Mitt Akvariebygge - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368
    Användare
    • september 2007
    • 890

    Ursprungligen postat av Olorin
    Ska på bröllop den 24-26 juli i Linköping, men jag tror inte frun tillåter några "pauser".
    Tror att jag förstår henne
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • KjellM
      NCS Medlem
      • november 2006
      • 172

      Under vår tur til Vaxjø hadde vi gleden av å besøke Larry og Camilla og se på detta enormt snygga kar. Det er et imponerende akvarium. Modularna gir en fantastisk effekt i et så stort kar, og det finnes massor av interessanta fiskar.
      Sidan vi selv er igang med et bygge, ble det mye diskusjon og studier av løsninger og teknikk. Akvaristikk og resor til Malawi ble også diskuterad over kaffen i solen på terassen. Må også nevne deres innebygda diskuskar - mycket vakkert med enkle linjer og fargesterka fiskar. Takk for at vi blev så vel motatt på kort varsel (vi ringde 10 min. før vi sto i døren).

      Hilsen Turid og Kjell fra de Norske fjell.

      Kommentar

      • LN
        Användare
        • december 2004
        • 4744

        Tack Turid och Kjell för dom vänliga orden

        Det var mycket trevligt att ha er på besök och riktigt roligt att ni gillar akvarierna.

        Vem vet, vi kanske tar en tur åt Norge en dag och då kanske vi ses.
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

        Kommentar

        • LN
          Användare
          • december 2004
          • 4744

          Här rullar allt på som vanligt. Har fått bukt med ledsen Vallisneria genom att lukatbort hälften av växterna och tagit bort bikarbonaten. Nu funkar det kanon igen och det bubblar ganska friskt om dom trotts att ja inte kör me CO2. PMDD det är grejer det

          O snart kanske man blir me troffar igen. Har troligt fått fatt i yngel Chaitika.

          Efter att ha förlorat två stora grupper troffar så har det varit ett himla velande de senaste dagarna. Oden70 måste ha trott att ja tappat förståndet
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

          Kommentar

          • thomas4321
            Användare
            • januari 2009
            • 9

            Fantastiska 3 dagar

            Till hösten hade det varit riktigt kul att få hit nån som kan fota ordentligt. För att ja är helt värdelös på att fota.[/QUOTE]

            Hej. Jag har läst igenom allt från dag ett och sett det hela växa fram. Allt från haveriet tills nuvarande balja. Tog mig tre dagar
            Grymt imponerad. Tycker dessutom att tanken vinner lite på att du valde den lägre höjden, nu främjas uppfattningen om att det är flera samhällen i tanken.

            Jag har en vän som just flyttat till Växjö, grymt duktig fotograf, jag ska fråga honom om han är intresserad att plåta lite åt dig. Återkommer i ärendet.

            MVH/Thomas

            Kommentar

            • LN
              Användare
              • december 2004
              • 4744

              Kanon thomas4321
              O välkommen till Ciklidforumet

              Jo det har varit en jätteresa att ha kommit så här långt men ja är inte 100 nöjd, men det kanske man aldrig ska bli heller.
              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

              Kommentar

              • Qeril
                Användare
                • september 2008
                • 15

                LN har du eller har du haft någon lek i akvariumet ?

                Kommentar

                • thomas4321
                  Användare
                  • januari 2009
                  • 9

                  Ursprungligen postat av LN
                  Kanon thomas4321
                  O välkommen till Ciklidforumet

                  Jo det har varit en jätteresa att ha kommit så här långt men ja är inte 100 nöjd, men det kanske man aldrig ska bli heller.
                  Hej igen. Kontakten är fixad. Han är riktigt duktig, jag ringde å småprata med honom för att "fiska lite" om hurvida han var intresserad. Han nämnde nån vän som hade ett sånt där litet "fiskhotell" som han tyckte var fantastiskt.

                  När jag nämnde ditt projekt så blev han i eld å lågor.

                  Maila mig på thomas.tornqvist@mbox.lidnet.com så får du namn å nummer. Lika bra å alltid va försiktig på nätet med att lämna ut andras namn å nummer.

                  MVH/Thomas

                  Kommentar

                  • thomas4321
                    Användare
                    • januari 2009
                    • 9

                    Nöjd?

                    Vore det inte lite trist att sitta där i rummet å va nöjd? Nä, den dan du är nöjd dör hobbyn. Men sen behöver man ju inte va som jag alltid är: "kraftigt missnöjd"

                    Kommentar

                    • LN
                      Användare
                      • december 2004
                      • 4744

                      Ursprungligen postat av Qeril
                      LN har du eller har du haft någon lek i akvariumet ?
                      Ja alla fisksorter har lekt i byttan. Mycket få yngel överlever dock förutom multisarna dom har fördubblat sig till runt 150st.
                      Reganochromis calliurus är ena riktigt duktiga yngeljägare
                      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                      Kommentar

                      • LN
                        Användare
                        • december 2004
                        • 4744

                        Ursprungligen postat av thomas4321
                        Vore det inte lite trist att sitta där i rummet å va nöjd? Nä, den dan du är nöjd dör hobbyn.
                        Jo så är det nog

                        Tack för kontakten, ja tar och ringer honom framåt höstkanten
                        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                        Kommentar

                        • Olorin
                          Användare
                          • maj 2005
                          • 1554

                          Ursprungligen postat av LN
                          Jo så är det nog

                          Tack för kontakten, ja tar och ringer honom framåt höstkanten
                          Det tror jag vad jag vill om... du är telefonskygg
                          Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                          Kommentar

                          • LN
                            Användare
                            • december 2004
                            • 4744

                            Ja lite är ja allt men det beror på att ja inte är riktigt nöjd med karet. O man vill liksom att det ska vara tipptopp vid fotograferingstillfället. Just nu är det lite grumligt för att ja matar rackarns hårt. Dessutom är 90% av fiskbeståndet ungfisk eller yngel o ja vill visa upp ett mera vuxet och utfärgat bestånd.

                            En kul grej är att ja va nere hos Oden70 igårkväll och hämtade hem 25 små Troffe/Chaitikayngel. Hoppas mycket på att kunna fåtill en fungerande grupp troffar trotts allt i den stora byttan.
                            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                            Kommentar

                            • Christian Alfredsson
                              NCS Medlem
                              • april 2002
                              • 4122

                              Du skulle köpt det dubbla om han hade haft.
                              Christian Alfredsson
                              http://www.zoopet.com
                              http://www.christianalfredsson.com

                              Kommentar

                              • Oden70
                                Användare
                                • januari 2007
                                • 869

                                Ursprungligen postat av LN
                                Ja lite är ja allt men det beror på att ja inte är riktigt nöjd med karet. O man vill liksom att det ska vara tipptopp vid fotograferingstillfället. Just nu är det lite grumligt för att ja matar rackarns hårt. Dessutom är 90% av fiskbeståndet ungfisk eller yngel o ja vill visa upp ett mera vuxet och utfärgat bestånd.

                                En kul grej är att ja va nere hos Oden70 igårkväll och hämtade hem 25 små Troffe/Chaitikayngel. Hoppas mycket på att kunna fåtill en fungerande grupp troffar trotts allt i den stora byttan.
                                Va nu rädd om dom Larry så hämtar jag dom när dom e stora
                                Lycka till med uppdragningen av dom och att allt funkar!
                                Petrochromis is da shit8)8)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...