Ställning för 2st 700 liters på höjden

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Olorin
    svarade
    Jag hade tankar åt detta hållet, men nu har jag dumpat det så det blir istället 3styck 60x60 under mitt 600 liters. Då får jag in 2 mellanstolpar under 600karet. Fegt, men det blir nog bra.

Lämna en kommentar:

• Wilhelm
    svarade
    Tja, det har blivit ett ofrivilligt avbrott. Jag har haft lite annat och viktigare att göra.
    Men snart är det igång igen.

Lämna en kommentar:

• Micke H
    svarade
    Hur går det ?

Hej Wilhelm

Jag är lite nyfiken på hur det gick med ditt ställningsbygge ?
    Har du fått akvarierna på plats eller har du fått prioritera om och gjort andra saker istället ?

Det hade varit kul att få se hur det blev när det blev klart.

Hälsningar Micke H

Lämna en kommentar:

• Olorin
    svarade
    Ok vad händer i projektet? Helt plötsligt slog det mig att det kanske rent av finns färdiga ställningar i aluminium för två 720 på höjden. Gör det?

Lämna en kommentar:

• Olorin
    svarade
    Generöst :/

Lämna en kommentar:

• Wilhelm
    svarade
    Om det händer, så ska du få ställningen och de trasiga akvarierna av mig!

Lämna en kommentar:

• Olorin
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Poängen är att det övre karet är 70 djupt och det nedre 80 (se i början på tråden) och för att komma åt lättare i det nedre så står det 11cm längre ut.
    Den nedre horisontala regeln kommer att få stolpar i hörnen som den vilar på och 2 i mitten.
    Ja det håller nog. I a f tills den övre avdelningen rasat och kraschar ner på det undre karet. Är jag pessimist? Nä

Lämna en kommentar:

• kaj.p
    svarade
    Hmm.... Jo det vet jag nog att åren går fort! Måste nog fundera lite o se om jag hittar några plastbyttor som passar, eller en "påse" byggplast runtom 1dm upp. Det hinns ju innan akvarierna kommer på plats.

Men i det andra rummet så har jag inte behandlat bänkarna ett dugg. Ingen linolja i ändträt och en del vatten vatten på golvet lite då och då. Inget mög nånstans.
    Inte snyggt men glassburkar funkar fint

Lämna en kommentar:

• Wilhelm
    svarade
    Hmm.... Jo det vet jag nog att åren går fort! Måste nog fundera lite o se om jag hittar några plastbyttor som passar, eller en "påse" byggplast runtom 1dm upp. Det hinns ju innan akvarierna kommer på plats.

Men i det andra rummet så har jag inte behandlat bänkarna ett dugg. Ingen linolja i ändträt och en del vatten vatten på golvet lite då och då. Inget mög nånstans.

Lämna en kommentar:

• kaj.p
    svarade
    Jo du har rätt! Jag tror (och hoppas) att linoljan i "ännaträt" duger något år
    Kan bara säga att något år går jäkligt fort.

Lämna en kommentar:

• Wilhelm
    svarade
    Ursprungligen postat av kaj.p
    Jag hade satt "gummistövlar" på de lodrätta reglarna som står på golvet. Man spiller alltid vatten o det är "ännaträt" som suger.
    Jo du har rätt! Jag tror (och hoppas) att linoljan i "ännaträt" duger några år.

Ursprungligen postat av Olorin
    En sak som jag funderar över är varför bottenplattan ligger framför hörnstolparna där framme. Vad är poängen med att inte ha stolparna i hörnen?
    Poängen är att det övre karet är 70 djupt och det nedre 80 (se i början på tråden) och för att komma åt lättare i det nedre så står det 11cm längre ut.
    Den nedre horisontala regeln kommer att få stolpar i hörnen som den vilar på och 2 i mitten.

Lämna en kommentar:

• cichlids4fun
    svarade
    Ursprungligen postat av Olorin
    Intressant att se hur det blir när karen kommer dit. En sak som jag funderar över är varför bottenplattan ligger framför hörnstolparna där framme. Vad är poängen med att inte ha stolparna i hörnen?
    borde ju göra det lättare att arbeta i karen...

Lämna en kommentar:

• malawijanne
    svarade
    Ursprungligen postat av kaj.p
    Jag hade satt "gummistövlar" på de lodrätta reglarna som står på golvet. Man spiller alltid vatten o det är "ännaträt" som suger.
    Ja jag har redan gjort bort mig i tråden, men jag håller med Kaj. det minsta vatten som kommer i kontakt med ändträt, det blir att ändträt kommer att suga till sig vattnet, det blir mögel till sist.Janne

Lämna en kommentar:

• kaj.p
    svarade

Lämna en kommentar:

• Olorin
    svarade
    Intressant att se hur det blir när karen kommer dit. En sak som jag funderar över är varför bottenplattan ligger framför hörnstolparna där framme. Vad är poängen med att inte ha stolparna i hörnen?

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...