Vad vill vi med Forumet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    Användare
    • april 2002
    • 2294

    Tog bort min tråd om min trip till asien (imorgon) Känns inte som den har någon funktion om den inte svaras på.
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se

    Kommentar

    • Jerka_R
      Användare
      • februari 2011
      • 31

      Jag kom tillbaka som en återvändande akvarist... Såg fram emot de lite småheta diskussionerna om diverse ämnen. Tyvärr fann jag forumet efter några veckor livlöst och trist. Slängde in ett par brandfacklor bl a om hur illa jag startade upp mitt akvarium. Ingen nappade på dom Jag hade förstås även som avsikt att åter igen gå med i NCS men tidning i all ära, det är forumen jag nyttjar.

      Jag besöker numer ciklid.org endast i mån av tid efter andra, i mina ögon bättre, ciklidforum och oftast då endast på köp&sälj. Sidan känns halvdöd och medioker men det spelar mindre roll. Det är personerna bakom sina användarnamn som gör ett forum.
      Jag får en känsla av att folk tassar på tå men har varken exempel eller andra belägg än min känsla.

      Jag personligen gillar lite avslappnande raljeringar och kanske till och med ett litet "personligt påhopp" lite då och då om det görs med stil, finess och kvalitet. Men det är jag det.
      Blåbär bland alger nu åter hos www.reden.se

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        Synd Kaj, jag hade gärna hört hur det skulle gå. Många många fler läser utan att svara så häng i tycker jag.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • april 2002
          • 5028

          Ursprungligen postat av kaj.p
          Tog bort min tråd om min trip till asien (imorgon) Känns inte som den har någon funktion om den inte svaras på.
          Lägg ut lägg ut ....
          visst kommer vi att gnälla ... men det gillar du
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • kaj.p
            Användare
            • april 2002
            • 2294

            Ev kan man få lite info via min FB sida http://www.facebook.com/?ref=home#!/...p?id=710894152
            Diskussällskapet
            www.diskusforum.se

            Kommentar

            • Kajjjan
              NCS Medlem
              • juni 2008
              • 1882

              Ursprungligen postat av Lars Andersson
              Jag tycker inte heller att det varit någon uppgång i kvalitativa trådar. Själv har jag bara åstadkommit "off topic" trådar de senaste åren. Vet inte om det är en bra idé eller inte? Syftet har varit att få lite engagemang på forumet när jag känt att det nästan självdött.

              Långa forumtrådar är förkastligt. (Det har jag skrivit förrut.) Jag tittat inte på dom speciellt ofta och min uppfattning är att det är ett par "självspeglare" i varje sådan tråd som driver tråden mest för sig själva. Informationsvärdet försvinner när tråden bli för lång.
              Varför är långa trådar förkastligt? Det är väl innehållet som avgör - och det kan väl bedömas olika från person till person? Långa trådar kan ju också bero på att många har synpunkter och frågor i ämnet - det är i o f s bara en gissning från min sida, men det kan ju vara så.
              Långa trådar har flera gånger fungerat som lite av ett uppslagsverk för mig, med samlad info om något jag sökt på. Senast sökte jag på skalarer och fann en lång tråd med mycket inspiration.
              Och varför skulle det inte vara ok för forumets besökare/medlemmar att lägga upp en tråd hur de kör igång ett projekt. Sumas "300 spänn på Blocket" är ett lysande exempel på en sådan tråd. Vad skulle det göra för nytta att begränsa den till ett visst antal inlägg? Det är helt ok att du tycker den är för lång, men mitt tips till dig är då att ge f-n i att läsa då.
              Dina off-topic-trådar, t ex "En skam för demokratin" engagerade ju en hel del. Helt ok tycker jag. Dock kan jag ju tycka att det är det gemensamma intresset för ciklider som håller ihop forumet och att off-topic-ämnen som politik och religion kan riskera att splittra forumet. Jag ser inget egenvärde i att folk förolämpar och förringar varandra, men om det görs lite mer med glimten i öget, som Jerka efterlyste i ett annat inlägg, kan det vara helt ok enligt min mening. För ett år sedan (eller när det nu var) så var det ett jäkla tjafsande och gnällande och en och annan primadonna och drama-queen stod på scenen och ylade. Det var inget trevligt och forumet dominerades av detta under en tid. Då var det inte konstigt att folk försvannn till andra ställen. Men nu måste jag hålla med DaRe om att intrycket är att det är mer och bättre aktivitet på forumet nuförtiden. Men det är bara en känsla jag har.
              Jag läser väldigt många trådar som jag finner intressanta - utan att själv göra några inlägg. Jag har inte mycket att tillägga helt enkelt. Ett exempel på det är (var) kaj.p's tråd om asien-trippen - skulle varit skitintressant att läsa om! Men vad skulle jag säga om det nu? Jag hade inte mycket att säga om det men det innebär inte att jag inte var intresserad. Och nu har han tagit bort den tyvärr.
              För att avsluta det hela tänker jag göra en självspeglande långkörare om mitt 840-liters och jag skiter fullständigt i om du misstycker!
              //Kaj

              Kommentar

              • Wilhelm
                Användare
                • april 2002
                • 9122

                Ursprungligen postat av kaj.p
                Ev kan man få lite info via min FB sida http://www.facebook.com/?ref=home#!/...p?id=710894152
                Och jag som är med i VFB kommer ju inte att kunna följa din tripp!

                Nä lägg tillbaka din tråd o jag lovar att skriva i den.
                mvh Wilhelm

                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                Kommentar

                • HåkanM
                  NCS Medlem
                  • november 2005
                  • 1294

                  Ursprungligen postat av kaj.p
                  Tog bort min tråd om min trip till asien (imorgon) Känns inte som den har någon funktion om den inte svaras på.
                  Om jag inte minns fel så gjorde jag ett inlägg på denna så vad menar du med "inte svaras på"

                  Kommentar

                  • Wilhelm
                    Användare
                    • april 2002
                    • 9122

                    Även jag gjorde ett inlägg i den tråden, kom jag på nu!
                    mvh Wilhelm

                    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                    www.linkopings-akvarieforening.net/
                    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                    Kommentar

                    • FI
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 3743

                      Ursprungligen postat av LN
                      Ja har en av mastodonttrådarna här men jag ser tråden som en slags öppen dagbok, där man kan följa ett projekt från start till mål. O tittar man på antalet läsare så är det en lyckad modell.
                      Jag gör likadant, och det är nog bra det, jag tvivlar att det hade varit uppskattat om mina jaguarciklidsinlägg under åren hade varit utspridda i småtrådar över hela forumet... Det är nog bra att man håller sig lite på sin egen kant om man snöar in på något speciellt.
                      Däremot gör mastodonttrådar att forumet ser mer dött ut då de sväljer så många potentiella trådämnen så färre nya trådar skapas. Men jag vet inte om forumet har problem med aktiviteten numera, är det inte ganska bra nu?
                      Fredrik Isaksson
                      Bildarkivet

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        Jag tycker själv det är bra snurr och rätt var det är så tänder det till ordentligt som när du FI la in en bild på en ornatum, hehe. De bara sprutade ut inlägg.
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        Arbetssätt...