Fond för bevarandet av malawiciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael W
    NCS Medlem
    • augusti 2002
    • 8598

    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Själv undrar jag istället när certifikaten/diplomen är klara.
    Nu ska då beställning av det första partiet diplom ha åkt iväg till Ad i Texas.
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)

    Kommentar

    • nils42
      Användare
      • januari 2003
      • 931

      Ursprungligen postat av Mikael W
      Nu ska då beställning av det första partiet diplom ha åkt iväg till Ad i Texas.
      Hej!
      Har du ett diplom att visa också på vårt forum? Bara så jag får se hur det ser ut.
      Hälsn Nils

      Kommentar

      • Joakim Draktoft
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 7334

        Lägger upp en bild inom kort.
        Joakim Draktoft
        f.d Webmaster Ciklid.se
        ____________________________________________

        Kommentar

        • Byttorp
          Användare
          • november 2003
          • 1585

          Tjenare hej Nils och alla andra, jag har haft en del snack med Ad så om det har dragit ut på tiden så har det nog berott på oss bägge två lite till manns, Ad som är ute och reser och att jag som är nybliven pappa har haft lite annat fokus. Det sista korret har skickats mellan mig och Ad i dagarna och han skall nu skriva ut ett gäng diplom och skicka till mig.

          Det kommer som det ser ut nu att bli två olika diplom. Jag hoppas att alla som skänker en slant uppskattar att få ett diplom som ett litet bevis på uppskattning från fonden och från NCS för sitt bidrag.

          Sen så vill jag även att det skall vara ett diplom för de personer/företag/butiker som skänker 100EURO/1000 SEK eller mer. Det skiljer lite på det två versionerna genom att det ena är en begränsad, numrerad och signerad upplaga med lite annorlunda utseende. Min förhoppning är att detta skall ge en samlat större summa pengar till fonden.

          Utskicket av diplomen sker löpande så fort det inkommit några stycken för att underlätta hanteringen och hålla kostnaden nere för porto/arbete.
          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
          Ordförande GCG

          Kommentar

          • Byttorp
            Användare
            • november 2003
            • 1585

            Ursprungligen postat av nils42
            Hej!
            Har du ett diplom att visa också på vårt forum? Bara så jag får se hur det ser ut.
            Hälsn Nils
            Spelar det nån roll hur det ser ut? hehe, jag tänkte mest på att det kanske är nice att låta det vara förbehållt dom som gör slag i saken och skänker en slant istället?
            Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
            Ordförande GCG

            Kommentar

            • nils42
              Användare
              • januari 2003
              • 931

              Ursprungligen postat av Byttorp
              Spelar det nån roll hur det ser ut? hehe, jag tänkte mest på att det kanske är nice att låta det vara förbehållt dom som gör slag i saken och skänker en slant istället?
              Hej!
              Om jag inte missminner mig skulle man skänka 500 SEK ( eller var det euro? ) för diplomet. Ytterligare ett antal euro går väl att hosta upp.
              Hälsn Nils
              Senast redigerad av nils42; 11 september 2008, 18:29.

              Kommentar

              • Mikael W
                NCS Medlem
                • augusti 2002
                • 8598

                Ursprungligen postat av nils42
                Hej!
                Om jag inte missminner mig skulle man skänka 500 SEK ( eller var det euro? ) för diplomet. Ytterligare ett antal euro går väl att hosta upp.
                Hälsn Nils
                Såja, nu är den informationen korrigerad.
                mvh
                Mikael W
                (NCS-medlem sedan 1981)

                Kommentar

                • Byttorp
                  Användare
                  • november 2003
                  • 1585

                  Ursprungligen postat av nils42
                  Hej!
                  Om jag inte missminner mig skulle man skänka 500 SEK ( eller var det euro? ) för diplomet. Ytterligare ett antal euro går väl att hosta upp.
                  Hälsn Nils
                  Som Mikael skriver så är det korrigerat. Alla får ett diplom oavsett belop. De som har möjlighet att skänka ett större bidrag får dock en annan varient. Hoppas du tycker det är fair....
                  Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                  Ordförande GCG

                  Kommentar

                  • nils42
                    Användare
                    • januari 2003
                    • 931

                    Ursprungligen postat av Byttorp
                    Som Mikael skriver så är det korrigerat. Alla får ett diplom oavsett belop. De som har möjlighet att skänka ett större bidrag får dock en annan varient. Hoppas du tycker det är fair....
                    Hej!
                    Jag ger och har gett under lång tid, men det här är första gången jag får ett diplom för detta. Det verkar vara ett roligt inslag och jag återkommer nästa gång räkningar betalas.
                    Hälsn Nils

                    Kommentar

                    • Byttorp
                      Användare
                      • november 2003
                      • 1585

                      Ursprungligen postat av nils42
                      Hej!
                      Jag ger och har gett under lång tid, men det här är första gången jag får ett diplom för detta. Det verkar vara ett roligt inslag och jag återkommer nästa gång räkningar betalas.
                      Hälsn Nils
                      WUNDERBAR!!!
                      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                      Ordförande GCG

                      Kommentar

                      • nils42
                        Användare
                        • januari 2003
                        • 931

                        Ursprungligen postat av Byttorp
                        Som Mikael skriver så är det korrigerat. Alla får ett diplom oavsett belop. De som har möjlighet att skänka ett större bidrag får dock en annan varient. Hoppas du tycker det är fair....
                        Hej!
                        Hur mycket är "ett större bidrag"?
                        Hälsn Nils

                        Kommentar

                        • Joakim Draktoft
                          NCS Medlem
                          • april 2002
                          • 7334

                          Ursprungligen postat av nils42
                          Hur mycket är "ett större bidrag"?
                          Antar att det är nedan belopp som nämnts tidigare i tråden.

                          Ursprungligen postat av Byttorp
                          Sen så vill jag även att det skall vara ett diplom för de personer/företag/butiker som skänker 100EURO/1000 SEK eller mer.
                          Joakim Draktoft
                          f.d Webmaster Ciklid.se
                          ____________________________________________

                          Kommentar

                          • nils42
                            Användare
                            • januari 2003
                            • 931

                            Hej!
                            Tack Joakim för ditt klarläggande. Gränsen 100 euro gäller alltså för ett annat diplom.
                            Hälsn Nils

                            Kommentar

                            • Mikael W
                              NCS Medlem
                              • augusti 2002
                              • 8598

                              Ursprungligen postat av nils42
                              Hej!
                              Tack Joakim för ditt klarläggande. Gränsen 100 euro gäller alltså för ett annat diplom.
                              Hälsn Nils
                              För att vara exakt så är det 1.000 SEK som gäller. Annars skulle det kunna bli orättvist i en eller annan riktning beroende på hur valutakurserna flukturerar.
                              mvh
                              Mikael W
                              (NCS-medlem sedan 1981)

                              Kommentar

                              • nils42
                                Användare
                                • januari 2003
                                • 931

                                Ursprungligen postat av Mikael W
                                För att vara exakt så är det 1.000 SEK som gäller. Annars skulle det kunna bli orättvist i en eller annan riktning beroende på hur valutakurserna flukturerar.
                                Hej!
                                Nu måste väl du skämta? Orättvisa kan det väl aldrig bli med pengar man skänker?
                                Hälsn Nils

                                Kommentar

                                Arbetssätt...