Extremt djurplågeri

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rickard
    Användare
    • april 2002
    • 727

    Extremt djurplågeri

    PETA delivers a variety of animal rights videos: from sexy animal rights testimonials to humorous celebrity public service announcements (PSAs) to graphic, undercover investigations.


    Jag varnar alla för att titta på denna ytterst plågsamma behandling av hundar. Jag gjorde misstaget och detta är det absulut värsta jag någonsin har sett. Jag rekomenderara alla att gå in på hemsidan och ge ert stöd till dom som bekämpar detta extrama djurplågeri samt ALDRIG NÅGONSIN köpa plagg med pälskragar eller pläsdetaljer som inte kan garanteras att det kommer oplågade djur.
    M.v.h.
    Rickard
  • Lutt
    Användare
    • oktober 2005
    • 1919

    #2
    Ursprungligen postat av Rickard
    http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm

    Jag varnar alla för att titta på denna ytterst plågsamma behandling av hundar. Jag gjorde misstaget och detta är det absulut värsta jag någonsin har sett. Jag rekomenderara alla att gå in på hemsidan och ge ert stöd till dom som bekämpar detta extrama djurplågeri samt ALDRIG NÅGONSIN köpa plagg med pälskragar eller pläsdetaljer som inte kan garanteras att det kommer oplågade djur.
    Du måste skämta!

    Visst är det förfärliga bilder och scener men den sekten skall vi inte gynna. De vill förbjuda akvaristiken och de tycker att nästan all djurhållning är fel, allt från labråttor till akvariefiskar är fel enligt dom.

    Kommentar

    • Rickard
      Användare
      • april 2002
      • 727

      #3
      Ursprungligen postat av Lutt
      Du måste skämta!

      Visst är det förfärliga bilder och scener men den sekten skall vi inte gynna. De vill förbjuda akvaristiken och de tycker att nästan all djurhållning är fel, allt från labråttor till akvariefiskar är fel enligt dom.
      Jag tittade inte på allt utan bara på hunddelen, fast även om jag inte stödjer allt i vad dom säger tyckte jag att man måste göra något om inte annat ta upp och infomera här på forumet så att det inte finns någon marknad för hund o kattpälsar. Sedan som sagt tittade jag inte på det övriga materialet, där jag har en relativt pragmatisk inställning till t.ex. labbråtter (det är igentligen fel men för mänskligheten måste det ske).
      M.v.h.
      Rickard

      Kommentar

      • Lutt
        Användare
        • oktober 2005
        • 1919

        #4
        Ursprungligen postat av Rickard
        Jag tittade inte på allt utan bara på hunddelen, fast även om jag inte stödjer allt i vad dom säger tyckte jag att man måste göra något om inte annat ta upp och infomera här på forumet så att det inte finns någon marknad för hund o kattpälsar. Sedan som sagt tittade jag inte på det övriga materialet, där jag har en relativt pragmatisk inställning till t.ex. labbråtter (det är igentligen fel men för mänskligheten måste det ske).
        Säg det till en av de högsta hönsen inom PETA....hon lider av diabetes och insulinet är ju testat på möss/råttor.

        PETA är som Svenska DBF....de vill väl men de fattar inte bättre. Är något fel så skall det tas upp av regeringen.

        Kommentar

        • Rickard
          Användare
          • april 2002
          • 727

          #5
          Ursprungligen postat av Lutt
          Säg det till en av de högsta hönsen inom PETA....hon lider av diabetes och insulinet är ju testat på möss/råttor.

          PETA är som Svenska DBF....de vill väl men de fattar inte bättre. Är något fel så skall det tas upp av regeringen.
          Ärligt talat, om du såg filmen så ligger det en flådd hund som fortfarande lever i en hög av andra hundar som också är levande flådda, då skiter jag i vem som ger ut filmen utan jag tycker att det är för jävligt att köpa päls
          M.v.h.
          Rickard

          Kommentar

          • Lutt
            Användare
            • oktober 2005
            • 1919

            #6
            Ursprungligen postat av Rickard
            Ärligt talat, om du såg filmen så ligger det en flådd hund som fortfarande lever i en hög av andra hundar som också är levande flådda, då skiter jag i vem som ger ut filmen utan jag tycker att det är för jävligt att köpa päls
            Jag har sätt dom filmerna förut så jag vill inte kolla på dom igen.
            Tycker bara det är fel att stötta PETA när man själv håller på med en hobby som dom vill förbjuda.

            Kommentar

            • Janne E
              Användare
              • april 2002
              • 382

              #7
              Det är ju ett antal år sedan detta kom upp med hund och kattpälsar, det användes ofta till gosedjur för barn men idag är det förbjudet att både exportera det från China och att importera det och sälja inom EU. Sedan att det fortfarande fuskas med det i China och eventuellt andra Asiatiska länder kan endast ändras genom politiska åtgärder. Men risken att stöta på hund o kattpäls här är minimal, det finns mycket skit inom konfektionsindustrin som inte uppmärksammas. För övrigt håller jag med Lutt när det gäller PETA.

              Mvh Janne

              Kommentar

              • Rickard
                Användare
                • april 2002
                • 727

                #8
                Ursprungligen postat av Lutt
                Jag har sätt dom filmerna förut så jag vill inte kolla på dom igen.
                Tycker bara det är fel att stötta PETA när man själv håller på med en hobby som dom vill förbjuda.
                Som sagt jag kollad inte så noga om upphovsmännen bakom filmen utan reagerade på själva filmen.

                Ja det finns förbud inom EU på pälsar mm. men det verkar som att kontrollen av dessa varor är mycket bristfällig så därför tycker jag att man kan upplysa folk om vad det kan innebära om man köper en jacka eller liknande med pälsattiraljer på (typ krage).

                Som sagt skit samma vart filmen kommer ifrån det är budskapet jag vill framföra.
                M.v.h.
                Rickard

                Kommentar

                • nils42
                  Användare
                  • januari 2003
                  • 931

                  #9
                  Hej!
                  Att flå en hund levande kan jag inte få till annat än djurplågeri. Jag tror nog hundarna uppskattar det lika mycket som om jag själv skulle flås levande.
                  Nils

                  Kommentar

                  • HenrikV
                    Användare
                    • februari 2007
                    • 697

                    #10
                    Det är en sak jag inte förstår. Varför kan man inte avliva djuren innan dom flås? Det borde väl inte ta så mycket extra tid. Tur att man inte behöver göra sånt själv.

                    Kommentar

                    • Rickard
                      Användare
                      • april 2002
                      • 727

                      #11
                      Ursprungligen postat av HenrikV
                      Det är en sak jag inte förstår. Varför kan man inte avliva djuren innan dom flås? Det borde väl inte ta så mycket extra tid. Tur att man inte behöver göra sånt själv.
                      Som jag sa tidigare totalt obegripligt. Jag kan inte fatta att man kan göra en sån sak. Det är förståligt att folk flår hundar mm för pengar om man gör det för att få sin familj att överleva men att göra det på detta sätt tyder på allvarliga psykiska problem.
                      M.v.h.
                      Rickard

                      Kommentar

                      • nils42
                        Användare
                        • januari 2003
                        • 931

                        #12
                        Hej!
                        Det har ju skrivits en del om gäss och ankor som 4 gånger under sin livstid plockas rena på dun och fjädrar. Det var väl Polen och Ungern dessa rapporter kom från. I mitt tycke också djurplågeri.
                        Jag hoppas att dessa plockare anslutar sitt arbetspass med att plocka alla håren av varandra för att få en känsla av hur gässen och ankorna kan känna det.
                        Nils

                        Kommentar

                        • Rickard
                          Användare
                          • april 2002
                          • 727

                          #13
                          Ursprungligen postat av nils42
                          Hej!
                          Det har ju skrivits en del om gäss och ankor som 4 gånger under sin livstid plockas rena på dun och fjädrar. Det var väl Polen och Ungern dessa rapporter kom från. I mitt tycke också djurplågeri.
                          Jag hoppas att dessa plockare anslutar sitt arbetspass med att plocka alla håren av varandra för att få en känsla av hur gässen och ankorna kan känna det.
                          Nils
                          Problemet är inte bara mäniskorna som plockar gässen, eller flår hundar o katter utan våran strävan att allt skall vara billigt. Hur kan det vara så att en dunkudde kan kosta 500:- och en annan 75:-. Det är vi som konsumenter som ytters tar fram dessa betenden.
                          M.v.h.
                          Rickard

                          Kommentar

                          • Gäst

                            #14
                            Hej!

                            Hej!
                            Det är fruktansvärt att människor ska bete sig på detta vis,dom stackars djuren är helt försvarslösa dom ska behandlas med respekt,/Ann-Mari

                            Kommentar

                            • Janne E
                              Användare
                              • april 2002
                              • 382

                              #15
                              Problemet är inte bara mäniskorna som plockar gässen, eller flår hundar o katter utan våran strävan att allt skall vara billigt. Hur kan det vara så att en dunkudde kan kosta 500:- och en annan 75:-. Det är vi som konsumenter som ytters tar fram dessa betenden.
                              I många fall är det så men ibland är det skrupelfria människor som vill tjäna lite mer ifall det går att få ut mer pengar än de skulle fått om de gjort på ett annat sätt.

                              Nu är inte det här en nyhet när det gäller hund och katt pälsar och idag så hoppas jag att det är helt borta, men PETA lär använda samma propaganda så länge det går för det ger så stor uppmärksamhet.

                              Dunindustrin när det uppmärksammades för ett tag sedan fick ganska många att tycka till...men folk fortsätter att köpa dunkläder för det men utan pälskrage, djur där människor har en stark relation till är alltid mycket jävligare än hur vi beter oss mot andra djur.

                              Mvh Janne

                              Kommentar

                              Arbetssätt...