175 liter tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    #16
    Låter kanon Simonslusk

    Skulle det bli för trångt så är ju det ett ypperligt skäl till att skaffa ytterliggare ett akvarium.

    Ser fram emot bilder
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • simonslusk
      Användare
      • oktober 2008
      • 18

      #17
      uppdatering om karet...


      jag klantade mig (såklart) i uppstarten och åkte inte för att hämta täckglas förens tre (två troffar och en leleupi) hade utforskat "den andra sidan". jag tror inte dom riktigt visste vad som väntade dom på andra sidan glaset, menmen. man ska inte gråta över spilld mjölk, som det heter... trots att det är död fisk.

      en similishona fick på käften ordentligt och fick svamp i såren. hon fick bo i sjukhuskar i några veckor och medicineras med dessamor men mår nu prima.


      snäckisarna har hunnit med ett par lekar och det tittar upp yngel lite här och där, dom bruna kiselalgerna börjar avta och lämnar sakta men säkert plats åt vackra grönalger, den största troffen har börjat färga ut och går numera aldrig tillbaka helt till yngeldräkten...


      nu till mitt problem (?)... en leleupi har inte visat sig på ca en vecka nu... jag har rikligt med sten som bildar grottor både högt och lågt i karet. men jag börjar bli orolig, kan det vara så att det är en hona som står och vaktar sina ägg i en grotta som ej är synligt utifrån karet? borde hon inte titta fram när det är matdags? eller kanske hon ligger och är död i någon skreva?


      så, någon som vet om leleupis vaktar äggen till 100% eller är det större chans att hon/han är död? borde jag börja rycka upp all sten i karet (huga), eller vänta ut fisken och se vad som händer?


      MVH

      Kommentar

      Arbetssätt...