Uppstart av SA kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olof
    Användare
    • april 2002
    • 1823

    #16
    Ursprungligen postat av Göran Å
    Tråkigt på dina hona som blev i hjälslagen. Geophagus verkar ganska tuffa som ex malawi eller troffar som jag har erfarenhet utav.

    Ett knep jag anv vid återinsättning är att mörklägga karet med en filt ex under några dagar så att de vänjer sig vid lukten av varandra, det brukar funka bra.

    Mvh Göran
    Tja, det var tråkigt men inget att deppa ihop över. Då det gäller dessa fiskar har de mutat in fasta revir. Det är samma fiskar på samma possitioner månad ut och månad in. Om jag mörklagt hade det förståss inte blivit sämre men troligen hade jakten startat så fort jag tänt. så här i efterhand skulle jag möblerat om rejält i akvariet så att alla så att säga förlorat reviret.

    mvh

    olof
    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

    Kommentar

    • Gäst

      #17
      Ursprungligen postat av olof
      Då det gäller dessa fiskar har de mutat in fasta revir. Det är samma fiskar på samma possitioner månad ut och månad in.

      mvh

      olof
      Hade du räknat med det då du skaffade dig en liten fin grupp?

      Mvh/Andreas

      Kommentar

      • olof
        Användare
        • april 2002
        • 1823

        #18
        Hej!

        Jag har faktiskt inte skaffat gruppen utan dragit upp den själv.

        Jag är ju inte helt nöjd med könsfördelningen, jag tror det varit mycket bättre med fördelningen 2.3 än som nu 4.1. Vem vet jag skaffar kanske en hona till eller så gör jag mig av med alla fyra. Det är minst sagt lite trångt i akvariet just nu.

        mvh

        olof
        http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

        Kommentar

        • lofeman
          Användare
          • november 2007
          • 54

          #19
          Ursprungligen postat av Göran Å
          Tack för dina svar ang mina SA funderingar. En hel del frågetecken har rätats ut nu. Ska ta sommaren och fundera på mina planer inför hösten.
          hej!

          väcker den här gamla tråden!
          hur har det gått med dina funderingar?
          jag går i liknande tankar om liknande fiskar och storlek på akvarie och är allmänt nyfiken!

          /Arvid

          Kommentar

          Arbetssätt...