Nån som har toffeldjur?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pelle
    Användare
    • maj 2002
    • 387

    #31
    Alla nyss frisimmande apisto yngel (oavsett art) tar nykläckt artemia. Ett annat lättodlat alternativ som är mycket bra för apisto yngel är mikromask.

    Att odla toffeldjur är bara överkurs. Det kan inte användas som basfoder till apistoyngel. (bara baserat på mina egna erfarenheter )

    Kommentar

    • Per B
      Användare
      • september 2005
      • 1250

      #32
      Hej Olorin. Jodå tack, det fungerar ganska bra med mina fiskar. Panduron har tagit revir i högra delen av akvariet och pulchran i vänstra delen. I mitten går fjärilshanen. Han tog stryk i början men har skaffat sig en position nu och tar inte längre skit från A. pulchrahanen som, åtminstone tidigare, var den dominerande i burken. Pulchran är väl i och för sig fortfarande den tuffaste men panduroparet har börjat säga ifrån och klart visat var revirgränsen går. På samma sätt har fjärilsciklidhanen gjort även om hans revir i mitten inte är lika självklart.

      Tyvärr har fjärilsciklidhanen jagat ihjäl sin hona för några dagar sedan. Igår köpte jag två unga damer till honom, hoppas någon av dem tilltalar honom. De blev ganska mycket jagade igår kväll och i morse men nu har det blivit betydligt lugnare.

      Nu ska jag inte kapa tråden längre!
      mvh Per

      Tanganyika och Västafrika i burkarna

      Kommentar

      • Olorin
        Användare
        • maj 2005
        • 1554

        #33
        Ursprungligen postat av Per Bjellert
        Hej Olorin. Jodå tack, det fungerar ganska bra med mina fiskar. Panduron har tagit revir i högra delen av akvariet och pulchran i vänstra delen. I mitten går fjärilshanen. Han tog stryk i början men har skaffat sig en position nu och tar inte längre skit från A. pulchrahanen som, åtminstone tidigare, var den dominerande i burken. Pulchran är väl i och för sig fortfarande den tuffaste men panduroparet har börjat säga ifrån och klart visat var revirgränsen går. På samma sätt har fjärilsciklidhanen gjort även om hans revir i mitten inte är lika självklart.

        Tyvärr har fjärilsciklidhanen jagat ihjäl sin hona för några dagar sedan. Igår köpte jag två unga damer till honom, hoppas någon av dem tilltalar honom. De blev ganska mycket jagade igår kväll och i morse men nu har det blivit betydligt lugnare.

        Nu ska jag inte kapa tråden längre!

        Du får starta en ny tråd. Sorgligt, men intressant att fjärilen jagade ihjäl honan, det har jag inte hört talas om innan. De brukar ju vara så "gulliga".
        Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

        Kommentar

        Arbetssätt...