Köpa ett akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sebbe45
    Användare
    • september 2008
    • 27

    #31
    Nej ett 720 ska jag inte ha, aldelles för stort.
    Taksäng funkar inte då jag använder sängen som soffa till min sterio/tv.

    Kommentar

    • Sebbe45
      Användare
      • september 2008
      • 27

      #32
      Fast ändå det var inte en så dålig ide...

      Kommentar

      • Räkan
        Användare
        • februari 2009
        • 25

        #33
        Ursprungligen postat av Sebbe45
        Nej ett 720 ska jag inte ha, aldelles för stort.
        Taksäng funkar inte då jag använder sängen som soffa till min sterio/tv.
        måste du ha tv på rumet och sterion kan du ha på en hylla på väggen
        Ingen kan allt, men alla kan något.

        Kommentar

        • slarvid
          Användare
          • december 2007
          • 517

          #34
          john lennon-mentalitet just nu i denna tråden!!! haha
          540 mbuna + 54L yngel

          Kommentar

          • Sebbe45
            Användare
            • september 2008
            • 27

            #35
            Hämtar ett Juwel vision 260 på lördag om planerna går som planerat!

            Kommer ställa det ute i hallen/köket då jag inte vill ha det på rummmet för det blir så trångt och fult, men möjligheten finns, så jag kan plocka in det på rummet om jag vill senare.

            Vill tacka alla här för hjälpen, väldigt trevliga och hjälpsamma folk här på ciklid.org!

            Kommentar

            • ljung
              Användare
              • januari 2009
              • 42

              #36
              Då får vi hoppas det går vägen! (tänk gärna två eller tre gånger extra över placeringen det är inte så roligt att flytta ett väl igångkört kar)

              //ljung
              Niklas Ljung - http://invalidos-mc.com

              Kommentar

              • Peter_A_F
                Användare
                • januari 2008
                • 809

                #37
                Ursprungligen postat av ljung
                Då får vi hoppas det går vägen! (tänk gärna två eller tre gånger extra över placeringen det är inte så roligt att flytta ett väl igångkört kar)

                //ljung
                Man kan dock få anledning till att köpa ett extra yngelkar (40-100 liter) att ha fiskarna i under flytten... (även om det finns enklare alternativ)

                Hur som helst får du lycka till och hoppas att det blir ett akvarium nu!
                - 720 liter med Malawi.

                Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

                Lägg till ciklid.org på iGoogle!

                Kommentar

                • Sebbe45
                  Användare
                  • september 2008
                  • 27

                  #38
                  Tror nog det går vägen! Ska bli skitkul med akvarium, ska dock fundera på vad jag ska fylla det med. Hade tänkt sand, rikligt med växter och rötter.

                  Kommentar

                  • Peter_A_F
                    Användare
                    • januari 2008
                    • 809

                    #39
                    Ursprungligen postat av Sebbe45
                    Tror nog det går vägen! Ska bli skitkul med akvarium, ska dock fundera på vad jag ska fylla det med. Hade tänkt sand, rikligt med växter och rötter.
                    Inga fiskar?!

                    Det låter som ett SA/CA akvarie... (syftande på - rikligt med växter och rötter )
                    Senast redigerad av Peter_A_F; 25 mars 2009, 22:37.
                    - 720 liter med Malawi.

                    Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

                    Lägg till ciklid.org på iGoogle!

                    Kommentar

                    • Sebbe45
                      Användare
                      • september 2008
                      • 27

                      #40
                      Ursprungligen postat av Peter_A_F
                      Inga fiskar?!

                      Det låter som ett SA/CA akvarie... (syftande på - rikligt med växter och rötter )
                      Jo det är klart, men som du säger hade jag tänkt ett SA akvarium. Vet dock inte vilka fiskar jag vill ha ännu, har kollat på eldbuk och guldsömciklid men de verkar bli för stora. Tänker låta det gå en vecka först innan jag köper fisk så akvariet får komma igång.

                      Kommentar

                      • Sebbe45
                        Användare
                        • september 2008
                        • 27

                        #41
                        Vill bara meddela att jag har köpt ett akvarium nu!
                        Blev ett 375 liters, fick åka sammanlagt 55 mil för att hämta det, tog ett bra tag med släpvagn och guppig väg men nu är det hemma!

                        Kommentar

                        • ljung
                          Användare
                          • januari 2009
                          • 42

                          #42
                          Ursprungligen postat av Sebbe45
                          Vill bara meddela att jag har köpt ett akvarium nu!
                          Blev ett 375 liters, fick åka sammanlagt 55 mil för att hämta det, tog ett bra tag med släpvagn och guppig väg men nu är det hemma!
                          Roligt att höra du fick tag på ett passande kar. Vill vi se mycket med bilder sen under installation, uppstart oså :-)
                          Niklas Ljung - http://invalidos-mc.com

                          Kommentar

                          • Sebbe45
                            Användare
                            • september 2008
                            • 27

                            #43
                            Ursprungligen postat av ljung
                            Roligt att höra du fick tag på ett passande kar. Vill vi se mycket med bilder sen under installation, uppstart oså :-)
                            Det kan jag fixa, har faktiskt redan börjat fota Just nu står det tomt halvfullt för att se så det är tätt.

                            Som det såg ut när jag fick hem det, sitter en Btn Malawi i.


                            Efter rengöring och borttagning av filterplattor/bakrgrund, lysrampen är heltäckande dock ej med på bild.


                            Det måste släcka eran törst ett tag.

                            Kommentar

                            • Peter_A_F
                              Användare
                              • januari 2008
                              • 809

                              #44
                              Ursprungligen postat av Sebbe45
                              Det kan jag fixa, har faktiskt redan börjat fota Just nu står det tomt halvfullt för att se så det är tätt.

                              Som det såg ut när jag fick hem det, sitter en Btn Malawi i.


                              Efter rengöring och borttagning av filterplattor/bakrgrund, lysrampen är heltäckande dock ej med på bild.


                              Det måste släcka eran törst ett tag.
                              Kul att det blev ett akvarie ändå till slut!

                              Hur tänkte du göra med bakgrunden? Skall du skippa den eller rengöra och sätta tillbaka? Jag hade ett 375 med en BTN Malawi och tyckte att den tog lite väl mycket av utrymmet. En sak som du skulle kunna göra är att dela på den som Oden70 gjort i sitt 1300 liters akvarium. Kan bli mycket snyggt tillsammans med svart bakruta.
                              Lägger ett par nya foto på mitt kar som jag hämtade hem idag.... Kommer att bli nice när man fått igång det. Har bara lite kval om vad jag skall ha för sand i det.har sista tiden annvänt vit sand i mina kar men vet i fasiken om det funkar med mina filterkammare i detta karetutan kanske blästersand passar bättre... Så lite
                              - 720 liter med Malawi.

                              Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

                              Lägg till ciklid.org på iGoogle!

                              Kommentar

                              • Sebbe45
                                Användare
                                • september 2008
                                • 27

                                #45
                                Ursprungligen postat av Peter_A_F
                                Kul att det blev ett akvarie ändå till slut!

                                Hur tänkte du göra med bakgrunden? Skall du skippa den eller rengöra och sätta tillbaka? Jag hade ett 375 med en BTN Malawi och tyckte att den tog lite väl mycket av utrymmet. En sak som du skulle kunna göra är att dela på den som Oden70 gjort i sitt 1300 liters akvarium. Kan bli mycket snyggt tillsammans med svart bakruta.
                                http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60521
                                Jag funderar förfullt på det, det lutar mot att inte använda den direkt iaf. Den är som du säger alldeles för stor och tar 1/3 av akvariet. Får bli en hel svart fotobakgrund, har ideer på att skaffa slimline senare.

                                Länken:
                                Nja tyckte inte det var särskilt snyggt

                                Men problemet nu är att jag behöver en pump, och plonkan strejkar. Fick med ett eheim inner men den låter som f*n.
                                Kommer i vilket fall köpa ett eheim ytterfilter när stålarna tillåter.
                                Kikat på:

                                Låter den mycket tror ni, och är 2000 l/h för mycket i ett 375 liters?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...