SA Dvärgciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Matz Karlsén
    Snyggt kar och fiskar. Hoppas att det går vägen med rommen. Vilket pH har du. Har hört att det skall vara svårt att få rommen kläckta i för högt pH.
    Vet inte exakt eftersom min pH-mätare har lagt av. Men det borde ligga i intervallet 5,9 - 6,1.

Suck, jag vill ha en ny kamera
    Senast redigerad av c90368; 15 July 2008, 22:41.

Lämna en kommentar:

• Matz Karlsén
    svarade
    Snyggt kar och fiskar. Hoppas att det går vägen med rommen. Vilket pH har du. Har hört att det skall vara svårt att få rommen kläckta i för högt pH. Kontrar med en bild på min filamentosahanne.

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Här kommer några bilder på moder med rom.

Naturligtvis är det dagen före vattenbyte och rengöring av glas.

Lämna en kommentar:

• Matz Karlsén
    svarade
    Ursprungligen postat av cichlids4fun
    hittade några gamla bilder i burken inga kanonbilder men ändå.... om du kan använda nåt så varsegod, kan oxå maila dem i större format till dig oxå.
    1.Nannacara Adoketa (har förmodligen bytt namn men artregistret funkar inte så...)
    2. A. bitaeniata hona med yngel
    3. A. Gephyra par
    4. Fjärilspar med yngel heter de fortfarande microgeuphagus ramirezi eller har de oxå bytt?
    Snygga ciklider. Speciellt fjärilarna!

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    För första gången har mina Dicrossus filamentosus lagt rom så att jag kan se den

Misstänkte att något var på G igår eftersom den dominanta hanen spelade väldigt fint!

Nu ska de bli intressant att se hur länge rommen får vara kvar.

Tyvärr har min pH-mätare fått spelet, har beställt en ny elektrod idag, så jag har ingen koll på det aktuella pH värdet i burken.

Lämna en kommentar:

• cichlids4fun
    svarade
    Ursprungligen postat av Ola Svensson
    Hej

Jag skulle behöva alla bilder jag kan få på sydamerikanska dvärgar (till en introduktionsartikel i CB). Kvaliten behöver inte vara tipp topp, jag kan dra ner dem till liten storlek. Lägg gärna upp här så hör jag av mig via PM.

Och så en påminnelse om att ni kan mejla in bilder som saknas till artregistret på artregister [at] ciklid.se (1000 pixlar).

hittade några gamla bilder i burken inga kanonbilder men ändå.... om du kan använda nåt så varsegod, kan oxå maila dem i större format till dig oxå.
    1.Nannacara Adoketa (har förmodligen bytt namn men artregistret funkar inte så...)
    2. A. bitaeniata hona med yngel
    3. A. Gephyra par
    4. Fjärilspar med yngel heter de fortfarande microgeuphagus ramirezi eller har de oxå bytt?

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av discusred
    Skickar upp en bild på en Dicrossus maculatus "Santarem"
    Ursprungligen postat av c90368
    Vill ha!!!!
    Finns den till salu någonstans?
    Ursprungligen postat av discusred
    Köpte mina två par på Åleds förra veckan.
    Han hade dom nere i källaren, fanns fler
    Nu har jag men det tog ett tag innan jag kom till Åleds. Men den som väntar på något gott.....

Lämna en kommentar:

• Nicke SA
    svarade
    En bild till
    A. panduro hona
    Också denna bild ser bättre ut i mindre format.

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Nicke SA
    3. A. panduro hane
    Har du kvar panduro fortfarande?

Oavsett vilket, vad är din erfarenhet av dessa Ap?

Lämna en kommentar:

• Nicke SA
    svarade
    Ursprungligen postat av Ola Svensson
    Hej

Jag skulle behöva alla bilder jag kan få på sydamerikanska dvärgar (till en introduktionsartikel i CB). Kvaliten behöver inte vara tipp topp, jag kan dra ner dem till liten storlek. Lägg gärna upp här så hör jag av mig via PM.

Och så en påminnelse om att ni kan mejla in bilder som saknas till artregistret på artregister [at] ciklid.se (1000 pixlar).
    Tyvärr kan jag inte bidra med några nya eftersom kontakten mellan kameran och datorn inte fungerar, men hoppas någon av mina äldre bilder duger.
    1. A. sp. eunotus "red tail" hona
    2. A. sp. eunotus "red tail" hane (hona i bakgrunden)
    3. A. panduro hane

De två senare bilderna tor jag ser bättre ut om man minskar på storleken.
    Mvh Niklas

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Samma fisk igen. Hoppas dessa kan vara till någon hjälp.

/Jocke

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    redspot hona

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Ap. sp. Peru redspot har jag för mig.

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    samma fisk...

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Lite apistobilder... Dålig kvalitet, samt oredigerade. Men om du behöver till CB är det bara att plocka Ola. Vi börjar med en Ap. hongsloi hanne

/Jocke

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...