Uppbyggnad med moduler 980 l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lideby
    Användare
    • mars 2008
    • 33

    #31
    Ursprungligen postat av Olorin
    Det låter lite som de anser att man kan stoppa i vilken trasslig plastbit som helst och att biobollar är lite överreklamerat trams, eller?
    Biobollar är bra det blir en stor yta för bakterier att fästa på, sen hur de ser ut spelar inte så stor roll bara ytan är stor, sen kräver de minimal rengöring.
    Men de tar inte bort partiklar i vattnet, men det kan man ha ett svampfilter till som är lätt åtkomligt för rengöring.

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • december 2004
      • 4744

      #32
      Ursprungligen postat av Lideby
      Blev ganska bra tror jag, sågade ut i plexi efter en mall av tenntråd, vattnet kommer in i botten på ena sidan och sugs upp ur botten på andras sidan så då passerar det den längsta vägen.
      Lägger upp en liten bild beskrivning.
      Men detta är inte helt färdig ännu.
      Mvh
      Fredrik
      Det där kommer att bli hur bra som helst
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • Lideby
        Användare
        • mars 2008
        • 33

        #33
        Ursprungligen postat av LN
        Det där kommer att bli hur bra som helst
        Tackar
        När jag följer ditt akvariebygge så inser jag att jag förmodligen kommer hamna på ngt liknande projekt så småningom om inte min sambo sätter käppar...men det tror jag inte behöver bara större bostad och stadigare golv.
        Ska låta detta projekt få ta lite tid, även om det är olikt mig....men då kanske det blir hyfsat.
        Vad har du för ljusramper? snygga.
        Mvh
        Fredrik

        Kommentar

        • LN
          Användare
          • december 2004
          • 4744

          #34
          Ramperna är från Vattenliv. i varje ramp sitter 2 150W MH samt 2st 54 W T5.

          Ja konstigt det där med kvinnor, dom är betydligt medgörligare om man liksom mörkar vad projektet kostar

          Prova min formel: Ta totalpriset, ta bort en nolla och dela summan med två.
          Tyvärr lär dom sig den formeln efter ett tag o då funkar rosor och en vigelsring
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

          Kommentar

          • Lideby
            Användare
            • mars 2008
            • 33

            #35
            Ursprungligen postat av LN
            Ramperna är från Vattenliv. i varje ramp sitter 2 150W MH samt 2st 54 W T5.

            Ja konstigt det där med kvinnor, dom är betydligt medgörligare om man liksom mörkar vad projektet kostar

            Prova min formel: Ta totalpriset, ta bort en nolla och dela summan med två.
            Tyvärr lär dom sig den formeln efter ett tag o då funkar rosor och en vigelsring
            Min sambo är arkitekt...det ska vara i proportioner till rummet m.m lyckligtvis var det helt rätt med benställning, men en ramp hängande från taket kan kräva en del övertalning hade jag ett rum på 100m2 så vore ett 3m2 akvarium inga problem skulle jag tro Men min hobby är nog minst kostsam trots allt...om du bara visste vad en lampa kan kosta

            Vore trevligt med mh men då funkar det kanske inte med täckglas?

            Kommentar

            • Olorin
              Användare
              • maj 2005
              • 1554

              #36
              Ursprungligen postat av LN
              Ramperna är från Vattenliv. i varje ramp sitter 2 150W MH samt 2st 54 W T5.

              Ja konstigt det där med kvinnor, dom är betydligt medgörligare om man liksom mörkar vad projektet kostar

              Prova min formel: Ta totalpriset, ta bort en nolla och dela summan med två.
              Tyvärr lär dom sig den formeln efter ett tag o då funkar rosor och en vigelsring
              Ett alternativ skulle vara att hitta en kvinna som gillar fiskar. Men av någon anledning ställde man ju inte de rätta frågor i tid. Man borde haft en checklista när man gick ut och raggade för länge sen. Obegripligt egentligen att man bara pratade om mat, film och annan sån oviktig skit som ändå snabbt förvandlas till "ska vi äta korv och makaroner eller..." och "nä, jag orkar inte se nån film, jag går och sover...".
              Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

              Kommentar

              • malawijanne
                Banned
                • november 2005
                • 3217

                #37
                Ursprungligen postat av Olorin
                Ett alternativ skulle vara att hitta en kvinna som gillar fiskar. Men av någon anledning ställde man ju inte de rätta frågor i tid. Man borde haft en checklista när man gick ut och raggade för länge sen. Obegripligt egentligen att man bara pratade om mat, film och annan sån oviktig skit som ändå snabbt förvandlas till "ska vi äta korv och makaroner eller..." och "nä, jag orkar inte se nån film, jag går och sover...".
                ha ha ha, den var rolig.
                Jag har hört en annan, att det är lättare att bygga en fyrfilig motorväg från Amerika till Australien, än att förstå sig på kvinnor.Janne

                Kommentar

                • LN
                  Användare
                  • december 2004
                  • 4744

                  #38
                  hihihi o ändå så kan vi inte vara utan dom
                  Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                  Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                  Kommentar

                  • Olorin
                    Användare
                    • maj 2005
                    • 1554

                    #39
                    Ursprungligen postat av LN
                    hihihi o ändå så kan vi inte vara utan dom
                    Nu har vi ju kapat den här tråden och hamnat rejält OT, men kan inte låta bli att konstatera att det där är ju en myt. Finns massor av folk som klarar sig bra utan, det är bara vi som trampat in i flugpappret som sitter fast
                    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...