CA-bilder del 4

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • april 2002
    • 2277

    hur stort kar har du algebrandt ser rejält stort ut eller?
    Micke Jarhl Med akvarium!

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      Nu är mina små eliotti frisimmande. Flyttade dem till yngelkar igår..... Har dock inga artemiaäggg att kläcka hemma. Får hoppas att det fungerar med skalade artemiaägg samt Aquatic natures babyfishfoder.

      /Jocke

      Kommentar

      • algebrant
        Användare
        • oktober 2002
        • 107

        Micke, skenet bedrar! Jag har ej fullvuxna firrar, mina managuense är nog högst 20cm... Men i framtiden när jag köpt mitt hus med källare, och jag byggt mitt 5m-4m-1,5m:s kar där... då jävlar!

        Lägger in 2 sunkiga bilder på min nyaste invånare, Peter Anderson här på forumet hörde av sig och sa han skulle till Globefish. Tack så väldans Peter!!! De hade tydligen Salvini, och jag har sökt efter en hona jag vet inte hur länge. Jag fick hem 2 krabater som definitivt är Salvini, och 1 som är ca 8-9cm. Den sistnämnda är jag osäker på, de på Globefish sa det var Salvini och jag tror säkert de har koll.
        Men, döm själva av bilderna nedan...
        Har ju lite rött i kanten av stjärtfenan, en rand över kroppen men själva formen på kroppen känns så "fel"... liknar inte någon de jag hade innan, eller de 2 mindre krabaterna lr några bilder jag sett innan. Så vad sägs??
        MvH


        Algebrant

        Kommentar

        • algebrant
          Användare
          • oktober 2002
          • 107

          Va f-n, nu när jag kollar på bilerna här ser det ut som en Salvini... men jag är fortfarande osäker...
          Är jag ute och cyklar/tar en korv etc???
          MvH


          Algebrant

          Kommentar

          • jinnarparen
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 2670

            Ursprungligen postat av algebrant
            Va f-n, nu när jag kollar på bilerna här ser det ut som en Salvini... men jag är fortfarande osäker...
            Är jag ute och cyklar/tar en korv etc???
            Salvini är det inte. Det är en Vieja av något slag, bifasciata, zonata eller fenestrata att döma av det röda vid stjärtfenan. Färgerna på resten av kroppen är svåra att se. Men bifasciatan brukar ha en mörkare markering på sidan ovanför det svarta bandet. Fenestratan brukar ha mörkare lodräta ränder på sidorna. Troligast är en zonata, såvida det inte är en gatukorsning av något slag.
            Åter till CA

            Det är där jag hör hemma

            Kommentar

            • algebrant
              Användare
              • oktober 2002
              • 107

              Misstänkte något sådant, men man ser det man vill se!:/ Fan också!
              Min S-hane är dömd till ett singelliv!
              Tack för hjälpen iaf, snabbt för den delen med på en lördagnatt! får återkomma med bilder när den gått in sig lite. Kanske någon vill ta emot den på ca-träffen! (Vilket påminner mig om att jag nog inte sagt att jag kommer till Beast)
              MvH


              Algebrant

              Kommentar

              • Micke Jarhl
                Användare
                • april 2002
                • 2277

                Ursprungligen postat av algebrant
                Misstänkte något sådant, men man ser det man vill se!:/ Fan också!
                Min S-hane är dömd till ett singelliv!
                Tack för hjälpen iaf, snabbt för den delen med på en lördagnatt! får återkomma med bilder när den gått in sig lite. Kanske någon vill ta emot den på ca-träffen! (Vilket påminner mig om att jag nog inte sagt att jag kommer till Beast)
                ja du algebrandt det enda tips jag kan ge dig ang salvini är att Åleds hade sådana inne för ca 2v sen även zoomässan(Kungsbacka) eller vad det i Nol jag såg åxo ett gäng...hoppas vi ses hos beast i maj får vi snacka mer CA
                Micke Jarhl Med akvarium!

                Kommentar

                • algebrant
                  Användare
                  • oktober 2002
                  • 107

                  tack för de tipsen, får sätta mig och ringa runt! Ska bli trevligt, och jag ska se till så jag inte planerar något annat... minne som en arg zebraciklid!
                  MvH


                  Algebrant

                  Kommentar

                  • cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 3111

                    Ursprungligen postat av algebrant
                    Misstänkte något sådant, men man ser det man vill se!:/ Fan också!
                    Min S-hane är dömd till ett singelliv!
                    Tack för hjälpen iaf, snabbt för den delen med på en lördagnatt! får återkomma med bilder när den gått in sig lite. Kanske någon vill ta emot den på ca-träffen! (Vilket påminner mig om att jag nog inte sagt att jag kommer till Beast)
                    nä va fan var det fel, tänkte inte på att syna fisken så noga, när de sa att det bara var salvini i det karet, sen när han fångade upp dem så blev ju fisken ganska blek så det var ju svårt att se men en hona såg det ut att va iaf.....de två små då ser det ut att vara honor? och framföraltt salvini?

                    sorry inte meningen att ta fel fisk
                    Mvh
                    Peter

                    don´t drink water-fish ..... in it!

                    Kommentar

                    • algebrant
                      Användare
                      • oktober 2002
                      • 107

                      Inte ditt fel, är väl de i affären om nu det ska va någons fel! Var ju ingen dyr firre heller...
                      Men som du säger, de 2 mindre är garanterat Salvini. Om de är honor eller ej, säg det. Känns som det. Kan slänga upp bilder i em.
                      Blir glad om en av dem är hona!
                      MvH


                      Algebrant

                      Kommentar

                      • Lundensis
                        Användare
                        • mars 2004
                        • 2262

                        Ursprungligen postat av jinnarparen
                        Salvini är det inte. Det är en Vieja av något slag, bifasciata, zonata eller fenestrata att döma av det röda vid stjärtfenan. Färgerna på resten av kroppen är svåra att se. Men bifasciatan brukar ha en mörkare markering på sidan ovanför det svarta bandet. Fenestratan brukar ha mörkare lodräta ränder på sidorna. Troligast är en zonata, såvida det inte är en gatukorsning av något slag.
                        Håller med till 100 %. Tycker det är riktigt dåligt av Globefish att sälja viejor som salvini. Lite bättre kunskap om det man säljer tack!

                        Kommentar

                        • JockeB
                          Användare
                          • maj 2004
                          • 2964

                          Ursprungligen postat av Lundensis
                          Håller med till 100 %. Tycker det är riktigt dåligt av Globefish att sälja viejor som salvini. Lite bättre kunskap om det man säljer tack!
                          Suck, jaa ännu en i mängden.....
                          Mvh Jocke
                          Centralamerikanska Ciklider!

                          Kommentar

                          • Sebastian
                            Användare
                            • januari 2009
                            • 204

                            Här är en bild på mitt Grammodes par!

                            Kommentar

                            • Lundensis
                              Användare
                              • mars 2004
                              • 2262

                              Ursprungligen postat av Sebastian
                              Här är en bild på mitt Grammodes par!
                              Ser ut att vara riktigt snygga exemplar. Fler bilder.

                              Kommentar

                              • cichlids4fun
                                NCS Medlem
                                • april 2002
                                • 3111

                                Ursprungligen postat av Lundensis
                                Håller med till 100 %. Tycker det är riktigt dåligt av Globefish att sälja viejor som salvini. Lite bättre kunskap om det man säljer tack!
                                Tror faktiskt att han som tagit över butiken är rätt rudis på fiskar verkar vara en reptilmänniska, och han verkligen trodde det var en salvini, jag märkte ju att han var lite oerfaren och borde kollat bättre, hade jag ens tänkt tanken så hade jag ju sett att det inte var en salvini, men den tanken fanns ju inte och fisken var ju rätt blek och såg ut som den fått lite pisk av sin hanne.......förmodligen hade jag ju inte gjort samma fel om fisken varit till mig, så därför ber jag om ursäkt.

                                tror faktiskt att butiken kan bli nåt om man ger den chansen, han verkade ha den ambitionen att ha mer centraler så småningom, men var i en ombyggnadsfas just nu, och förhoppningsvis lär han ju sig..
                                Mvh
                                Peter

                                don´t drink water-fish ..... in it!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...