Omsiliconering - snygga kanter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sebbe1983

    #46
    Ursprungligen postat av joe
    Läste om Wilhelms artikel i Ciklidbladet och ser på bilderna att han verkar ha nån skyddsplast på rutan när han limmar om med ny silicon - jag tänkte ev maskera med valig bygg/målartejp för att få så lite rutkladd och så snygga kanter som möjligt på den nya fogen. Nån som har nåt annat tips?
    det!
    låter som en kanon ide..såg iofs att du va klar och att det blev bra, verkar dock som att många bökar till det i onödan och gör saker onödigt svårt och för att inte tala om dyrt, jobbar som murar/plattsättare, om jag inte använder fingret så finns det fod skrapor typ i silicon att köpa kostar typ 50 kr, ta målartejp lr ngn form av murartejp, fönstertejp vilken du vill som inte kladdar dra ut silicon skrapa till, dra till dra av hur du gör och vad du använder spelar mindre roll, ta bort tejp klart..

    Kommentar

    • joe
      Användare
      • juni 2006
      • 1451

      #47
      Ursprungligen postat av sebbe1983
      låter som en kanon ide..såg iofs att du va klar och att det blev bra, verkar dock som att många bökar till det i onödan och gör saker onödigt svårt och för att inte tala om dyrt, jobbar som murar/plattsättare, om jag inte använder fingret så finns det fod skrapor typ i silicon att köpa kostar typ 50 kr, ta målartejp lr ngn form av murartejp, fönstertejp vilken du vill som inte kladdar dra ut silicon skrapa till, dra till dra av hur du gör och vad du använder spelar mindre roll, ta bort tejp klart..
      Bättre sent än aldrig - tack ändå för tipset och att du brydde dig! Välkommen på forumet förresten - inlägg ett såg det ut som!

      Ska snart silicona lite till för filterkammare och bakgrund - återkommer!
      MVH - joe

      Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

      Kommentar

      • sebbe1983

        #48
        Ursprungligen postat av joe
        Bättre sent än aldrig - tack ändå för tipset och att du brydde dig! Välkommen på forumet förresten - inlägg ett såg det ut som!

        Ska snart silicona lite till för filterkammare och bakgrund - återkommer!
        hehe tackar, kanske e första jag skriver dock inte första gången jag e här och läser
        blir förvånad över att folk gör det svårare än det är. folk med erfarenhet kan ibland böka till det massor massor. e ju ingen skillnad på att dra silicon i ett akvarie hörn mor en vägg lr kakel som jag gör hela dagarna skulle se ut och jag gick till min chef och föreslog allt folk använder här och på andra ställen
        hoppas det blir kanon vilken väg du än väljer

        Kommentar

        • Peter_A_F
          Användare
          • januari 2008
          • 809

          #49
          Sitter och läser gamla trådar... hur blev det med ditt åttakantiga kar?

          Blev det slimline, modul eller helt enkelt bara svart filtermatta med pump?
          - 720 liter med Malawi.

          Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

          Lägg till ciklid.org på iGoogle!

          Kommentar

          Arbetssätt...