Fisk och akvarierelaterade bilder - del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• endymion
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av Mattias777
    Kul att du sänder in bilder igen Albin =) Hur har du det i % i din odling. Malawi, victoria o tangyaika?
    Svårt att säga beror på om det är antalsmässigt eller artmässigt. Jag har ca 45 arter Victoria, 12 arter Malawi, 3 Arter Tangayika. Sedan har jag 5 arter madagaskar, 2 Västafrika arter, 3 arter CA-ciklider och dessutom 1 art från Sydamerika. Utöver detta har jag 7 olika sorters malar och sedan har jag mängder med snäckor av 4 olika arter och en av snäckarterna i 5-6 olika färgvarianter. Men sist jag räknade antalsmässigt hade jag ca 60-70 % victoriaciklider men det var nog ett år sedan.

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Ursprungligen postat av drd
    Plåta en snygg ny räka häromdan....kallas tydligen King Kong
    Helt underbart foto=) Du har konverterat till att bli räk akvarist eller?Heter man King Kong borde man kanske vara lite mer skräckinjagande
    Senast redigerad av Mattias777; 21 May 2009, 22:57.

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Ursprungligen postat av endymion
    Blandad kompott

Bild 1: Astatoreochromis alluaudi
    Bild 2: Rhamphochromis sp. "chilingali"
    Bild 3: Paretroplus kieneri
    Bild 4: Neochromis omnicaeruleaus, Makobe island
    Kul att du sänder in bilder igen Albin =) Hur har du det i % i din odling. Malawi, victoria o tangyaika?

Lämna en kommentar:

• drd
    svarade
    Plåta en snygg ny räka häromdan....kallas tydligen King Kong

Lämna en kommentar:

• endymion
    Gäst svarade
    Blandad kompott

Bild 1: Astatoreochromis alluaudi
    Bild 2: Rhamphochromis sp. "chilingali"
    Bild 3: Paretroplus kieneri
    Bild 4: Neochromis omnicaeruleaus, Makobe island

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Ursprungligen postat av Johan F
    Kul Mattias att du saknar mina bilder. Måste säga att bilderna som du tar är riktigt bra, fortsätt och lägg in härliga Malawibilder
    Du har väl inte missat bilderna i "garagetråden" http://www.ciklid.org/forum/showthre...t=60754&page=8

Hälsningar

/Johan
    Nej då, Jag har varit inne och sneglat där. Du har utveklats enormt som fotograf och att se ditt projekt är inspirerande minst sagt! Du kan väl lägga in bilder här ibland med så Anders och jag inte behöver känna oss så ensamma

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Tack!

Inte alls Anders Du frestar mig enormt med dina bilder på sjukt fina fiskar. Men jag måste ju kunna gå i lägenheten också. Kan ju inte ha akavrium överallt

Jag saknar verkligen Robin och hans bilder..... Deelay lägger sällan upp här nuförtiden, Johan F, Göran, Stiffe ja det finns många. Sen behöver ju inte alla bilder hålla världs klass. Det är roligt att se vad alla har i sina burkar tycker jag....
    Kul Mattias att du saknar mina bilder. Måste säga att bilderna som du tar är riktigt bra, fortsätt och lägg in härliga Malawibilder
    Du har väl inte missat bilderna i "garagetråden" http://www.ciklid.org/forum/showthre...t=60754&page=8

Hälsningar

/Johan

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Ursprungligen postat av Anders i Askim
    Snygg firre!
    Har du något i mot mina bilder?

Tack!

Inte alls Anders Du frestar mig enormt med dina bilder på sjukt fina fiskar. Men jag måste ju kunna gå i lägenheten också. Kan ju inte ha akavrium överallt

Jag saknar verkligen Robin och hans bilder..... Deelay lägger sällan upp här nuförtiden, Johan F, Göran, Stiffe ja det finns många. Sen behöver ju inte alla bilder hålla världs klass. Det är roligt att se vad alla har i sina burkar tycker jag....
    Senast redigerad av Mattias777; 21 May 2009, 19:53.

Lämna en kommentar:

• Anders i Askim
    svarade
    En favorit mbuna . Polit igen =) =) Kan inte lite fler lägga in bilder än jag och Anders?
    Snygg firre!
    Har du något i mot mina bilder?

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    En favorit mbuna . Polit igen =) =) Kan inte lite fler lägga in bilder än jag och Anders?

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Ursprungligen postat av jemmba
    Ok misstänkte nästan det, lång tid per kort för redigering?
    Nej, oftas tar det väl ca 1-2 min

Lämna en kommentar:

• Markie
    svarade
    Ok misstänkte nästan det, lång tid per kort för redigering?

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Ursprungligen postat av jemmba
    Använder ni er sedan av någott bildredigeringsprogram innan ni slänger ut bilderna här?
    Eller blir det så där bra med en gång
    Man behöver redigera bilder från en Digital systemkamera för dom är ej färdiga på samma sätt som från en kompakt kamera. Jag andvänder Photo shop.

Lämna en kommentar:

• Markie
    svarade
    Använder ni er sedan av någott bildredigeringsprogram innan ni slänger ut bilderna här?
    Eller blir det så där bra med en gång

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Ursprungligen postat av Göran Å
    Väldigt fina kort Mattias och Anders för att vara utan blixt......

Men har ni väl provat att anv en extern blixt, så vill ni aldrig sluta att anv den för resultaten blir oftast sååå mycket bättre varje gång..

Mvh Göran
    Det är det jag misstänker med Göran Dina bilder är helsköna tycker jag. Fotar du aldrig utan blixt?

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...