Malawi blir SA
Kollaps
X
-
Riktigt häftig ide´att fräsa ur en rot.
Lycka till med resterandeLämna en kommentar:
-
Sorry, tänkte mig inte för.
Jag måste dock erkänna att det var väldigt länge sen jag läste igenom reglerna och tänkte överhuvudtaget inte på det.
Tycker kanske att du överreagerar en smula när du vill börja bestraffa folk efter ett inlägg. Finns bra mycket värre överträdelser i dessa forum med på gränsen till personangrepp som får ligga kvar utan att någon reagerar nämnvärt.
Du föreslår att annonseringen skall släppas fri... Med andra ord stör du dig överhuvudtaget inte på det jag skrivit utan snarare på att jag bröt mot en regel.
Som sagt, ber om ursäkt. Var inte min mening att förarga någon.Lämna en kommentar:
-
Förövrigt framgår det nog rätt tydligt att jag inte är penningfixerad.....
Struntsamma, det är inte det tråden ska handla om.
Det dröjer nog ett tag innan det kommer mer bilder tyvärr, har ingenstans att börja inreda ännu.
Vad det gäller fisk så blir det nog inget renodlat SA-kar förresten.
Vill ha, scalarer, apistogrammor (njisseni ligger bra till) har en del ancistrus som nog får följa med och nått stort stim med nån tetra.
Det är viktigt att det är fint att titta på, där kommer Tetrorna och scalarerna in. Apistosarna får stå för den intressanta biten :-)
Behöver tips. Ska man köra värmekabel eller doppvärmare eller båda?Senast redigerad av MatCan; 04 November 2008, 12:14.Lämna en kommentar:
-
Jag måste dock erkänna att det var väldigt länge sen jag läste igenom reglerna och tänkte överhuvudtaget inte på det.
Tycker kanske att du överreagerar en smula när du vill börja bestraffa folk efter ett inlägg. Finns bra mycket värre överträdelser i dessa forum med på gränsen till personangrepp som får ligga kvar utan att någon reagerar nämnvärt.
Du föreslår att annonseringen skall släppas fri... Med andra ord stör du dig överhuvudtaget inte på det jag skrivit utan snarare på att jag bröt mot en regel.
Som sagt, ber om ursäkt. Var inte min mening att förarga någon.Lämna en kommentar:
-
Lycka till med projektet!! Skitsmart ide med insuget i roten! Har du funderat ut några fiskar ännu? Tror du gör rätt som skippar bakgrunden, om du inte vill ha enfärgad plansch finns de grymt snygga bergsliknande (som ej är glansiga).
Hoppas på mer bilder framöver!Lämna en kommentar:
-
editerad av Wilhelm.
Varför måste så många förnedra sig och bryta mot forumets regler när det gäller annonser? Är människorna så penningfixerade? Jag blir så less och föreslår nu att all annonsering släpps fri istället. Som det är idag verkar det vara fritt fram att smygannonsera på forumet. Släpp lös eländet så blir det i alla fall rättvist! Alternativet är att ha moderatorer som är här för det mesta och rensar samt visar att överträdelser inte lönar sig.
Hur straffas överträdelser mot reglerna egentligen?Har inte läst reglerna i detalj (på ett tag
) , men ser egentligen inget fel med det inlägget. En hänvisning bara till annonsen -det är ju ändå uppenbart att tråden handlar om något annat än att sälja fisker. Men nu har både du och jag hypat just den meningen OCH så har vi bidragit till lite extra PR.
Visst - regler är regler - men...
Lycka till med byte av inriktning MatCanSenast redigerad av Wilhelm; 03 November 2008, 23:11.Lämna en kommentar:
-
[QUOTE=MatCan;752088] editerad av Wilhelm. [QUOTE]
Varför måste så många förnedra sig och bryta mot forumets regler när det gäller annonser? Är människorna så penningfixerade? Jag blir så less och föreslår nu att all annonsering släpps fri istället. Som det är idag verkar det vara fritt fram att smygannonsera på forumet. Släpp lös eländet så blir det i alla fall rättvist! Alternativet är att ha moderatorer som är här för det mesta och rensar samt visar att överträdelser inte lönar sig.
Hur straffas överträdelser mot reglerna egentligen?Senast redigerad av Wilhelm; 03 November 2008, 23:06.Lämna en kommentar:
-
Malawi blir SA
Har lessnat på mitt 375 liters malawikar och har planer på att göra om det till ett SA-kar istället.
Länk till bygget -> http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=56926
Anledningen till skiftet är flera:
1: Mina malawi trivs inge bra
2: Jag trivs inge bra med mina Malawi :-)
3: Är inte nöjd med karet. Tycker inte att det är direkt tilltalande och som enda akvarie vill jag ha ett som ser lite mer intressant och inbjudande ut.
4: Bakgrunden tar alldeles för mycket plats.
Tänker därför riva ut all och börja om helt.
(edit av Wilhelm , ingen annons i forumet)
Bakgrunden ska därför rivas ur, och istället ska jag ha en blå eller svart bakruta med en hel del rötter och växter istället.
Påsåvis kommer jag få ca 10 cm mer djup i karet (15cm på sina ställen).
Har börjat klura på hur jag ska kunna gömma insug och utblås från filtrena.
Planen är att gömma dessa i infrästa spår i några rötter. En del av slangar osv blir synligt, men det mesta blir dolt.
Vad det gäller doppvärmaren så skulle jag helst strunta i denna och istället köra med värmekabel i botten. Någon som har erfarenheter av dessa? Tips om bra märken, antal watt, osv?Senast redigerad av Wilhelm; 03 November 2008, 23:04.Taggar: Ingen
Lämna en kommentar: