Bok fråga....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PatrikMalmo
    Användare
    • maj 2005
    • 4642

    #16
    Ursprungligen postat av camilla69
    Tack för inbjudan att läsa dina böcker & hade jag bara bott lite närmare hade jag kommit på stört

    Jag beställde atlas nr: 2 & hoppas att jag trots att jag inte har nr :1 får lite glädje av boken !
    Du kommer att ha stor glädje av tvåan i sig själv. Många av de vanligare arterna finns dock i ettan, det blev jag lite besviken på när jag satt med tvåan (som jag trodde var en reviderad upplaga av ettan). Översättningen från tyska till engelska är inte helt perfekt heller, men det är ett mindre problem.

    Klart det vore trevligt att ha dem på svenska, men det är ett mastodontjobb med översättningen och sedan finns alltid frågan om det vore lönt att lägga det jobbet för en såpass smal marknad som Sverige är. Kanske kan NCS i framtiden samla alla artbeskrivningar, kommentarer och liknande och ge ut det i någon form. Månne med tillägg kring de naturliga vattenvärdena, generellt kring odling och hållning och liknande.

    Hilsen,

    P
    Ingen fisk har läst böckerna.

    Kommentar

    • Rauken
      Användare
      • januari 2007
      • 310

      #17
      Ursprungligen postat av annmari
      Hej!
      Då kan man ju fråga vaför inte Fohrman ger ut en komplett bok om dvärgciklider han har ju gett ut andra ciklidböcker så varför inte?det finns ingen dvärgciklidbok på svenska idag tyvärr/Ann-Mari
      Denna har jag hemma, ISBN 91-534-0540-4. Kan nog vara svår att få tag på, men biblioteken har den på några ställen...
      När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #18
        Den här boken finns ju också. Den recenserade Kjell Fohrman i Ciklidbladet 3/2008:

        Titel: Små cichlider
        Bokserie: Akvariefisk i Danmark
        Författare: Benny B. Larsen och F. Ingemann Hansen
        Utgivningsår: 2008
        ISBN: 978-87-7857-534-0
        Förlag: Atelier
        Språk: Danska
        Format: 225 x 220 mm
        Antal sidor: 94
        Antal färgfoton: ca 145
        Övrigt: Inbunden
        Ca pris: Säljs i Danmark för 249 DKK
        Avdelningar: Cichliderne, Formering og opdræt, Akvariet, Foder, Små cichlider fra Sydamerika, Små cichlider fra Centralamerika, Små cichlider fra Afrika, Små cichlider fra Asien
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • fishweed
          Användare
          • februari 2008
          • 434

          #19
          om man inte vart förbi Herkules Zoo så kan man ju dra dit då dom säljer Ciklidboken, Back to nature tanganyika / malawi och aqualog L-malar för strax under hundringen... köpte själv alla utom tanganyika som jag hade sen tidigare... billigt i mina ögon iallafalll!
          hur googlar man efter ett liv?

          Kommentar

          Arbetssätt...