Det svenska folkhemmet

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • november 2005
    • 3217

    #16
    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
    Det gäller för Robin också fast snabbare o mer
    Är det samma Robin som du sa, att du hade ordnat ett jobb i en klädaffär, men det passade inte robin.Janne

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #17
      Jag föreslår att ni lägger ner diskussionen om Robin tills han svarar själv och så kan ni börja diskuttera sak istället för person.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • cf.akvarielagret
        Användare
        • april 2002
        • 5028

        #18
        Ursprungligen postat av malawijanne
        Är det samma Robin som du sa, att du hade ordnat ett jobb i en klädaffär, men det passade inte robin.Janne
        Det har du rätt i.................fast vi kallar det Sportaffär
        sen jobbar han på världens största Revisionsfirma..........
        det vart ett gap när jag slutade hjälpa dom och då ska du veta att jag har haft det största rummet av alla
        och jag behövde bara jobba deltid
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • april 2002
          • 5028

          #19
          Glömde säga att jag även var deras Superveiser för data
          fan det var bra tider

          okej
          jag var bara elektriker med ett fläktrum, kläderna gör mannen
          dom gillade mig
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • malawijanne
            Banned
            • november 2005
            • 3217

            #20
            Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
            Det har du rätt i.................fast vi kallar det Sportaffär
            sen jobbar han på världens största Revisionsfirma..........
            det vart ett gap när jag slutade hjälpa dom och då ska du veta att jag har haft det största rummet av alla
            och jag behövde bara jobba deltid
            Ja nu var jag djävligt sugen att svara, men eftersom jag är en blygsam och diplomatisk person, så väljer jag att inte svara, även Olas synpunkt väger jag in i det.
            Men ni andra får gärna göra lite inlägg om vad ni tycker om det som tråden handlade från början om.
            Det tycker jag är viktigare än att kasta skit på Christer.Janne

            Kommentar

            • Robin
              Användare
              • januari 2003
              • 4526

              #21
              Tänk att jag aldrig får yttra mig om något, nån gång. Det är märkligt tycker jag. Det är också märkligt att du Janne tycker jag är så barnslig och oförståndig jämt. Har du inte tänkt på att det är du som börjar gnälla på mig och inte tvärt om?
              Vi ska inte diskutera mitt jobb, din lön eller något annat som inte har med tråden att göra.
              I mitt samhälle försörjer man sig själv och åker inte snålskjuts på andra. Visst vore det synd om samhället var som jag vill, då hade ju folk behövt arbeta för att få in pengar på kontot och landets styre inte behövt skära ner/strama åt sjukpenning och bidragen för de som verkligen behöver dem.

              Jag kom precis på varför jag inte är inne på ciklid.se så ofta längre.
              Mvh
              Robin

              Kommentar

              • malawijanne
                Banned
                • november 2005
                • 3217

                #22
                Ursprungligen postat av Robin
                Tänk att jag aldrig får yttra mig om något, nån gång. Det är märkligt tycker jag. Det är också märkligt att du Janne tycker jag är så barnslig och oförståndig jämt. Har du inte tänkt på att det är du som börjar gnälla på mig och inte tvärt om?
                Vi ska inte diskutera mitt jobb, din lön eller något annat som inte har med tråden att göra.
                I mitt samhälle försörjer man sig själv och åker inte snålskjuts på andra. Visst vore det synd om samhället var som jag vill, då hade ju folk behövt arbeta för att få in pengar på kontot och landets styre inte behövt skära ner/strama åt sjukpenning och bidragen för de som verkligen behöver dem.

                Jag kom precis på varför jag inte är inne på ciklid.se så ofta längre.
                Okej Robin nu har du fått yttrat dig, och jag kommer inte svara på det.
                Kan vi komma tillbaka till ämnet som jag startade tråden för.Janne
                Senast redigerad av malawijanne; 21 november 2008, 23:48.

                Kommentar

                • LN
                  Användare
                  • december 2004
                  • 4744

                  #23
                  Kom igen Robin, skulle Janne vara anledningen till att du inte är här längre.

                  Det kan inte ens ja tro på o då tror ja ändå på nästan allt ja läser.
                  Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                  Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                  Kommentar

                  • LN
                    Användare
                    • december 2004
                    • 4744

                    #24
                    Däremot gillar ja inte alls resonomanget att citat "I mitt samhälle försörjer man sig själv och åker inte snålskjuts på andra".

                    Det där är väldigt lätt att skriva när man har ett jobb och inte är sjuk.
                    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                    Kommentar

                    • nils42
                      Användare
                      • januari 2003
                      • 931

                      #25
                      Ursprungligen postat av Ola Svensson
                      Men saker sker inte i ett vakum. Som exemplel: En naturkatastrof som Margaret Thatcher dök inte upp ur tomma intet.
                      Hej!
                      Nja ,där håller jag inte med dig. Vem annan än Thatcher kunde ha tagit itu med allt elände? Jo, någon annan kvinna med kraftiga nypor ( eller bevars en karl ) men någon sådan fanns inte i GB.
                      Hälsn Nils

                      Kommentar

                      • cf.akvarielagret
                        Användare
                        • april 2002
                        • 5028

                        #26
                        Ursprungligen postat av nils42
                        Hej!
                        Nja ,där håller jag inte med dig. Vem annan än Thatcher kunde ha tagit itu med allt elände? Jo, någon annan kvinna med kraftiga nypor ( eller bevars en karl ) men någon sådan fanns inte i GB.
                        Hälsn Nils
                        Det var stora omsvängningar på den tiden
                        Falklandskriget
                        nerläggningar av kolkraft,pubar
                        förändringar av sophämtning,nyhetstryckerier
                        politiskt kaos
                        .
                        .
                        .
                        sen vart det folk av dom också
                        jag är Ateist
                        men Gud talade till mig
                        Gud är stor
                        jag frågade hur stor ? inget svar
                        han kanske behövde låna toaletten

                        Kommentar

                        • Robin
                          Användare
                          • januari 2003
                          • 4526

                          #27
                          Ursprungligen postat av LN
                          Däremot gillar ja inte alls resonomanget att citat "I mitt samhälle försörjer man sig själv och åker inte snålskjuts på andra".

                          Det där är väldigt lätt att skriva när man har ett jobb och inte är sjuk.
                          Där har du helt rätt. Hade du läst resten av stycket så hade du sett att jag inte drar alla över en kant utan menar givetvis de som ligger hemma i soffan och skiter i allt. Det finns arbetstillfällen så det räcker, det gäller bara att ibland kanske släppa digniteten och komma in på marknaden med ett pissigt jobb och sen söka sig vidare. Arbetsgivare är rädda för att anställa folk som inte redan har jobb. Man vill ha någon man kan lita på och är driftig dvs tagit sig in på arbetsmarknaden osv. Man vill ha valuta för pengarna, det är svindyrt att ha anställda. Jag tror att många idag vill bli högavlönade chefer direkt och blir de inte det kan det kvitta. Det är inte detta tråden handlar om.
                          Mvh
                          Robin

                          Kommentar

                          • Olorin
                            Användare
                            • maj 2005
                            • 1554

                            #28
                            Ursprungligen postat av Robin
                            Där har du helt rätt. Hade du läst resten av stycket så hade du sett att jag inte drar alla över en kant utan menar givetvis de som ligger hemma i soffan och skiter i allt. Det finns arbetstillfällen så det räcker, det gäller bara att ibland kanske släppa digniteten och komma in på marknaden med ett pissigt jobb och sen söka sig vidare. Arbetsgivare är rädda för att anställa folk som inte redan har jobb. Man vill ha någon man kan lita på och är driftig dvs tagit sig in på arbetsmarknaden osv. Man vill ha valuta för pengarna, det är svindyrt att ha anställda. Jag tror att många idag vill bli högavlönade chefer direkt och blir de inte det kan det kvitta. Det är inte detta tråden handlar om.
                            Nu börjar jag verkligen isne att LN har rätt, jag har blivit en 50årig gubbe. Håller bara med på en punkt d.v.s. att var och en har ett ansvar att göra det bästa för att försörja sig och att det finns latmaskar som inte vill.

                            Vi kan tycka vad vi vill om det men man har studerat det i forskningen massor av gånger och människan i lat, ett flockdjur, opportunist och ovillig att utsätta sig för risker och självförnekande. Av tusen agerar 995 lika samma situationer.

                            Kort summerat innebär det:

                            - Jag är värd det här för jag är speciell så jag kan plocka ut 900000kr i lön till mig.

                            - Om inte jag gör det gör någon annan det så jag kan lika väl vrida på gaskranen.

                            - Det känns ganska farligt, så det är inte mitt ansvar, det finns fler här som kan ingripa och hjälpa den som håller på att mördas.

                            - Det var ett tråkigt skitjobb. Behövs det göras alls? Kan jag få någon annan att göra det?

                            - Jag instämmer inte i något av ovanstående påstående för jag är speciell, jag har moral och jag är bättre än andra.



                            Det fina är trots allt att samhället fungerar hyggligt trots att vi i grunden alla (utom 5 tusendelar) är besvärliga egoister som lägger band på oss.
                            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                            Kommentar

                            • Gäst

                              #29
                              Hej!

                              Hej!
                              Den regering som sitter nu är inte vatten värd träffade Wanja Lundby-Wedin på en manifestation på Mynttorger och sa henne precis vad jag gillar henne fick också ett samtal med Marita Ulvskog jag ser att dom river folkhemmet mer och mer det enda borgarna tänker på är pengar dom skiter i den lilla människan,landet behöver en ny ledning helt klart/ Ann-Mari

                              Kommentar

                              • Gäst

                                #30
                                Hej!

                                Hej!
                                Ord som solidaritet och rättvisa finns inte längre i sossarnas slogan/Ann-Mari

                                Kommentar

                                Arbetssätt...