Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • maj 2005
    • 1554

    Ursprungligen postat av PatrikMalmo
    Men hallå... du glömde bort fallskärmarna!! De är helt nödvändiga, eftersom om någon av dessa viktiga och kompetenta människor faktiskt dabbar sig så kan de få gå på dagen. Vad ska de då leva på fram till nästa viktiga jobb där deras kompetens gör en avsevärd skillnad? Luft, eller?

    Sedan är det verkligt skoj att jämföra vad företag i kris sparar in direkt på med Svenskt näringslivs argument ovan. Det man skär direkt i är ju lönekostnaderna... fast bara för mannen på gatan.

    Hilsen,

    P
    Sant, det vore helt orimligt att förvänta sig att de "sparat" något att de 500000 från förra löningen. Den gick de väl och satte sprätt på samma dag. De vet ju trots allt hur uruselt det är att investera pengarna i sina egna usla banker
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

    Kommentar

    • nils42
      Användare
      • januari 2003
      • 931

      Ursprungligen postat av Olorin
      Sant, det vore helt orimligt att förvänta sig att de "sparat" något att de 500000 från förra löningen. Den gick de väl och satte sprätt på samma dag. De vet ju trots allt hur uruselt det är att investera pengarna i sina egna usla banker
      Det låter gott du. Pengar är väl trots allt ett medel, inget mål. Kanske SE- banken kan låna mig en halv mille för att gå och shoppa för i eftermiddag.
      Nils

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        Faktum är...trots att många vilt slår ifrån sig...att om vi bara fick chansen så skulle vi inte säga nej tack.

        Jag kan lugnt säga att jag ser om mitt eget hus först och främst. Det är inget att hyckla om, men jag förstår känslan när man ser detta smörgåsbord av överfrosseri och jag känner samma avsky till den delen av sanningen.

        Kommentar

        • Olorin
          Användare
          • maj 2005
          • 1554

          Ursprungligen postat av Malawe
          Faktum är...trots att många vilt slår ifrån sig...att om vi bara fick chansen så skulle vi inte säga nej tack.

          Jag kan lugnt säga att jag ser om mitt eget hus först och främst. Det är inget att hyckla om, men jag förstår känslan när man ser detta smörgåsbord av överfrosseri och jag känner samma avsky till den delen av sanningen.
          Det finns missbruk överallt. Några av oss kan inte stå emot att köpa nya fiskar eller akvarium, någon annan kan inte sluta äta förrän chipsen är slut. För de flesta av oss finns det dock någon(vanligen hustru) som förbjuder nya akvarium eller tar bort chipsskålen. Det är den figuren som saknas i styrelserummet.
          Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            Kvinnan menar du? Hehe...SEB..hm...say no more.

            Fast jag vet att du inte menade direkt den kvinnliga utan mer den individ som VET att bromsa...och att förhålla sig "lagom".

            Kommentar

            • nils42
              Användare
              • januari 2003
              • 931

              Ursprungligen postat av Malawe
              Kvinnan menar du? Hehe...SEB..hm...say no more.

              Fast jag vet att du inte menade direkt den kvinnliga utan mer den individ som VET att bromsa...och att förhålla sig "lagom".
              Hej!
              Bra skrivet, men det som jag ser som problem är de girighet som har spridit sig och som en del tror är normalt. Jag ska nog ordna en extraficka i min egen svepning för att vara säker på att få någon enkrona också med till krematoriet.
              Nils

              Kommentar

              • c90368
                Användare
                • september 2007
                • 890

                Hur många bankdirektörer finns det i Sverige?

                Hur många vill bli bankdirektör i Sverige?

                Hur många är kvalificerade att bli bankdirektör i Sverige?


                Ni behöver inte föra denna debatt här, den klarar Aftonbladet av hur bra som helst!
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • nils42
                  Användare
                  • januari 2003
                  • 931

                  Ursprungligen postat av c90368
                  Hur många bankdirektörer finns det i Sverige?

                  Hur många vill bli bankdirektör i Sverige?

                  Hur många är kvalificerade att bli bankdirektör i Sverige?


                  Ni behöver inte föra denna debatt här, den klarar Aftonbladet av hur bra som helst!
                  Hej!
                  Hur många som vill bli bankdirektörer? Mitt svar hur många som helst.
                  Hur många det finns? Mitt svar väldigt många.
                  Hur många är kvalificerade? Mitt svar ett fåtal
                  Hälsn Nils

                  Kommentar

                  • Olorin
                    Användare
                    • maj 2005
                    • 1554

                    Ursprungligen postat av nils42
                    Hej!
                    Hur många är kvalificerade? Mitt svar ett fåtal
                    Hälsn Nils
                    Vad är kraven? Totalt hänsynslös? Måttlöst girig? Räknekunnig? Intrigant? Gått på Handels?

                    Eller helt enkelt bara lite känd för bankens styrelse kanske?

                    Ingen aning...
                    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                    Kommentar

                    • Wilhelm
                      Användare
                      • april 2002
                      • 9122

                      Man bör nog ha varit med på nån av Wallenbergarnas fester eller känna någon av Wallenbergskretsen.
                      mvh Wilhelm

                      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                      www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                      Kommentar

                      • PatrikMalmo
                        Användare
                        • maj 2005
                        • 4642

                        Ursprungligen postat av c90368
                        Hur många bankdirektörer finns det i Sverige?

                        Hur många vill bli bankdirektör i Sverige?

                        Hur många är kvalificerade att bli bankdirektör i Sverige?

                        Ni behöver inte föra denna debatt här, den klarar Aftonbladet av hur bra som helst!
                        Hmm... och det var inte längesedan du tyckte det var trist att tråden dog pga "seriösa" inlägg... och nu när den kommer igång igen vill du strypa infon? *skratt*

                        Hilsen,

                        P
                        Ingen fisk har läst böckerna.

                        Kommentar

                        • c90368
                          Användare
                          • september 2007
                          • 890

                          Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                          Hmm... och det var inte längesedan du tyckte det var trist att tråden dog pga "seriösa" inlägg... och nu när den kommer igång igen vill du strypa infon? *skratt*

                          Hilsen,

                          P
                          Det har du faktiskt rätt i, det här inlägget var nog inte så genomtänkt när man ser till helheten
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • nils42
                            Användare
                            • januari 2003
                            • 931

                            Ursprungligen postat av c90368
                            Det har du faktiskt rätt i, det här inlägget var nog inte så genomtänkt när man ser till helheten
                            Hej!
                            En annan fråga. Varför blir vi fisknördar aldrig riktigt kloka. Varför ska jag hålla mina firrar låsta i ett akvarium i stället för att de får simma där de hör hemma?
                            Nej, jag har inte svaret men kan av och till fundera över mitt eget förstånd.
                            Nils

                            Kommentar

                            • Olorin
                              Användare
                              • maj 2005
                              • 1554

                              Ursprungligen postat av nils42
                              Hej!
                              En annan fråga. Varför blir vi fisknördar aldrig riktigt kloka. Varför ska jag hålla mina firrar låsta i ett akvarium i stället för att de får simma där de hör hemma?
                              Nej, jag har inte svaret men kan av och till fundera över mitt eget förstånd.
                              Nils
                              I mitt fall är det för att jag har fel i näsan och inte kan dyka så har jag dem inte i kar får jag ju inte se dem.
                              Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                              Kommentar

                              • nils42
                                Användare
                                • januari 2003
                                • 931

                                Ursprungligen postat av Olorin
                                I mitt fall är det för att jag har fel i näsan och inte kan dyka så har jag dem inte i kar får jag ju inte se dem.
                                Hej!
                                Aj, aj , aj. Det låter inte gott.Själv har jag dykarutbildning och har dykt både här och där i världen.Då var min fråga en smula enfaldig om varför ha fiskar i en burk.
                                Nils

                                Kommentar

                                Arbetssätt...