Riktigt irriterande!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias777
    Användare
    • november 2006
    • 1493

    #16
    Ursprungligen postat av patriks155


    Fast de värsta är väl skambud, som tur är har jag bara råkat ut för ett riktigt skumt på 1200 karet annonsen. Det var en som tyckte jag skulle hyra kranbil, hyra kärra och köra hem karet till honom (typ 50-60 mil en väg) så skulle jag få totalt 5000 kontant när jag kom upp med det och då pratar vi 2-3 år gamla saker för nästan 25000 som skulle ingå. Då kostar kranbilen säkert 1500:-.


    Ja, det är sådanna här människor man undrar om dom blivigt våldtagna av Staffan Westerberg Hur kan man vara så otroligt korkad? Människor som är så dumma att dom inte förstår att dom är dumma är värst. Kan bara inte förstå hur man tänker.....
    Senast redigerad av Mattias777; 13 januari 2009, 12:16.


    http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

    Kommentar

    • Olorin
      Användare
      • maj 2005
      • 1554

      #17
      Ursprungligen postat av johnnie69
      så jag är alltså inte ensam om att råka ut för riktiga "puckon".

      Skulle sälja ett av mina akvarium för ett tag sen , hade satt ut bild "nytaget" och allt på blocket , en köpare ringde flera gånger och frågade om burken ,jag mailade fler bilder till honom och han tyckte den såg bra ut , att den skulle passa bra hos honom , men han kunde inte hämta den på en gång , så han frågade om jag kunde hålla den åt honom , jag svarade att det gör jag inte , först till kvarn vinner.

      3 dagar senare ringer han igen och frågar om burken finns kvar , det fanns den , han säger att han kommer och köper det av mig direkt , vi kommer överens om priset "3000" , 2 timmar senare så dyker han upp.
      Han tittar på akvariumet och säger , jag trodde det skulle se annorlunda ut , tycker att det är ganska fult , men jag kan köpa det av dig ändå för 500 kr så blir du av med det.
      Minuten senare så åkte han ut*L*!!
      Så kan det gå , men make till fräckhet har jag aldrig stött på.
      Det lät nästan utstuderat. Verkar som han hade tänkt. Om jag får honom att hålla på det ett tag finns inga andra köpare så då måste han ta ett skambud... otroligt!
      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

      Kommentar

      • tjornpatrik
        Användare
        • augusti 2006
        • 830

        #18
        Ursprungligen postat av johnnie69
        så jag är alltså inte ensam om att råka ut för riktiga "puckon".

        Skulle sälja ett av mina akvarium för ett tag sen , hade satt ut bild "nytaget" och allt på blocket , en köpare ringde flera gånger och frågade om burken ,jag mailade fler bilder till honom och han tyckte den såg bra ut , att den skulle passa bra hos honom , men han kunde inte hämta den på en gång , så han frågade om jag kunde hålla den åt honom , jag svarade att det gör jag inte , först till kvarn vinner.

        3 dagar senare ringer han igen och frågar om burken finns kvar , det fanns den , han säger att han kommer och köper det av mig direkt , vi kommer överens om priset "3000" , 2 timmar senare så dyker han upp.
        Han tittar på akvariumet och säger , jag trodde det skulle se annorlunda ut , tycker att det är ganska fult , men jag kan köpa det av dig ändå för 500 kr så blir du av med det.
        Minuten senare så åkte han ut*L*!!
        Så kan det gå , men make till fräckhet har jag aldrig stött på.
        Var ju garanterat planerat.

        Jo de har jag varit med om med några gånger. Vet när jag sålt bilar mm och folk kommer hem och börjar leta fel direkt och de finns verkligen ingenting som är bra, men trots de så vill dom ändå ha bilen.... Eller när man ska sälja något och de börjar beklaga sig att ja egentligen behöver jag ju inte.... men vill du bli av med den så kan jag betala...... var ju inte som jag trodde...... Just den där kommentaren: "så blir du av med det" har man ju hört förr.


        De värsta som hänt mig på en blocket annons va när jag skulle sälja 4 sport däck+fälg (nypris i handeln 28000:-) som hade gått typ 3-400 mil pga att jag bytte in bilen. En kille ringer och är helt förstörd för att någon hade tagit hans däck sa han och han stod utan så han behövde dessa omgående och skulle låna bil för att hämta dom. Visst, var ju bara de att han inte hade pengar men han kunde lämna ett körkort och en "äkta" guldkedja i pant samt gamla bmw fälgar. Aha där stod jag och hade dessutom tagit bort annonsen och tänkte visst jag hade ju 2 ytterligare vittnen som kunde skriva på och fick ju ett äkta körkort. Pengarna skulle han betala in nästa löning.

        Typ 20 samtal senare till killen då han hade förhalat detta ringde jag polisen och dagen efter han hade lämnat körkortet till mig hade han anmält de försvunnet. Dessutom hade han tydligen blivit "bestulen" tror det var 12-13 ggr enligt polisen på körkortet. Dessutom var han stamkund hos kronofogden och klassad som farlig.

        Fick ju en rejäl tankteställare där att man ska aldrig lämna ut något utan att ta betalt först alt göra en kreditupplysning på nätet. De visade sig att den trevligaste killen var den största skurken. Ganska lätt att va efterkolk.
        Senast redigerad av tjornpatrik; 13 januari 2009, 19:07.

        Kommentar

        • Mattias777
          Användare
          • november 2006
          • 1493

          #19
          Jag gjorde liknande för många år sedan. Att lura privatpersoner är så lågt man kan sjunka. Jag blev blåst på 25 000 en gång då jag köpte en båt av en man med leg och papper till båten.

          Kollade med polisen och den var inte anmäld stulen. Sen på våren kollade jag igen, då var den anmäld stulen. Jag kontaktade polisen själv och dom hämtade båten. Personen ifråga åkte fast och jag var med på rättegång. Han blev skyldig mig 25 000. Tror ni jag fått dom? Han har en hel massa skulder och staten har förtur på alla skulder.


          http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

          Kommentar

          • Olorin
            Användare
            • maj 2005
            • 1554

            #20
            Ursprungligen postat av Mattias777
            Jag gjorde liknande för många år sedan. Att lura privatpersoner är så lågt man kan sjunka. Jag blev blåst på 25 000 en gång då jag köpte en båt av en man med leg och papper till båten.

            Kollade med polisen och den var inte anmäld stulen. Sen på våren kollade jag igen, då var den anmäld stulen. Jag kontaktade polisen själv och dom hämtade båten. Personen ifråga åkte fast och jag var med på rättegång. Han blev skyldig mig 25 000. Tror ni jag fått dom? Han har en hel massa skulder och staten har förtur på alla skulder.
            Troligtvis får inte staten ut ett öre heller. Det där är säkert en sån där typisk parasit som får en att tänka "dödsstraff är kanske inte en så kass idé".
            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

            Kommentar

            • Mattias777
              Användare
              • november 2006
              • 1493

              #21
              Ursprungligen postat av Olorin
              Troligtvis får inte staten ut ett öre heller. Det där är säkert en sån där typisk parasit som får en att tänka "dödsstraff är kanske inte en så kass idé".
              Ja, ibland får man tyvärr sådana känslor


              http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

              Kommentar

              • deelay
                Användare
                • september 2002
                • 5394

                #22
                När någon vill pruta så brukar jag höjja priset direkt...

                Låt oss säga att något kostar 800kr.

                köparen- du får 500kr rakt av nu...
                jag- hm, jag vill nog ha 1000kr nu.
                köparen- va?? nu hänger jag inte med.
                jag- hur menar du då?
                köparen- du sa ju 800kr först.
                jag- Jo men du sa ju 500 och då dubblade jag... det är väl fair?

                osv osv... det blir sällan någon affär då men jag får lite kul en stund =)
                http://www.aquariumstockholm.se/

                Kommentar

                • Mattias777
                  Användare
                  • november 2006
                  • 1493

                  #23
                  Ursprungligen postat av deelay
                  När någon vill pruta så brukar jag höjja priset direkt...

                  Låt oss säga att något kostar 800kr.

                  köparen- du får 500kr rakt av nu...
                  jag- hm, jag vill nog ha 1000kr nu.
                  köparen- va?? nu hänger jag inte med.
                  jag- hur menar du då?
                  köparen- du sa ju 800kr först.
                  jag- Jo men du sa ju 500 och då dubblade jag... det är väl fair?

                  osv osv... det blir sällan någon affär då men jag får lite kul en stund =)

                  Den skall jag nog testa nästa gång....


                  http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                  Kommentar

                  • johnnie69
                    Användare
                    • februari 2008
                    • 105

                    #24
                    Ursprungligen postat av deelay
                    När någon vill pruta så brukar jag höjja priset direkt...

                    Låt oss säga att något kostar 800kr.

                    köparen- du får 500kr rakt av nu...
                    jag- hm, jag vill nog ha 1000kr nu.
                    köparen- va?? nu hänger jag inte med.
                    jag- hur menar du då?
                    köparen- du sa ju 800kr först.
                    jag- Jo men du sa ju 500 och då dubblade jag... det är väl fair?

                    osv osv... det blir sällan någon affär då men jag får lite kul en stund =)
                    He He , det var ett kul trick , har aldrig hört den metoden förut!

                    Kommentar

                    • johnnie69
                      Användare
                      • februari 2008
                      • 105

                      #25
                      Ursprungligen postat av Olorin
                      Det lät nästan utstuderat. Verkar som han hade tänkt. Om jag får honom att hålla på det ett tag finns inga andra köpare så då måste han ta ett skambud... otroligt!
                      Självklart så var det planerat , har svårt att tro att det annars finns människor som är så spontana och helt genom korkade!

                      Kommentar

                      • HenrikV
                        Användare
                        • februari 2007
                        • 697

                        #26
                        Den här tråden var ju underhållande att läsa. Eller vissa inlägg är väl egentligen inte så kul.
                        Själv hatar jag prutare. Har man skrivit ett pris i annonsen, så är det vad säljaren tycker att varan är värd. Tycker köparen att det är dyrt, så får man helt enkelt avstå eller köpa nåt annat. Prutar nån så lägger jag på direkt. Pruta kan man göra på chartersemester enligt mig...

                        Kommentar

                        • Lundensis
                          Användare
                          • mars 2004
                          • 2262

                          #27
                          Ursprungligen postat av HenrikV
                          Den här tråden var ju underhållande att läsa. Eller vissa inlägg är väl egentligen inte så kul.
                          Själv hatar jag prutare. Har man skrivit ett pris i annonsen, så är det vad säljaren tycker att varan är värd. Tycker köparen att det är dyrt, så får man helt enkelt avstå eller köpa nåt annat. Prutar nån så lägger jag på direkt. Pruta kan man göra på chartersemester enligt mig...
                          Håller inte med dig. Tycker det är helt OK att pruta, framför allt på begagnat, så länge man kör med öppna kort och kan ge vettiga argument till varför. Köpte en begagnad TV (B & O) för 1300 kr (1500 i annonsen). Säljaren sa att den var max 10 år gammal. Jag kollade givetvis efteråt hur gammal den var och det visade sig att den var ca 20 år gammal. Men, det brydde jag mig inte om och det var för 1,5 år sen och den går som en klocka fortfarande.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...