Fisk och akvarierelaterade bilder - del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Niklas Olsson
    svarade
    Går det att lösa så man inte behöver klicka 2ggr på bilden för att få upp den i storlek?
    Som det är här på min jobbskärm (1024x768 klickar man på "thumbsen", sen kommer nytt fönster upp med en större bild och den kan man klicka på för att få den ytterligare större.

Lämna en kommentar:

• Joakim Draktoft
    svarade
    Ursprungligen postat av Mattias777
    Nu verkar du fått ordning på inställningarna Joakim. Bra jobbat =) Jag kunde inte se en försämring när jag jämförde bilden på forumet jämfört med om jag visar den i min dator endast.

Men varför visa upp bilden i 90% vid första klickandet på bilden? Verkar helt onödigt men det kanske inte går att få upp den till 100% direkt?
    Fick lite tips från Micke, som tydligen gjorde susen.

Bilden visas så stort som möjligt i förhållande till vilken upplösning man har på skärmen. Är bilden 1280x1024 och upplösningen på skrämen 1024x768 så blir det så att den visar % av vad den har möjlighet till. Verkar också vara så att komponenten som används räknar med ett visst fritt utrymme kring den svarta kant den lägger kring bilden.

Det var för att undvika det här med storlekar som jag slog på automatisk sparning i 1000pixlar, men hade då inte en aning om att den påverkade bilderna så negativt.

Lämna en kommentar:

• Göran Å
    svarade
    En bild på tuggande Kambwimba hona.

Mvh Göran

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Nu verkar du fått ordning på inställningarna Joakim. Bra jobbat =) Jag kunde inte se en försämring när jag jämförde bilden på forumet jämfört med om jag visar den i min dator endast.

Men varför visa upp bilden i 90% vid första klickandet på bilden? Verkar helt onödigt men det kanske inte går att få upp den till 100% direkt?
    Senast redigerad av Mattias777; 09 June 2009, 10:32.

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Härlig Albus bild Göran!

Här är P. Fenestratus "Nkanda" 800 pixlar

Lämna en kommentar:

• drd
    svarade
    Här kommer ett par trevliga räkbilder i större size.

Lämna en kommentar:

• Göran Å
    svarade
    Testar en bild på L Albus hannar.

1150*929, 262kb.

Mvh Göran

Lämna en kommentar:

• Joakim Draktoft
    svarade
    Ta en titt i denna tråden för att se vad jag nu förändrat, samt uppmaningen till er att testa mer, så att vi får till en bra inställning.

I denna tråd kommer jag under morgondagen att mer detaljerat presentera nyheterna som tillkommit i forumet. Kortfattat kan nämnas: Större storlek på bifogade bilder (1000 pixlar) Skapande av egna fotoalbum (1000 pixlar) Bilder i stort format märks med "Publicerad på Ciklid.org" Lägg till filmer från YouTube,

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Ursprungligen postat av deelay
    nått skumt händer ju med bilden, helt klart, frågan är ju bara vad som påverkar att kvalitén blir kass...
    Synd, samma sak hände för mig.... En helt fantastisk bild från dig annars. Skulle varit grymmt att se den som den skall se ut i 1000 pixlar =(

Lämna en kommentar:

• deelay
    svarade
    nått skumt händer ju med bilden, helt klart, frågan är ju bara vad som påverkar att kvalitén blir kass...

Lämna en kommentar:

• deelay
    svarade
    Man måste ju prova 1000pixlar... kiriza gold

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke
    Då slapp du i alla fall vattenstämpeln .
    Ja, den kunda man nog vara utan he he

Lämna en kommentar:

• Micke
    svarade
    Ursprungligen postat av Mattias777
    Provar med samma bild och 600 pixlar då.
    Då slapp du i alla fall vattenstämpeln .

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke
    Håll muspekaren på bilden och kolla om den visas i 100%.
    Jag fick upp den i full storlek men då var kvalitén usel på bilden. Inte alls som den ser ut när jag klickar upp den på datorn hemma? Det stog att man kan andvända upp till 700kb eller liknade så jag hade 300+kb men det blev inge bra=(

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Provar med samma bild och 600 pixlar då.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...