Yttrefilter Rena xp3

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tjornpatrik
    Användare
    • augusti 2006
    • 830

    #16
    Jag hade inte satsat på 2217, har haft den och tycker de är alldeles för bökiga att ta isär och sätta ihop, dessutom saknar de filterkorgar. Tycker du ska satsa på någon proffessional typ 2028 om du ska ha Eheim. Ska du slippa att plocka ner alla slangar osv så måste du köpa till krankopplingar till 2217 och köper du Eheims egna är du totalt uppe i vad proffessional kostar ändå och har ändå inga filterkorgar mm.

    Vet att jag nämt det några gånger förrut men http://www.pwss.se/product.php?produ...9&cat=0&page=1, är grymt imponerad av både kvalité och pris, låter dessutom minimalt. Filtermaterial följer med. Har flera av dessa och det är egentligen de enda filtret som varit 100% problemfritt. Busenkelt att ta isär och rengöra och har starthjälp. Sen vet jag ju iofs inte hur tillgången på reservdelar är.
    Senast redigerad av tjornpatrik; 15 mars 2008, 21:08.

    Kommentar

    • classe
      NCS Medlem
      • april 2007
      • 1147

      #17
      Ursprungligen postat av patriks155
      Jag hade inte satsat på 2217, har haft den och tycker de är alldeles för bökiga att ta isär och sätta ihop, dessutom saknar de filterkorgar. Tycker du ska satsa på någon proffessional typ 2028 om du ska ha Eheim. Ska du slippa att plocka ner alla slangar osv så måste du köpa till krankopplingar till 2217 och köper du Eheims egna är du totalt uppe i vad proffessional kostar ändå och har ändå inga filterkorgar mm.

      Vet att jag nämt det några gånger förrut men http://www.pwss.se/product.php?produ...9&cat=0&page=1, är grymt imponerad av både kvalité och pris, låter dessutom minimalt. Filtermaterial följer med. Har flera av dessa och det är egentligen de enda filtret som varit 100% problemfritt. Busenkelt att ta isär och rengöra och har starthjälp. Sen vet jag ju iofs inte hur tillgången på reservdelar är.
      Tack mkt.. jag har där själv malawiciklider mbuna fiskar där i 375 liter.. är den passar eheim 2028 där??? är den kostar cirka 2000 kr den för eheim 2028??? är den bra till malawiciklider?? eller kan ha två där dåå?? eller en dåå?? jag vill veta det.. men jag har haft innan eheim 2217 där med 222 liter i akvarium tidigare men den är sålt innan.. men jag är lite stora ångst med den bort för den eheim 2217 själv.. men den är läckar där så jag tror den är en o.ringarna där så jag skall höra med där buktiken på måndag.. vad tror du om den fluval fx5 där som har palleh ??? om den passar min 375 liter???? mvh klas..
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

      Kommentar

      • classe
        NCS Medlem
        • april 2007
        • 1147

        #18
        visa den bild bild!

        1. vatten har höjer den 6cm nu där i svart låda av läcker efter 1 dygn..

        2. ser den läcker när jag den visa med min fingor där..

        3. ser ni den min akvarium har lite sänkt där efter 1 dygn där..

        tror ni den är en o-ringor där är trasigt????????? mvh klas..
        375 LITER Malawi arter..
        74 Liter Malawi yngel...

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • april 2002
          • 9122

          #19
          Testa med att smörja in gummipackningarna med vaselin eller matolja. Kolla om de är hela, såatt det inte finns några sprickor i packningarna (o-ringarna)

          Sen ett tips ställ inte matburkarna på rampen. Det är för varmt där och flingorna blir fort förstörda.
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • cf.akvarielagret
            Användare
            • april 2002
            • 5028

            #20
            Ursprungligen postat av Wilhelm
            Testa med att smörja in gummipackningarna med vaselin eller matolja. Kolla om de är hela, såatt det inte finns några sprickor i packningarna (o-ringarna)
            --------------------------------------

            Dåligt tips då det verkar läcka från sladden
            bra tips ta kontakt med petfood
            ----------------------------------------------------------
            Sen ett tips ställ inte matburkarna på rampen. Det är för varmt där och flingorna blir fort förstörda.
            ----------------------------------------------------
            det var däremot ett bra tips wilhelm
            håll dig till sådanna
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor
            jag frågade hur stor ? inget svar
            han kanske behövde låna toaletten

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • april 2002
              • 9122

              #21
              Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
              ----------------------------------------------------
              det var däremot ett bra tips wilhelm
              håll dig till sådanna
              Jag har ju nästan bara bra tips! Inte såg jag att det läcker från sladden!
              Ser ju inte så bra efter några Sort Guld
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              • classe
                NCS Medlem
                • april 2007
                • 1147

                #22
                Ursprungligen postat av Wilhelm
                Testa med att smörja in gummipackningarna med vaselin eller matolja. Kolla om de är hela, såatt det inte finns några sprickor i packningarna (o-ringarna)

                Sen ett tips ställ inte matburkarna på rampen. Det är för varmt där och flingorna blir fort förstörda.
                tack mkt så bra att jag ta av den där nu så ner med min flingormat fiskar där på ramp så du har rätt.. .. så inte bra där golvet så har vatten är innan så jag torkat där i golvet.. jaa den är nån kan vara den så jag kan inte så bra laga men den försöka så den inte lösa där på packning o-ringarna där.. så jag skall lämna den affäre imorron..
                375 LITER Malawi arter..
                74 Liter Malawi yngel...

                Kommentar

                • cf.akvarielagret
                  Användare
                  • april 2002
                  • 5028

                  #23
                  Ursprungligen postat av Wilhelm
                  Jag har ju nästan bara bra tips! Inte såg jag att det läcker från sladden!
                  Ser ju inte så bra efter några Sort Guld
                  Du sitter väl inte å dricker mina Sort Guld
                  jag är Ateist
                  men Gud talade till mig
                  Gud är stor
                  jag frågade hur stor ? inget svar
                  han kanske behövde låna toaletten

                  Kommentar

                  • classe
                    NCS Medlem
                    • april 2007
                    • 1147

                    #24
                    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                    Du sitter väl inte å dricker mina Sort Guld
                    jappppp så klart gott sort öl där (b) så klart.. gör jag det med oxå..
                    375 LITER Malawi arter..
                    74 Liter Malawi yngel...

                    Kommentar

                    • Wilhelm
                      Användare
                      • april 2002
                      • 9122

                      #25
                      Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                      Du sitter väl inte å dricker mina Sort Guld
                      Bara provsmakade lite för o kolla om det var drickbart!
                      mvh Wilhelm

                      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                      www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                      Kommentar

                      • classe
                        NCS Medlem
                        • april 2007
                        • 1147

                        #26
                        jag varit på zoo-affäre där o den kolla där så den är fel på av slangarna den där sa den så den byta bitor delar.. så nu löser det bra igen så ingen problem. men klart kolla kolla varje gånger.. men jag tänka skall ha en andra där resver en yttrefilter så vilka skall jag ha den dåå o jag fungera på eheim där en sak 2028 el 2217 så klart. och en andra skall jag ha där oxåå luft för ehiem compact en där när skall jag börjar bygger med slim-line efter där. så kan köp där en ggr alla där.. så klart ingen problem bra att den andra är till resvera så bra om den andra är krångla dååå... i
                        375 LITER Malawi arter..
                        74 Liter Malawi yngel...

                        Kommentar

                        Arbetssätt...