Imponerande bilder på forumet idag!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patrickeriksson
    Användare
    • oktober 2007
    • 355

    #46
    Först vill jag tacka Zaphi för dom uppmuntrande kommentarerna

    Sedan håller jag också med om att begränsningen på 500px måste bort.
    Patrick Eriksson

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • december 2004
      • 4744

      #47
      Kan bara hålla med er att bilderna som läggs in i forumet är hur bra som helst.

      Det ja kan känna ibland är dock är att det är lite skämmigt att lägga in mina egna bilder för att de håller inte alls samma klass som övriga.
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • Mattias777
        Användare
        • november 2006
        • 1493

        #48
        Ursprungligen postat av LN
        Kan bara hålla med er att bilderna som läggs in i forumet är hur bra som helst.

        Det ja kan känna ibland är dock är att det är lite skämmigt att lägga in mina egna bilder för att de håller inte alls samma klass som övriga.
        Det där hoppas jag försvinner hos oss alla. Jag menar alla fotar så gott dom kan och det är alltid kul och se andras fiskar även bilderna håller olika klass rent tekniskt.


        http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          #49
          Ursprungligen postat av LN
          Kan bara hålla med er att bilderna som läggs in i forumet är hur bra som helst.

          Det ja kan känna ibland är dock är att det är lite skämmigt att lägga in mina egna bilder för att de håller inte alls samma klass som övriga.
          Ja jag är ingen större fotograf, och det är en del som har skrivit det på forumet, men jag fortsätter att skicka in mina bilder.
          Så jag tycker inte att det är det minsta skämmigt, man gör så gott man kan.Janne

          Kommentar

          • Olorin
            Användare
            • maj 2005
            • 1554

            #50
            Ursprungligen postat av malawijanne
            Ja jag är ingen större fotograf, och det är en del som har skrivit det på forumet, men jag fortsätter att skicka in mina bilder.
            Så jag tycker inte att det är det minsta skämmigt, man gör så gott man kan.Janne
            Lägg genast av med det och känn lite skam. Du ska veta hut, som Kalle Lidbom sa!

            Själv skäms jag alltid mest när jag INTE gjort mitt bästa för då kunde jag ju gjort mer... det känns värst.

            Förövrigt tycker jag bilderna på forumet är skit. Har bara sett en enda imponerande bild som berört mig och det var när Endymion krypit ner i sin balja. Det är fiskkärlek det att simma ner och gosa med dem
            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

            Kommentar

            • malawijanne
              Banned
              • november 2005
              • 3217

              #51
              Ursprungligen postat av Olorin
              Lägg genast av med det och känn lite skam. Du ska veta hut, som Kalle Lidbom sa!

              Själv skäms jag alltid mest när jag INTE gjort mitt bästa för då kunde jag ju gjort mer... det känns värst.

              Förövrigt tycker jag bilderna på forumet är skit. Har bara sett en enda imponerande bild som berört mig och det var när Endymion krypit ner i sin balja. Det är fiskkärlek det att simma ner och gosa med dem
              Ja jag har aldrig behövt skämmas, för att jag har alltid gjort mitt bästa.
              Och mer kan man inte göra, fast ibland så har viljan varit större än kunnandet.Janne

              Kommentar

              • LN
                Användare
                • december 2004
                • 4744

                #52
                Jag tycker även att det är skillnad var man lägger in sin bild.

                Bilderna i "Fisk och akvarierelaterade bilder" är på någe sätt rätta och lovliga att bedömma.

                Medans bilder som är i en "egen" tråd är mera dokumenterande.

                Tycker den indelningen är kanon.
                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                Kommentar

                • Olorin
                  Användare
                  • maj 2005
                  • 1554

                  #53
                  Ursprungligen postat av malawijanne
                  Ja jag har aldrig behövt skämmas, för att jag har alltid gjort mitt bästa.
                  Och mer kan man inte göra, fast ibland så har viljan varit större än kunnandet.Janne
                  Jag är tyvärr skrämmande lat och dessutom splittrad på för många hobbys för att kunna ge mer är 20-30% ibland. Igår till exempel spelade jag tennis och det var många bollar jag slog ut för att jag stod och tänkte "den går nog ut så den behöver jag inte springa på". Och vid andra tillfällen kollade jag på spelarna på banan jämte... så jag vet mycket väl hur man skäms. Måste vara gött att vara Göteborgs helgon. Med dig har ni nu både änglar och helgon, det måste vara ett riktigt paradis där på västkusten
                  Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                  Kommentar

                  • malawijanne
                    Banned
                    • november 2005
                    • 3217

                    #54
                    Ursprungligen postat av LN
                    Jag tycker även att det är skillnad var man lägger in sin bild.

                    Bilderna i "Fisk och akvarierelaterade bilder" är på någe sätt rätta och lovliga att bedömma.

                    Medans bilder som är i en "egen" tråd är mera dokumenterande.

                    Tycker den indelningen är kanon.
                    Vet du vad LN, jag har faktiskt aldrig tänkt tanken att det finns olika trådar med olika bedömningar, jag bara lägger ut mina bilder där jag tycker att det passar in med en bild.
                    Hahah, det är kanske därför en del har kritiserat mina bilder, och det med all rätt, och jag som blev irriterad att dom kritiserade mina bilder, ja ja man lär så länge man lever.Janne
                    Senast redigerad av malawijanne; 21 november 2008, 21:16.

                    Kommentar

                    • LN
                      Användare
                      • december 2004
                      • 4744

                      #55
                      Vet inte om det är så men ja inbillar mig det iallafall?


                      Du föresten gör det inget om dina bilder inte är 100. Ja har sett dina firrar(dom Robban köpte av dig) o dom är verkligen 100
                      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                      Kommentar

                      • Zaphi
                        NCS Medlem
                        • juli 2002
                        • 5395

                        #56
                        Att inte våga visa sina bilder som nybörjare kan vara ett problem man inte bör fnysa åt. Jag har sett detta många gånger i föreningar där en del nya aldrig vågar visa bilder, medan andra är på det direkt! En annan sak som jag har märkt är att de som vågar ge sig in i leken, vågar ta kommentarer och lyssna på kritik är även de som utvecklas fortast. Detta är utan tvekan ett faktum.

                        Folk fotograferar dock av olika anledningar. Vissa har inget intresse att visa sina bilder och det måste man respektera, precis som att många akvarister inte är med i någon förening eller vill diskutera sin hobby med andra. Vi som själva är verksamma inom NCS, GCG etc tycker det är kontsigt att man inte vill ta sin hobby till nästa nivå, men många tänker inte som vi.

                        Själv tycker jag det är roligt med kritik, även den negativa. Det är faktiskt den bästa kritiken man kan få. Får man negatik kritik så är det ett tecken på att man kan förbättras, och det är ju alltid kul att ha något att sträva efter. Egentligen borde man ha en tråd där man bara får ge negativ kritik, för då skulle de som vågar posta där vara beredda på vad som gäller

                        Det viktigaste är egentligen att man själv är nöjd med sina bilder men att man alltid ändå är öppen för att utvecklas, speciellt i början. Det jobbiga i början är väl mest att man inte vet varför en bild har blivit bra eller dålig...
                        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                        Kommentar

                        • LN
                          Användare
                          • december 2004
                          • 4744

                          #57
                          Ursprungligen postat av Zaphi
                          Det viktigaste är egentligen att man själv är nöjd med sina bilder men att man alltid ändå är öppen för att utvecklas, speciellt i början. Det jobbiga i början är väl mest att man inte vet varför en bild har blivit bra eller dålig...
                          Huvet på spiken.

                          Har ingen egen systemkamera så att ja lånar en då o då. O det tar 2 timmar och hundra bilder innan man ens är i närheten av att få fram en bild. Jag tror inte att man ska sätt upp för stora mål ibörjan, för att då är det lätt att bränna ut sig.
                          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                          Kommentar

                          • Niklas Olsson
                            Användare
                            • februari 2003
                            • 1156

                            #58
                            Ursprungligen postat av Zaphi
                            Egentligen borde man ha en tråd där man bara får ge negativ kritik, för då skulle de som vågar posta där vara beredda på vad som gäller
                            Vi har ju en tråd som heter Bildkritik nu för tiden som inte är menad som annat än att vi ska ta bättre bilder genom att ge och få kritik...
                            //Niklas

                            www.nofoto.se
                            Nofoto på Facebook
                            ____________________________________

                            Kommentar

                            Arbetssätt...