720 L SA Med frigolit bakgrund FORTS

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    #16
    Ursprungligen postat av Tom.Nordbeck
    grymt snygg bakgrund, man kanske skulle försöka sig på att göra några moduler ändå.
    Ja go for it! Ta de lugnt bara, fundera på hur du skall göra, sen så funderar du tre ggr till innan du skrider till verket så kommer det nog bli hur bra som hellst! Hjälper dig gärna så gott jag kan om du ha frågor.

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • mars 2009
      • 2410

      #17
      Ursprungligen postat av classe
      kul se att du gjort den projekt din karte.. vad skall du ha fiskar där???
      Hej! Vi skall ha Geophagus Tabajo Orange head´s samt tetror och dvärgciklider.

      Kommentar

      • KuRtaN
        Användare
        • februari 2008
        • 778

        #18
        Ursprungligen postat av JosephineFredrik
        Soffan har blivit utbytt som favorit möbel till pallen som står vid fiskarna.
        Pallen borde ju nästan få ge vika för en fåtölj? Så karet kan avnjutas ordentligt, gärna med en kall också...
        Over and out // Mathias

        Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

        Kommentar

        • classe
          NCS Medlem
          • april 2007
          • 1147

          #19
          Ursprungligen postat av JosephineFredrik
          Hej! Vi skall ha Geophagus Tabajo Orange head´s samt tetror och dvärgciklider.
          ja mkt snyggt du gjorde den projekt där din akvarium den fint ser läcker ut snyggt..
          375 LITER Malawi arter..
          74 Liter Malawi yngel...

          Kommentar

          • Tom.Nordbeck
            Användare
            • juni 2007
            • 133

            #20
            okej schysst. har varit sugen på att testa tidigare men då sätt rätt många bakgrunder som blivigt "misslyckade", men din visar ju att det går att genomföra hör av mig om det blir något.

            hade bra!
            Tom.Nordbeck aka Midas_Tom

            Kommentar

            • FrePGun
              Användare
              • mars 2009
              • 2410

              #21
              Nu har jag suttit och studerat min (josephines) kakadua hane spöa upp kejsar tetror så de står härliga till, han och en kakadua hona har tagit ett revir som dom vaktar med livet, honan är KRAFTIGT gul, häftigt om man kan ha fått sin första lek i karet!

              Vi har även fått en kull på våra kampfiskar, har dom i en tio liters hink och vi matar dom med mosat ägg i vatten hon hade läst de någonstans... får se om dom överlever!

              Fan om man skulle skaffa sig lite mer fisk i helgen kanske

              Kommentar

              • tattoos_82
                Användare
                • oktober 2008
                • 49

                #22
                off topick

                leste artikelen om deg i s.t.m j*vligt bra greier du gjör. glad somar!!!

                Kommentar

                • FrePGun
                  Användare
                  • mars 2009
                  • 2410

                  #23
                  Ursprungligen postat av tattoos_82
                  leste artikelen om deg i s.t.m j*vligt bra greier du gjör. glad somar!!!
                  Haha, det trodde man inte man skulle få höra om här! Kul du gillade det!

                  Kommentar

                  • FrePGun
                    Användare
                    • mars 2009
                    • 2410

                    #24
                    Här kommer lite nya bilder.

                    Akvariet verkar stabilt, fisken verkar må bra och växterna dör inte för mig, har inte direkt några alger något som ser ut som en lång tråd (trådalg`?) ser jag någon gång då och då men bara en och ingen stor spridning...

                    Ph ligger på 7 verkar det som... Skulle vilja ha ner det lite mer så det jobbar jag på.

                    kakaduorna verkar leka hela tiden, och jag har sett ett kejsar tetra yngel i filterkammaren hehe, de måste väll vara ett bevis på trivsel hos fisken?

                    Kommentar

                    • HåE
                      Användare
                      • september 2007
                      • 1525

                      #25
                      Karet blev riktigt snyggt. Bakgrunden blev skitsnygg. Den kommer att bli ännu snyggare med lite alger.
                      När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                      Kommentar

                      • FrePGun
                        Användare
                        • mars 2009
                        • 2410

                        #26
                        Ursprungligen postat av HåE
                        Karet blev riktigt snyggt. Bakgrunden blev skitsnygg. Den kommer att bli ännu snyggare med lite alger.
                        Tack!

                        Jo jag har undrat lite över hur lång tid det tar innan den där algmattan kommer? För den ser vädligt grå ut just nu hehe...

                        Vad rekommenderar ni för växt gödning?

                        Jag har redan sånt man har i botten under gruset men antar att de kan vara bra att mata dom med lite i vattnet också.

                        Kommentar

                        • classe
                          NCS Medlem
                          • april 2007
                          • 1147

                          #27
                          snyggt kanon karet bra att se du gjort fina snyggt projekt..
                          375 LITER Malawi arter..
                          74 Liter Malawi yngel...

                          Kommentar

                          • Johanski
                            Användare
                            • juli 2009
                            • 25

                            #28
                            PMDD är tveklöst den bästa gödningen, http://www.haack.se/pmdd

                            Schysst bakgrund!

                            Kommentar

                            • FrePGun
                              Användare
                              • mars 2009
                              • 2410

                              #29
                              Ja PMDD verkar ju vara väl omtalat och inte alltför dyrt heller.

                              Igår vart vi iväg till zoomässan i kungsbacka för att "kolla lite" kom hem med 6 räker, nya växter och ett par apistogramma Trifasciata.

                              Möblerade om akvariet där vi hade kakadua ynglen innan, verkar tyvärr som att den sista också strök med tillslut trots att den verkade växa bra och vara pigg.

                              Skall lägga upp bilder på det när grumlet lägger sig lite (hade ler gödning under gruset som virvlade upp i hela vattnet när jag flyttade på gruset). blev väldigt fint iaf!

                              NÅgra förslag på roliga apistor som man kan hålla i ett 125 L ihop med lite rödmuns tetror?

                              Det är inrett med en rot med många grottor samt sten och storbladiga växter...
                              Senast redigerad av FrePGun; 20 juli 2009, 16:32.

                              Kommentar

                              • LN
                                Användare
                                • december 2004
                                • 4744

                                #30
                                Har beställt pmdd från peterhaack flera gånger. Funkar varje gång samt snabb leverans.

                                Snyggt akvarium ni har
                                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...