får bli en kombibiljett, helsingborg-helsingör och rödby-puttgarden.
                                Tack för tipsen Ola och Kjell.Janne

                                Kommentar

                                Arbetssätt...