rip michael jackson.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Berit
    Användare
    • juni 2009
    • 35

    #16
    För mig dog Michael Jacksom när han själv skapade "Wacko Jacko".
    Nu ska så många som möjligt försöka tjäna på hans bortgång på ett eller annat sätt, som dödgrävare. Om man hyllar musiklegenden Michael Jackson hade jag inget sagt, men det är inte honom de ärar idag.

    Kommentar

    • Mattias777
      Användare
      • november 2006
      • 1493

      #17
      Många mega stjänor får underliga problem när dom blir för stora. I bästa fall brukar dessa människor bli arroganta skithögar. I sämsta fall blir de psykiskt sjuka, fixerade vid sig själva och den myt massmedia skapat kring dem.

      Jag har aldrig lyssnat eller rättare sagt köpt michael Jackssons musik. Jag var pojke när han var som störst på 80-talet. Men jag förstår att han var genialisk fast den musiken är inte det som når mig direkt.

      Att han blev attackerad och hånad av andra artister när han levde är kanske inte så konstigt. Många anade nog att det var mer en tomma anklagelser som låg bakom övergrepp på barn. Det är brott som är bland det värsta man kan göra. Likvärdigt med mord i min ögon.


      http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

      Kommentar

      • addo
        Användare
        • december 2007
        • 52

        #18
        Hur mycket bevis finns det egentligen för att han var pedofil? För mig känns det som han var ett mycket lätt offer att försöka tjäna en hacka på genom att komma med sånna anklagelser.

        Jag försöker inte säga att han inte var pedofil, dock är jag inte lika säker som många här verkar vara.

        Kommentar

        • Berit
          Användare
          • juni 2009
          • 35

          #19
          jag tror inte en sekund på att han var pedofil utan det var säkert precis så du säger nu, det har alltid funnits folk som vill göra honom illa och vill åt hans pengar. Det kommer inte sluta nu med hans död utan nu kan alla spekulera precis som de vill, media och gemeneman. men hans familj vill väl tjänsa sina sista pengar på honom genom att ge folket som hånat och spottat på honom i många år en offentlig begravning, ett jippo som aldrig kommer ta slut. Nu kommer alla komma fram ur sina hålor och berätta Hur Michael egentligen var. Det skulle heller inte förvåna mig om hans privata läkare kommer bli anklagad för mord.

          Kommentar

          • Micke Jarhl
            Användare
            • april 2002
            • 2277

            #20
            Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
            Säg något bra han gjorde dom sista tio åren
            Så du menar att han skulle vara död för 10 år sen eller??Har jag förstått dig rätt??!!
            Micke Jarhl Med akvarium!

            Kommentar

            • Berit
              Användare
              • juni 2009
              • 35

              #21
              tror jag nog inte han menar micke. Kan du säga nåt på rak arm som Michael jackson åstadkommit de senaste 10 åren som varit positivt?

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #22
                Ursprungligen postat av addo
                Hur mycket bevis finns det egentligen för att han var pedofil? För mig känns det som han var ett mycket lätt offer att försöka tjäna en hacka på genom att komma med sånna anklagelser.

                Jag försöker inte säga att han inte var pedofil, dock är jag inte lika säker som många här verkar vara.
                Man kan ju undra varför man som oskyldig förlikas med de som stämde honom för barnutnyttjande? Han betalade ut stora pengar och skrev mastodonta kontrakt för att de skulle hålla information hemlig. Om man är oskyldig och blir anklagad för sådana graverande saker i dagens samhälle så hade nog de flesta kämpat livet ur sig för att rentvå sig från anklagelser.

                Att betala och skriva tysthetskontrakt är som att räcka upp handen och säga "Jag är skyldig".

                Det är troligen endast MJ (och hans offer) som vet hur det låg till i verkligheten. Alla vi andra spekulerar...

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Användare
                  • april 2002
                  • 4619

                  #23
                  Ursprungligen postat av Malawe
                  Man kan ju undra varför man som oskyldig förlikas med de som stämde honom för barnutnyttjande? Han betalade ut stora pengar och skrev mastodonta kontrakt för att de skulle hålla information hemlig. Om man är oskyldig och blir anklagad för sådana graverande saker i dagens samhälle så hade nog de flesta kämpat livet ur sig för att rentvå sig från anklagelser.

                  Att betala och skriva tysthetskontrakt är som att räcka upp handen och säga "Jag är skyldig".
                  Var har du läst detta - i tidningarna har jag också läst detta.
                  Det du skriver har aldrig bevisats. Att det inte har bevisats säger självklart ingenting - vare sig att RYKTET är sant eller osant.

                  Jag har inte en susning om det stämmer eller inte och bryr mig inte heller men jag tycker det är konstigt att så många tror på en sak bara för att skvallerpressen påstår det.

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • augusti 2002
                    • 10784

                    #24
                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Var har du läst detta - i tidningarna har jag också läst detta.
                    Det du skriver har aldrig bevisats. Att det inte har bevisats säger självklart ingenting - vare sig att RYKTET är sant eller osant.

                    Jag har inte en susning om det stämmer eller inte och bryr mig inte heller men jag tycker det är konstigt att så många tror på en sak bara för att skvallerpressen påstår det.
                    Vad är det som ska bevisas? Att han betalade dom att vara tysta? Det är ganska välkänt och även registrerat i rätten att MJ har förlikat sig med de som stämde honom.

                    Utdrag:

                    James Bolden
                    Los Angeles Sentinel
                    01-27-1994
                    Michael Jackson, Teenage Accuser Reach Settlement.

                    Attorneys announced Tuesday that Michael Jackson had reached an out-of-court settlement in a civil lawsuit brought by a teenage boy who accused the entertainer of sexually molesting him.

                    Lawyers on both sides refused to discuss monetary terms of the settlement, which caps a case that has made international headlines since last fall.

                    However, the settlement does not affect the ongoing criminal investigation being conducted by the Los Angeles County District Attorney's Office. The boy could still ...
                    Ett annat:
                    JUNE 16--Michael Jackson agreed to pay $15.3 million to settle child molestation charges leveled against him in 1993 by a California boy, according to a confidential legal agreement. A heavily redacte


                    Visst..detta är skrivet på internet, och inget är väl egentligen bevisat...men men...det är jääääkligt mycket att betala för en lögn.

                    Kommentar

                    • jarinen
                      Användare
                      • april 2003
                      • 1888

                      #25
                      RIP Michael Jackson, jojo, blir inte mycket med det verkar det som, åtminstone på detta forum.

                      Varför älta den där skiten när snubben gått ur tiden?

                      Kan man inte bara nöja sig med att beklaga att den största popartisten någonsin gått bort?


                      Mvh Jari

                      Kommentar

                      • Orppo
                        Användare
                        • september 2004
                        • 518

                        #26
                        Ursprungligen postat av jarinen
                        RIP Michael Jackson, jojo, blir inte mycket med det verkar det som, åtminstone på detta forum.

                        Varför älta den där skiten när snubben gått ur tiden?

                        Kan man inte bara nöja sig med att beklaga att den största popartisten någonsin gått bort?


                        Mvh Jari
                        Håller med!Det enda överhuvudtaget jag bryr mig om,tänker inte kommentera hans liv utanför scenen,för det vet jag inte ett skit om!
                        Kolla in detta!
                        En liveesemble av hög klass.


                        Hur fan gjorde de i lutningen av scenen?
                        Spektakulärt.

                        Kommentar

                        • cichlids4fun
                          NCS Medlem
                          • april 2002
                          • 3111

                          #27
                          Ursprungligen postat av jarinen
                          RIP Michael Jackson, jojo, blir inte mycket med det verkar det som, åtminstone på detta forum.

                          Varför älta den där skiten när snubben gått ur tiden?

                          Kan man inte bara nöja sig med att beklaga att den största popartisten någonsin gått bort?


                          Mvh Jari
                          jag blev bara trött på allt hyllande, vill som sagt inte veta av det, men blir påtvingad det hela tiden.

                          men så är det väl med världsstjärnor även vad det än må ha gjort så ska de hyllas, se bara mike tyson.......

                          men som sagt det är ju skillnad på folk

                          och jag tycker världen blev lite bättre av hans bortgång......
                          Mvh
                          Peter

                          don´t drink water-fish ..... in it!

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • augusti 2002
                            • 10784

                            #28
                            Ursprungligen postat av jarinen
                            RIP Michael Jackson, jojo, blir inte mycket med det verkar det som, åtminstone på detta forum.

                            Varför älta den där skiten när snubben gått ur tiden?

                            Kan man inte bara nöja sig med att beklaga att den största popartisten någonsin gått bort?


                            Mvh Jari
                            Nej det tycker jag inte. Det är som att stoppa huvudet i sanden. Jag hyllar MJ för den musiker. Den person som han var utanför är en person som man lätt tar avstånd ifrån med tanke på pedofilanklagelser och hans otaliga plastikoperationer.

                            Kommentar

                            • Lundensis
                              Användare
                              • mars 2004
                              • 2262

                              #29
                              Ursprungligen postat av Berit
                              tror jag nog inte han menar micke. Kan du säga nåt på rak arm som Michael jackson åstadkommit de senaste 10 åren som varit positivt?
                              Detsamma kan man säga om Metallica och de har ändå varit mer produktiva, men det innebär inte att man önskar att de vore döda.

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Användare
                                • april 2002
                                • 4619

                                #30
                                Ursprungligen postat av jarinen
                                Kan man inte bara nöja sig med att beklaga att den största popartisten någonsin gått bort?
                                Mvh Jari
                                Eller hålla tyst om man inte håller med - det finns ju faktiskt människor som sörjer - visa åtminstone dom lite respekt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...