Cikliddagarna i Duisburg till hösten.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olaJ
    Användare
    • augusti 2003
    • 584

    Cikliddagarna i Duisburg till hösten.

    Varje år försöker vi i ciklidvännnerna att göra en resa ner till Tyskland med buss, vi åker sent torsdag kväll med färjan från Trelleborg och tar oss ner till Duisburg i Ruhrområdet. Vi besöker akvarieaffärer och en stor fisk & tillbehörsmässa som hålls varje år, se nedan:

    2009-10-01
    Cikliddagar i Duisburg
    Arrangörer: Zoo Zajac + Tyska Ciklidsällskapet

    Program: "1. International Cichlid Days" + " 12 Zierfisch & Aquarium"
    Tid: 1-4 Oktober 2009
    Plats: Landschaftpark Duisburg-Nord

    Priset brukar hamna på ca 3500:-/man, detta inkluderar bussresa, färja med hytt, boende och frukost.
    Givetvis kan man ta med sig fisk hem då vi beställer ena dagen och hämtar den packade fisken strax innan vi kör hemåt.

    Max 30 man så först till kvarn.

    Hör av er till mig via pm eller maila skuggan_la@hotmail.com om det finns intresse.
    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx
  • 56ovwal
    Användare
    • mars 2004
    • 664

    #2
    Jag ska med! Men det visste du redan
    Pigge
    Bygger ny akvarielokal:
    http://ovwali.blogg.se/
    Uppdaterad:2011-12-23

    Kommentar

    • olaJ
      Användare
      • augusti 2003
      • 584

      #3
      Ursprungligen postat av 56ovwal
      jag ska med! Men det visste du redan
      gut!!!
      "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Användare
        • april 2002
        • 4619

        #4
        Kom ihåg vid planeringen av er resa att Tyska Ciklidsällskapet på lördag kväll (efter att mässan har stängt) har ett stort ciklidparty i mässlokalen dit även alla svenska ciklidister är inbjudna. Hoppas att vi blir riktigt många svenskar där.

        Kommentar

        • cichlids4fun
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 3111

          #5
          ska bli kul

          tyskt ciklidparty, låter som en tung söndag
          Mvh
          Peter

          don´t drink water-fish ..... in it!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Användare
            • april 2002
            • 4619

            #6
            Ursprungligen postat av cichlids4fun
            ska bli kul

            tyskt ciklidparty, låter som en tung söndag
            Jepp - när jag pratade med arrangörerna på förra mässan så tipsade jag dom om att ha en rejält lager med billig öl

            Kommentar

            • Orppo
              Användare
              • september 2004
              • 518

              #7
              He he,Drick inte för många öl nu grabbar
              Men hare så kewl på träffen!(partyt)
              Senast redigerad av Orppo; 26 juni 2009, 21:43. Anledning: Fyll av öl!

              Kommentar

              • malawijanne
                Banned
                • november 2005
                • 3217

                #8
                det låter ju kanon Ola och Richard, vi får ta oss en rejäl funderare.
                Finns det inte möjlighet för svenska ciklidister att ställa ut något.
                Jag skulle vara sugen att ställa ut lite bastarder och även mina hongisar kanske någon rödzebra, så att även tyskarna ciklidister kan få möjlighet att se hur en rödzebra och hongie som är urvalsodlad kan se ut.Janne

                Kommentar

                • malawijanne
                  Banned
                  • november 2005
                  • 3217

                  #9
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Jepp - när jag pratade med arrangörerna på förra mässan så tipsade jag dom om att ha en rejält lager med billig öl
                  Ha ha ha, ja det brukar vara det minsta problemet i tyskland.Janne

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Användare
                    • april 2002
                    • 4619

                    #10
                    Ursprungligen postat av malawijanne
                    det låter ju kanon Ola och Richard, vi får ta oss en rejäl funderare.
                    Finns det inte möjlighet för svenska ciklidister att ställa ut något.
                    Jag skulle vara sugen att ställa ut lite bastarder och även mina hongisar kanske någon rödzebra, så att även tyskarna ciklidister kan få möjlighet att se hur en rödzebra och hongie som är urvalsodlad kan se ut.Janne
                    Samtidigt som den vanliga mässan så arrangerar det tyska ciklidsällskapet en tävling/utställning om det snyggaste akvariet - de har även inbjudit svenskar om att vara med att tävla.

                    Tänkt är då att man talar om för arrangörerna vilken storlek på akvariet man vill ha. Inredningen kan man då ha med själv eller så kontaktar man arrangörerna och beställer inredningsmaterial och den teknik man behöver (från Zoo Zajacs sortiment). Det levande dvs fisk och växter får man ha med själv. Man måste dock få igång akvariet dagen innan mässan öppnar och kan först plocka ned det på söndagkväll - så det passar nog inte att åka med bussresan ner. Man får också ett visst ekonomiskt bidrag för att man ställer ut.

                    Kommentar

                    • malawijanne
                      Banned
                      • november 2005
                      • 3217

                      #11
                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Samtidigt som den vanliga mässan så arrangerar det tyska ciklidsällskapet en tävling/utställning om det snyggaste akvariet - de har även inbjudit svenskar om att vara med att tävla.

                      Tänkt är då att man talar om för arrangörerna vilken storlek på akvariet man vill ha. Inredningen kan man då ha med själv eller så kontaktar man arrangörerna och beställer inredningsmaterial och den teknik man behöver (från Zoo Zajacs sortiment). Det levande dvs fisk och växter får man ha med själv. Man måste dock få igång akvariet dagen innan mässan öppnar och kan först plocka ned det på söndagkväll - så det passar nog inte att åka med bussresan ner. Man får också ett visst ekonomiskt bidrag för att man ställer ut.
                      Okej, det funkar nog inte.
                      Men vad jag är sugen att sätta upp en balja liknande den som bara kom tvåa på våran utställning som vi hade i dina lokaler Kjell.
                      Tänk er vit korallsand med vita faxe stenar, en blå bakgrund, ca 5 hannar och ca 10 honor av mina rödaste hongie, lägg till en 10 hannar med riktigt röda firefish hannar sedan dom rödaste honorna jag har utav firefishen kan bli en ca 10 honor med bra färg, sedan komplettera upp baljan med några rödzebra,ja utav tidigare erfarenhet från duisburg så tycker jag inte att det har varit vasst med ciklider,så man har en bra chans med det konceptet.
                      Hm, jag kanske skulle söka lite sponsorpengar från ncs eller göteborgsciklidgrupp, ja jag kommer ta mig en riktig funderare.
                      Men eftersom jag lägger ut kroken här på forumet, så kanske det finns någon i styrelsen för ncs som ser det.Janne
                      Senast redigerad av malawijanne; 26 juni 2009, 22:42.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Användare
                        • april 2002
                        • 4619

                        #12
                        Tror absolut att du skulle ha en bra chans janne

                        Kommentar

                        • Tony
                          Användare
                          • april 2002
                          • 4594

                          #13
                          Jag har ju knappt en enda fisk kvar, men jag är helt klart sugen på en resa med det goa gänget, inkl "smala huvvet"

                          Jag är med!
                          Tony Englund

                          Kommentar

                          • olaJ
                            Användare
                            • augusti 2003
                            • 584

                            #14
                            Ursprungligen postat av Tony
                            Jag har ju knappt en enda fisk kvar, men jag är helt klart sugen på en resa med det goa gänget, inkl "smala huvvet"

                            Jag är med!
                            Kul att se att det finns intresse från er, då är vi redan efter 1 dag uppe i ca 12-13 man som är intresserade, så tveka inte om ni är sugna, vi kan vara max 30 man ungerfär.
                            "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                            Kommentar

                            • Mikael W
                              NCS Medlem
                              • augusti 2002
                              • 8597

                              #15
                              Också från öster kommer det ca ett dussin.

                              Varma sommarhälsningar från ett soligt Hangö, som förbereder sig för årets värsta helg, regattan (själv aktar jag mig noga och åker hem i kväll).
                              mvh
                              Mikael W
                              (NCS-medlem sedan 1981)

                              Kommentar

                              Arbetssätt...