hur stort kar har du algebrandt ser rejält stort ut eller?
CA-bilder del 4
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Nu är mina små eliotti frisimmande. Flyttade dem till yngelkar igår..... Har dock inga artemiaäggg att kläcka hemma. Får hoppas att det fungerar med skalade artemiaägg samt Aquatic natures babyfishfoder.
/JockeKommentar
-
Micke, skenet bedrar! Jag har ej fullvuxna firrar, mina managuense är nog högst 20cm... Men i framtiden när jag köpt mitt hus med källare, och jag byggt mitt 5m-4m-1,5m:s kar där... då jävlar!
Lägger in 2 sunkiga bilder på min nyaste invånare, Peter Anderson här på forumet hörde av sig och sa han skulle till Globefish. Tack så väldans Peter!!! De hade tydligen Salvini, och jag har sökt efter en hona jag vet inte hur länge. Jag fick hem 2 krabater som definitivt är Salvini, och 1 som är ca 8-9cm. Den sistnämnda är jag osäker på, de på Globefish sa det var Salvini och jag tror säkert de har koll.
Men, döm själva av bilderna nedan...
Har ju lite rött i kanten av stjärtfenan, en rand över kroppen men själva formen på kroppen känns så "fel"... liknar inte någon de jag hade innan, eller de 2 mindre krabaterna lr några bilder jag sett innan. Så vad sägs??MvH
AlgebrantKommentar
-
Va f-n, nu när jag kollar på bilerna här ser det ut som en Salvini... men jag är fortfarande osäker...
Är jag ute och cyklar/tar en korv etc???MvH
AlgebrantKommentar
-
Salvini är det inte. Det är en Vieja av något slag, bifasciata, zonata eller fenestrata att döma av det röda vid stjärtfenan. Färgerna på resten av kroppen är svåra att se. Men bifasciatan brukar ha en mörkare markering på sidan ovanför det svarta bandet. Fenestratan brukar ha mörkare lodräta ränder på sidorna. Troligast är en zonata, såvida det inte är en gatukorsning av något slag.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Misstänkte något sådant, men man ser det man vill se!:/ Fan också!
Min S-hane är dömd till ett singelliv!
Tack för hjälpen iaf, snabbt för den delen med på en lördagnatt! får återkomma med bilder när den gått in sig lite. Kanske någon vill ta emot den på ca-träffen! (Vilket påminner mig om att jag nog inte sagt att jag kommer till Beast)MvH
AlgebrantKommentar
-
Tack för hjälpen iaf, snabbt för den delen med på en lördagnatt! får återkomma med bilder när den gått in sig lite. Kanske någon vill ta emot den på ca-träffen! (Vilket påminner mig om att jag nog inte sagt att jag kommer till Beast)Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
tack för de tipsen, får sätta mig och ringa runt! Ska bli trevligt, och jag ska se till så jag inte planerar något annat... minne som en arg zebraciklid!MvH
AlgebrantKommentar
-
Tack för hjälpen iaf, snabbt för den delen med på en lördagnatt! får återkomma med bilder när den gått in sig lite. Kanske någon vill ta emot den på ca-träffen! (Vilket påminner mig om att jag nog inte sagt att jag kommer till Beast)
sorry inte meningen att ta fel fiskMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Inte ditt fel, är väl de i affären om nu det ska va någons fel! Var ju ingen dyr firre heller...
Men som du säger, de 2 mindre är garanterat Salvini. Om de är honor eller ej, säg det. Känns som det. Kan slänga upp bilder i em.
Blir glad om en av dem är hona!MvH
AlgebrantKommentar
-
Salvini är det inte. Det är en Vieja av något slag, bifasciata, zonata eller fenestrata att döma av det röda vid stjärtfenan. Färgerna på resten av kroppen är svåra att se. Men bifasciatan brukar ha en mörkare markering på sidan ovanför det svarta bandet. Fenestratan brukar ha mörkare lodräta ränder på sidorna. Troligast är en zonata, såvida det inte är en gatukorsning av något slag.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
tror faktiskt att butiken kan bli nåt om man ger den chansen, han verkade ha den ambitionen att ha mer centraler så småningom, men var i en ombyggnadsfas just nu, och förhoppningsvis lär han ju sig..Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
Kommentar