Hur många år har ni i blasket i baljan???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • larsa
    Banned
    • april 2006
    • 198

    #16
    Ursprungligen postat av Lutt
    hehe va?

    Nu tappade du mig helt.
    jo..men jag vart lite elak...det var väl själva..kan inte beast o ludde o fan o hans moster komma med lite år nu??ja tillomed ville...som jag kanske är äldre än..men jag ser fasen yngre ut en han...jag ger mig den på att snickarna i sverige också går på år i yrket..ska man bubbla på ett forum så vill väl folk veta utan att gå in på eran pers..sen lutt!Jag erkänner! jag har valt bort den oranga papegojbastardebn du visade på bild..var det den du menade??

    Kommentar

    • Lutt
      Användare
      • oktober 2005
      • 1919

      #17
      Ursprungligen postat av malawijanne
      Vad händer Lutt, ni som var så överens i erat intresse för SA, varför inte krama varandra istället för att kasta massa skit.Janne
      (ja du vet jag har börjat nytt liv)
      Det enda jag har med SA att göra är mina loricariider men resten är centralamerika och afrika å jag tror inte han vill höra om mitt tjöt om malar på ett ciklidforum

      Kommentar

      • Lutt
        Användare
        • oktober 2005
        • 1919

        #18
        Ursprungligen postat av larsa
        jo..men jag vart lite elak...det var väl själva..kan inte beast o ludde o fan o hans moster komma med lite år nu??ja tillomed ville...som jag kanske är äldre än..men jag ser fasen yngre ut en han...jag ger mig den på att snickarna i sverige också går på år i yrket..ska man bubbla på ett forum så vill väl folk veta utan att gå in på eran pers..sen lutt!Jag erkänner! jag har valt bort den oranga papegojbastardebn du visade på bild..var det den du menade??
        Alltså det hela känns osammanhängande och om du ville veta så är det jag som är Ludde

        Alltså min red parrot tror jag inte har med detta å göra eller tja KKP skulle aldrig vara fel att få men min midas är en Barred och det gör sig inte snyggt på KKP.

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          #19
          Ursprungligen postat av Lutt
          Det enda jag har med SA att göra är mina loricariider men resten är centralamerika och afrika å jag tror inte han vill höra om mitt tjöt om malar på ett ciklidforum
          Ja Lutt jag repekterar din självinsikt, jag är inte förvånad.
          Men som du skriver det imponerar att pratar om malar på ett i ciklidforum.Janne

          Kommentar

          • Lutt
            Användare
            • oktober 2005
            • 1919

            #20
            Ursprungligen postat av malawijanne
            Ja Lutt jag repekterar din självinsikt, jag är inte förvånad.
            Men som du skriver det imponerar att pratar om malar på ett i ciklidforum.Janne
            Janne jag ser det inte som okej att snacka om malar eller andra fiskar på detta forum. Fast om någon postar i "övriga fiskar" på en mal eller tetra eller något annat så får jag väl svara

            Kommentar

            • larsa
              Banned
              • april 2006
              • 198

              #21
              Ursprungligen postat av Lutt
              Alltså det hela känns osammanhängande och om du ville veta så är det jag som är Ludde

              Alltså min red parrot tror jag inte har med detta å göra eller tja KKP skulle aldrig vara fel att få men min midas är en Barred och det gör sig inte snyggt på KKP.
              hehe..jag har kikade faktiskt på din önskade barred midas..men det är fan svårt på bild...tyckte det såg för bra ut...du vet det är ju inte det vanligaste i svedala?finns det nån risk att det är en flowerhorn(korsning)?

              Kommentar

              • malawijanne
                Banned
                • november 2005
                • 3217

                #22
                Ursprungligen postat av Lutt
                Janne jag ser det inte som okej att snacka om malar eller andra fiskar på detta forum. Fast om någon postar i "övriga fiskar" på en mal eller tetra eller något annat så får jag väl svara
                Självklart Janne

                Kommentar

                • larsa
                  Banned
                  • april 2006
                  • 198

                  #23
                  Ursprungligen postat av malawijanne
                  Självklart Janne
                  hej janne! du verkar ju vara en ödmjuk herre..hur många år har du i #branschen#? iofs en oviktig fråga,men det kan va bra att förstå vilket oerhört arbete det ligger bakom ett påstående för vissa ,man måste ha jobbat med ett stort mtrl innan man kan dra några slutsatser tycker jag

                  Kommentar

                  • Lutt
                    Användare
                    • oktober 2005
                    • 1919

                    #24
                    Ursprungligen postat av larsa
                    hehe..jag har kikade faktiskt på din önskade barred midas..men det är fan svårt på bild...tyckte det såg för bra ut...du vet det är ju inte det vanligaste i svedala?finns det nån risk att det är en flowerhorn(korsning)?
                    Tro mig ingen släpper ut en sådan Flowerhorn på marknaden. A.citrinellus är jag nästan säker på men om det är en barred eller en random orange är jag inte helt säker på men det lutar åt barred för han är 15cm nu.

                    Och nej jag är inte är den som är den utan den andra som faktiskt gillar bastarder.

                    Kommentar

                    • larsa
                      Banned
                      • april 2006
                      • 198

                      #25
                      Ursprungligen postat av Lutt

                      Och nej jag är inte är den som är den utan den andra som faktiskt gillar bastarder.
                      ok..men du släpper inte ut den på marknaden va?ja om du inte är säker?Är förövrigt ett stort problem tycker jag,speciellt ciklider från malawi..odlade melanochromis auratus en gång i tiden VF föräldrar..första klassens ungar på dryga 5 cm..ett 50 tal till den lokala handlarn 15:- st om jag handlade där??? inte mycket att göra...detta undergräver ju renrasiga fisk tycker jag...ridå!

                      Kommentar

                      • Cichlidaholic
                        Användare
                        • juni 2005
                        • 1103

                        #26
                        Första var levande födare guramis o sånt men snabbt halkade man in på ciklider.. var väl 7-8år och lekte i karet =P Tiden går snabbt 21-22år sedan minns det som igår "30års kris"
                        4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

                        Min Hemsida
                        Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

                        På min Zoon
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

                        Kommentar

                        • malawijanne
                          Banned
                          • november 2005
                          • 3217

                          #27
                          Ursprungligen postat av larsa
                          hej janne! du verkar ju vara en ödmjuk herre..hur många år har du i #branschen#? iofs en oviktig fråga,men det kan va bra att förstå vilket oerhört arbete det ligger bakom ett påstående för vissa ,man måste ha jobbat med ett stort mtrl innan man kan dra några slutsatser tycker jag
                          Jag vet inte vilken bransch du menar, så det blir lite svårt att svara på din fråga, tack för att du tycker jag är ödmjukJanne

                          Kommentar

                          • Lundensis
                            Användare
                            • mars 2004
                            • 2262

                            #28
                            larsa: Du snackar en massa skit och beter dig som en pajas.

                            Kommentar

                            • larsa
                              Banned
                              • april 2006
                              • 198

                              #29
                              Ursprungligen postat av Lundensis
                              larsa: Du snackar en massa skit och beter dig som en pajas.
                              haha!det var värst!...tråkigt att du tycker det.hade ju lite som du sa själv glimten i ögat.men jag gillar folk som visar känslor!Förövrigt har jag befolkat karet med några små eldbukar greps lite av nostalgi..rovgiriga små rackare hugger in hej vilt på nyspottade T mossambicus yngel..antar att det är ett fint uppväxtfoder..

                              Kommentar

                              • Ola Svensson
                                Användare
                                • april 2002
                                • 14633

                                #30
                                32 år sedan jag fick mitt första akvarium.
                                Med vänliga hälsningar

                                Ola

                                Kommentar

                                Arbetssätt...