Hur många år har ni i blasket i baljan???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • larsa
    Banned
    • april 2006
    • 198

    Hur många år har ni i blasket i baljan???

    Själv så har jag 37 år..och kan inte på en höft säga vad jag haft för arter .
    kanske kan lite akedoter vara på sin plats?Vi provar era högfärdiga jävlar
    1..snopen: nån gång på tidigt 70-tal när mina nyinköpta för dyra pengar 1 par röd zebra slank ner i gapet på några oscar.
    2.biten av: när en av mina serrasalmus natteri bet mig o blogen skvätte,brukar visa detta ärr på fester jag går på=respekt...skämt o sido hur många år har ni i baljan??skulle det gällt en snickare med 37 år så blir han icke ifrågasatt i första taget...av någon lärling på 41 år
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    #2
    Ja som sagt, låter som det är dags för dig att bli avreggad
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • Lutt
      Användare
      • oktober 2005
      • 1919

      #3
      19 år säger jag, för jag var ca 4-5 år när jag fick ta över familjens akvarie och mina första ciklider kom väl ibörjan av 90-talet och då var det palettciklid och eldbukciklider som gällde. några år senare hade jag några par guldsömmar och bolivianska fjärilsciklider å akvarierna blev fler och fler.
      Runt 1994-1995 skaffade jag mina första malawis och då hette de Cynotilapia afra "white top" vet inte vad de heter idag men skulle gärna vilja ha ett gäng igen.

      Kommentar

      • Lutt
        Användare
        • oktober 2005
        • 1919

        #4
        Sen skall vi alltid vara hövliga på detta forum och respektera alla för vi är inte en massa med samma tänkande utan vi har olika uppfattningar om saker och ting och om detta är ännu en snoppmätartävling så var det lite fel post av mig i inlägg 3.

        Kommentar

        • larsa
          Banned
          • april 2006
          • 198

          #5
          Ursprungligen postat av Beast
          Ja som sagt, låter som det är dags för dig att bli avreggad
          haha vart förbannad på forumsvärden..ville..helt i onödan!!Han har ju faktiskt humor har jag kommit på...även om denna tråd är lundensis fel egentligen så måste jag take a stand..alltså ingen snoppmätartävling lutt hehe...vart också grovt påhoppad av pangea .nu...men oavsett kan det väll vara trevligt att veta vad vi spyr ur oss för erfarenhet?

          Kommentar

          • Lutt
            Användare
            • oktober 2005
            • 1919

            #6
            Ursprungligen postat av larsa
            haha vart förbannad på forumsvärden..ville..helt i onödan!!Han har ju faktiskt humor har jag kommit på...även om denna tråd är lundensis fel egentligen så måste jag take a stand..alltså ingen snoppmätartävling lutt hehe...vart också grovt påhoppad av pangea .nu...men oavsett kan det väll vara trevligt att veta vad vi spyr ur oss för erfarenhet?
            Har detta med Parachromis att göra?

            Man kan säga så här; Parachromis är ett ganska bökigt släkte och uppfattas oftast som aggressiva generellt, men de är också individer och mycket har med hur de har växt upp och hur själva karet är uppbyggt med stenar och rötter och vilken kombo man har osv.

            Kommentar

            • larsa
              Banned
              • april 2006
              • 198

              #7
              nehj vem har sagt det?tycker bara att folk ska säga hur länge dom hållt på..är inte mer än rätt tycker jag..i allaefall jag har dyra fiskar o vill inte ha några felråd...sen en annan grejj lutt...gör du dig allmänt ful på din bild eller försöker du göra dig fin??........nu blir jag väl avstängd igen?? har ni nån sorts humor här eller??

              Kommentar

              • Lutt
                Användare
                • oktober 2005
                • 1919

                #8
                Om du måste veta så tycker jag att en avatar är mer än rätt om man är betalande medlem och om man är ful eller snygg gör det samma.

                Dyra fiskar är väl ändå upp till köparen och vad man tycker att det är värt.

                Kommentar

                • larsa
                  Banned
                  • april 2006
                  • 198

                  #9
                  Ursprungligen postat av Lutt
                  Om du måste veta så tycker jag att en avatar är mer än rätt om man är betalande medlem och om man är ful eller snygg gör det samma.

                  Dyra fiskar är väl ändå upp till köparen och vad man tycker att det är värt.
                  haha...du har rätt...en eloge till dig lutt som inte är lika grinig som dina klubbkompisar! 37 år visst är det imponerande uj uj...hela sveriges akvaristiska bana värd namnet med tanke på ciklider...ni skulle sett dom förr ...ruggig tanke om jag nu spritt vissa arter till "allmänheten" och dom nu talar om för mig hur dom ska skötas??

                  Kommentar

                  • Lutt
                    Användare
                    • oktober 2005
                    • 1919

                    #10
                    Vilka ciklider och fiskar? Nu yrar du allt i nattmössan.

                    Tänk om jag vet mer än dig om en ciklid

                    Kommentar

                    • larsa
                      Banned
                      • april 2006
                      • 198

                      #11
                      Ursprungligen postat av Lutt
                      Vilka ciklider och fiskar? Nu yrar du allt i nattmössan.

                      Tänk om jag vet mer än dig om en ciklid
                      nattmössan har jag bara sett när jag vart inlåst (somnade) på en pub i österike...ägarn kom med värsta sorten på skallen..ang fisk så är jag övertygad om att spridit tex veija zonatum i mellansverige när det begav sig..även skyldig till en massa mbunas..såg att du gillade afra white top ..tålde egentligen inte den arten men var produktiv som fasen..så?har för mig att dom kom från likoma.Har tillomed lyckats med att sprida colombiatetra till en kompis tomma kar genom att skänka lite växter

                      Kommentar

                      • Lutt
                        Användare
                        • oktober 2005
                        • 1919

                        #12
                        Gillar alla Cynotilapia men vi snackar gårdagshistorik.

                        White top var ju snyggare än red top så valet var ganska enkelt på den tiden....det är inte som nu när det finns flera afra varianter.

                        Sen det där med klubbkompisar som du snackar om, jag är nog ganska lika dom när det gäller ödmjukhet och respekt.

                        Kommentar

                        • larsa
                          Banned
                          • april 2006
                          • 198

                          #13
                          [QUOTE=Lutt;773189

                          Sen det där med klubbkompisar som du snackar om, jag är nog ganska lika dom när det gäller ödmjukhet och respekt.[/QUOTE]

                          ok inga problem..det räcker med att jag kliver in på närmaste lokala akvarieförening så är det dax att lägga partyhatten på hyllan,har ju för fan sett att vissa har ingemar stenmark mössor ännu!beundrar människor som kan sitta o glo på ett par platy i typ 15 år

                          Kommentar

                          • Lutt
                            Användare
                            • oktober 2005
                            • 1919

                            #14
                            hehe va?

                            Nu tappade du mig helt.

                            Kommentar

                            • malawijanne
                              Banned
                              • november 2005
                              • 3217

                              #15
                              Ursprungligen postat av Lutt
                              hehe va?

                              Nu tappade du mig helt.
                              Vad händer Lutt, ni som var så överens i erat intresse för SA, varför inte krama varandra istället för att kasta massa skit.Janne
                              (ja du vet jag har börjat nytt liv)

                              Kommentar

                              Arbetssätt...