Fond för bevarandet av malawiciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • larsa
    Banned
    • april 2006
    • 198

    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Jag startade denna tråd för att jag ansåg att denna fond har ett vettigt ändamål och den har ju också en klar anknytning till vår hobby.
    Jag ställde sedan en fråga om hur mycket pengar som kom in till fonden på stämman.

    På DETTA svarade du

    Du hade uppenbarligen inte ens brytt dig om att läsa om fonden och vad den innebär (finns artikel på ciklid.se) utan fortsatte sedan med att blanda in malawijanne i detta och att han skulle ha en guldabborre för sin odling.

    Vem är oförskämd? - du ifrågasätter en massa utan att ens veta vad det handlar om, du gör malawijanne en otjänst genom att dra in honom i denna tråd. Om du anser att han skall ha en guldabborre (vilket han och även några fler svenska odlare absolut förtjänar) så starta istället en egen tråd om detta.
    Skulle väll kunna svara med eller gå i svaromål på mycket du skrev med men avstår..ber om ursäkt.Inser att jag icke är den smartaste i sverige..utan har fått mycket om bakfoten denna gång..Dåligt påläst som du säger och borde inte blandat in andra personer.Förlåt

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • april 2002
      • 4619

      Ursprungligen postat av larsa
      Skulle väll kunna svara med eller gå i svaromål på mycket du skrev med men avstår..ber om ursäkt.Inser att jag icke är den smartaste i sverige..utan har fått mycket om bakfoten denna gång..Dåligt påläst som du säger och borde inte blandat in andra personer.Förlåt
      Inga "hard feelings" från min sida i alla fall - det blev ju i alla fall lite fart på tråden och det kunde behövas för det har varit lite trögt på sista tiden

      Kommentar

      • nils42
        Användare
        • januari 2003
        • 931

        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Synd att det inte blev mer - vi kanske skulle ha gå runt med en gammal hederlig insamlingbössa istället
        Det var väl denna insamlingsbössa jag skrev om långt innan ciklidstämman i detta forum, men styrelsen hade ett mycket bättre! förslag och det skulle bli vassare än en bössa.

        Kommentar

        • Lars Andersson
          NCS Medlem
          • oktober 2002
          • 601

          Insamlingen går trögt

          Jag talade med Ad igår. Insamlingen har gått mycket trögt under april och förstod jag honom rätt har det bara kommit in USD5 under månaden. Jag kommer att komma med några uppslag. Medans jag funderar på hur de skall utformas dricker jag världens finaste kaffe.
          Senast redigerad av Lars Andersson; 07 maj 2009, 11:01. Anledning: Punkt och kommatecken
          Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

          Kommentar

          • Lars Andersson
            NCS Medlem
            • oktober 2002
            • 601

            Malawi Cichlids Feeding Behavior DVD

            Detta är vad jag har tänkt ut.

            Du får köpa denna utmärkta DVD av Ad Konings för 350:-. Porto tillkommer med 24:-- (plus 50:-- om Du vill ha det skickat som rekbrev, mao försäkrat) Alla pengar som kommer in går till fonden, utom rekavgiften. Priset är lite högre än vad Du skulle få betala om Du skickade efter den från Cichlid Press (ca 310:-- om Du inte blir belagd med moms vid införseln för då kostar det 195 kronor extra) Se de extra kronorna som välgörenhet till ett bra ändamål.

            Posta ett meddelande till mig så får Du betalningsinstruktioner.
            Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

            Kommentar

            • Lars Andersson
              NCS Medlem
              • oktober 2002
              • 601

              DVD, bild på

              Nu går det att ladda upp bilder på den här delen av forumet också.

              Första dagarna flöt det in beställningar för en dryg tusenlapp. Tack
              Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

              Kommentar

              • Lars Andersson
                NCS Medlem
                • oktober 2002
                • 601

                Tack

                Nu har jag fått in de första pengarna på mitt konto så nu behöver inte maj månads insamling se så pinsam ut som aprils gjorde
                Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

                Kommentar

                • Ola Svensson
                  Användare
                  • april 2002
                  • 14633

                  Ursprungligen postat av Lars Andersson
                  Nu har jag fått in de första pengarna på mitt konto så nu behöver inte maj månads insamling se så pinsam ut som aprils gjorde
                  Bra jobbat Lars!
                  Med vänliga hälsningar

                  Ola

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Användare
                    • april 2002
                    • 4619

                    Har denna insamling lagts ner?
                    Har inte en enda krona kommit in sedan den jag vet inte när..........

                    Kommentar

                    • endymion

                      Vid styrelsemötet fick vi rapporten att 100 kr hade inkommit under sommaren.

                      Kommentar

                      • Markie
                        Användare
                        • september 2008
                        • 512

                        Kan inte dom större butikerna i sthlm tex akvarielagret och leasing ordna med en enkel insamlingsbössa?

                        Är ju enklare än att betala över nätet.

                        Kommentar

                        • Christian Alfredsson
                          NCS Medlem
                          • april 2002
                          • 4122

                          Vad tror ni om följande förslag?

                          Man kan bli medlem i NCS mot att det dras 50 kr på kontot med autogiro varje månad. NCS får medlemsavgift och resterade går till fonden.

                          Vill man inte vara med så avanmäler man sig och så blir man inte medlem längre.

                          Jag anmäler mig härmed!
                          Christian Alfredsson
                          http://www.zoopet.com
                          http://www.christianalfredsson.com

                          Kommentar

                          • Niklas Olsson
                            Användare
                            • februari 2003
                            • 1156

                            Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
                            Vad tror ni om följande förslag?

                            Man kan bli medlem i NCS mot att det dras 50 kr på kontot med autogiro varje månad. NCS får medlemsavgift och resterade går till fonden.

                            Vill man inte vara med så avanmäler man sig och så blir man inte medlem längre.

                            Jag anmäler mig härmed!
                            Hmmm, det där med avanmälningar är jag emot. Alltså man bör aktivt anmäla sitt intresse om man vill skänka pengar till detta ändamål. Att det ska dras via autogiro för de som vill kan ju iofs. vara smart.
                            //Niklas

                            www.nofoto.se
                            Nofoto på Facebook
                            ____________________________________

                            Kommentar

                            • Christian Alfredsson
                              NCS Medlem
                              • april 2002
                              • 4122

                              Autogiro innebär att man måste avanmäla. Däremot får man ju både brev och tidning som påminner. Man kan i varje tidning skriva hur enkelt det är att avanmäla sig.
                              Christian Alfredsson
                              http://www.zoopet.com
                              http://www.christianalfredsson.com

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Användare
                                • april 2002
                                • 4619

                                Ursprungligen postat av endymion
                                Vid styrelsemötet fick vi rapporten att 100 kr hade inkommit under sommaren.
                                Har det då inte kommit in några pengar alls från Lasses dvd och från Ciklidstämman?
                                Även om det inte kommer in några pengar alls så tycker jag att man skall nämna det så att tråden uppdateras och intresset hålls vid liv - annars dör det ut.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...