Bl.a. om vildfångat och engelska motsvarigheten till Djurens vänner

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • november 2005
    • 3217

    #16
    Ursprungligen postat av Mike_Noren
    Är du dum i huvudet eller bara helt oförmögen att läsa tidigare inlägg?

    OK, eftersom du uppenbarligen inte kan varken läsa eller argumentera så lägger jag dig till min ignorera-lista. Du blir den förste och ende där. Grattis.
    Och jag som trodde att jag redan låg därJanne

    Kommentar

    • joe
      Användare
      • juni 2006
      • 1451

      #17
      Ursprungligen postat av malawijanne
      Och jag som trodde att jag redan låg därJanne
      lol - lol!
      MVH - joe

      Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #18
        Ursprungligen postat av nils42
        Hej!
        Nej, Ola, detta var inte seriöst. Skärp dig!
        hälsn Nils
        Jo det var seriöst och skärp dig själv!

        Jag skriver om det djurrättspolitiska klimatet i England, inte RSPCA. RSPCA är en seriös organisation, men England har en så extem puttinuttig uppfattning om husdjur att de inte får något "motstånd". Politiker vågar helt enkelt inte göra något annat än att nicka gillande när det gäller djurrätt, eller snarare, de vågar inte ta i frågan när de borde. Förän nyss alltså. Igen, jag skriver om ENGLAND och jag är fortfarande seriös.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #19
          Ursprungligen postat av Mike_Noren
          Fast reglerna är ju uppenbart skrivna för däggdjur och fåglar och killen som intervjuas mer eller mindre erkänner att de inte bryr sig ett dugg om akvariedjur.
          OK, de har faktiskt ett potentiellt problem med överklassen som förskansar sig på sina gods där de har diverse rovdjur, främt stora katter som tigrar och pantrar, och rovfåglar. Problemet är att de inte har kontroll över hur djuren sköts och dessutom rymmer de ibland. Om RSPCA sätter ner foten där har de mitt stöd.
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • nils42
            Användare
            • januari 2003
            • 931

            #20
            Hej!
            Nej Ola, det var inte det, detta gällde. Frågan var; is the RSPCA anti-pet?
            Du skriver om något annat. Hur olika befolkningsgrupper i GB sköter sitt har ju inte med saken att göra i detta sammanhang.
            Hälsn Nils

            Kommentar

            • Janne E
              Användare
              • april 2002
              • 382

              #21
              Ursprungligen postat av Jeremy Gay
              I love natural history and have several pets, but the more I learn about the RSPCA and its policies on the keeping of animals in captivity, the more I feel that it is anti-pet.
              Ursprungligen postat av nils42
              Hej!
              Nej Ola, det var inte det, detta gällde. Frågan var; is the RSPCA anti-pet?
              Du skriver om något annat. Hur olika befolkningsgrupper i GB sköter sitt har ju inte med saken att göra i detta sammanhang.
              Hälsn Nils
              Du kan väl inte fråga Ola när det är Jeremy som har en åsikt?
              Ola talar generellt om engelsmännen och absolut inte om en enskild organisation, ingen och absolut ingen här i forumet har ställt frågan om RSPCA är en anti organisation emot sällskapsdjur...inte ens Kjell som endast ville ge dig uppmärksamhet på en frågeställning som blir vanligare och vanligare i alla länder inom EU.
              Här, registrera dig och fråga rätt person så kanske du får svar:


              Mvh Janne

              Kommentar

              • nils42
                Användare
                • januari 2003
                • 931

                #22
                Hej!
                Detta är ju inte fråga om att ställa någon till svars ( nu talar vi om GB ), utan att de som står för vissa åsikter också klart redovisar hur de i stället skulle vilja det vara ( även svenska kommentatorer )
                Detta innebär ju inte per automatik att mina är riktiga, men vill gärna slipa av mina egna åsikter mot andras.
                Hälsn Nils

                Kommentar

                • Janne E
                  Användare
                  • april 2002
                  • 382

                  #23
                  Om du vill slipa dina egna åsikter mot andras får du nog formulera om dina frågor så de inte blir förbannade

                  Mvh Janne

                  Kommentar

                  • nils42
                    Användare
                    • januari 2003
                    • 931

                    #24
                    Hej!
                    Tja, man kan ju också linda in sitt tyckande och tänkande i så mycket bomull, att ingen i slutändan förstår vad man tycker och tänker. Detta är väl kanske ett kvinnligt? sätt att uttrycka sig.
                    Själv tycker jag om rak rör, och ser gärna att jag får på käften, när jag tycker uppåt väggarna.
                    Hälsn Nils

                    Kommentar

                    • Tony
                      Användare
                      • april 2002
                      • 4594

                      #25
                      Nils, vad är då din åsikt i frågan? Du har ju inte ens vart nära att tala om vad du själv tycker utan bara tjafsat med dem som haft åsikter.
                      Tony Englund

                      Kommentar

                      • Pimme
                        Användare
                        • mars 2006
                        • 25

                        #26
                        Ursprungligen postat av nils42
                        Hej!
                        Tja, man kan ju också linda in sitt tyckande och tänkande i så mycket bomull, att ingen i slutändan förstår vad man tycker och tänker. Detta är väl kanske ett kvinnligt? sätt att uttrycka sig.
                        Själv tycker jag om rak rör, och ser gärna att jag får på käften, när jag tycker uppåt väggarna.
                        Hälsn Nils
                        Då skulle du nog behöva en riktigt stor en på käften för att fatta. och vad har du att anmärka på kvinnligt sätt att tänka?

                        Kommentar

                        • specmats
                          Användare
                          • december 2004
                          • 3060

                          #27
                          Britter är lite lustiga! I jakt låter dom falkar, Greyhounds och foxhonds göra jobbet
                          Tropheus Duboisi halembe, so
                          Melanochromis Auratus, vf
                          Synodontis Petricola, odlade

                          Akvarie-setup (Salt)

                          Kommentar

                          • Ola Svensson
                            Användare
                            • april 2002
                            • 14633

                            #28
                            Ursprungligen postat av nils42
                            Frågan var; is the RSPCA anti-pet?
                            Det jag skriver ovan är faktiskt relevant för att fårstå Jeremys fråga. Att anklaga en engelskman för "anti-pet" är som att anklaga en amerikan för att vara "anti-american". Det är menat för att skaka om ordentligt och för att peka på att RSPCAs policy motverkar RSPCAs syfte. Gå in på www.rspca.org.uk så är det kanske lättare att förså hur "anti-pet" ska uppfattas.

                            Engelskmän är retoriska. Det är så man måste läsa detta. RSCAs svar måste bli "No we are not anti-pet..." och så måste de förklara sig.

                            Man ska inte ens se det som en provokation som du gjorde utan som en del i en verbal retorisk och offentlig diskussion. Det offentliga språket är så här i England. Rått, sarkastiskt, retoriskt och humoristiskt.
                            Senast redigerad av Ola Svensson; 13 november 2008, 09:36.
                            Med vänliga hälsningar

                            Ola

                            Kommentar

                            • nils42
                              Användare
                              • januari 2003
                              • 931

                              #29
                              Ursprungligen postat av Ola Svensson
                              .

                              Man ska inte ens se det som en provokation som du gjorde utan som en del i en verbal retorisk och offentlig diskussion. Det offentliga språket är så här i England. Rått, sarkastiskt, retoriskt och humoristiskt.
                              Hej!
                              Nej, jag har ju bara bott i GB kortare perioder och överreagerade. Sorry!
                              Hälsn Nils

                              Kommentar

                              Arbetssätt...