Yttrefilter Rena xp3

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    Yttrefilter Rena xp3

    den är läcker den så den nån fel där så hur man skall göra det????? o den är gammal 2005 september där .. är den garanti bara 2 år??? skall jag skaffa ny en yttrefilter eller hur dåå?? vilka bäst där till malawiciklider??och jag har 375 liter... mvh klas..
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Vart har du läckage?

    Råd om nya ytterfilter så tycker jag att Eheim är toppklass men jag har själv AM-Top 3338 som jag hittills är supernöjd med. Riktigt tysta och pumpar på bra.

    Kommentar

    • classe
      NCS Medlem
      • april 2007
      • 1147

      #3
      Ursprungligen postat av Malawe
      Vart har du läckage?

      Råd om nya ytterfilter så tycker jag att Eheim är toppklass men jag har själv AM-Top 3338 som jag hittills är supernöjd med. Riktigt tysta och pumpar på bra.
      ja den läckar klart där.. ser mest på el där..
      ja är den mkt bra där eheim? vilka på där?? är den dyrt med AM-Top 3338?? hur ser ut den är??? kan du visa mig där??
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

      Kommentar

      • palleh
        Användare
        • december 2006
        • 704

        #4
        Ser ut som en ganska stor spricka..är man snål kan man ju silionera eller så köper du nytt....Fluval FX5 är ett bra tips enligt mig
        http://picasaweb.google.com/palleph

        Nya bilder laddas upp hela tiden


        Mvh Patrik

        Kampfisk!

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • april 2002
          • 5028

          #5
          Man siliconar alldrig ett ytterfilter som att be vargen kommer innan han ens finns.
          dom första Ytterfiltren var inte lika bra så mitt tips skicka ett mail till info@petfood.se så kommer dom att lösa problemet för dom saknar reklammationer.
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • palleh
            Användare
            • december 2006
            • 704

            #6
            Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
            Man siliconar alldrig ett ytterfilter som att be vargen kommer innan han ens finns.
            dom första Ytterfiltren var inte lika bra så mitt tips skicka ett mail till info@petfood.se så kommer dom att lösa problemet för dom saknar reklammationer.
            Nä ja vet därför ja sa snål
            http://picasaweb.google.com/palleph

            Nya bilder laddas upp hela tiden


            Mvh Patrik

            Kampfisk!

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • augusti 2002
              • 10784

              #7
              Prova att reklamera ytterfiltret till den email adress Christer gett dig, men annars råder jag dig att köpa AM-top 3338 om du inte vill lägga ut ganska mycket pengar på t ex Fluval FX5 (som fått varierande betyg) eller Eheim som håller hög kvalitet men som kostar lite extra.

              AM-top är inte dyrt..t ex så kostar 3338:an ca 800-900kr. Finns bl a på www.pwss.se.



              Fluval FX5 har du här på PWSS:



              Eheim...



              Vanligtvis brukar man tjäna på att köpa kvalitetprodukter, men AM-top tycker jag är ett mycket prisvärt ytterfilter. Håller god kvalitet och är tystgående. Fluval FX5 är ett ganska populärt märke, men en del har klagat lite på ljudvolymen och ytterfiltret är ganska skrymmande..dvs stort.

              Kommentar

              • classe
                NCS Medlem
                • april 2007
                • 1147

                #8
                Ursprungligen postat av palleh
                Nä ja vet därför ja sa snål
                jaa den får jag fungera det först med den vilka skall jag ha där så kolla mkt mkt där.. fungera på eheim där så vill jag ha den tillbaka för jag haft den själv när jag har i 222liter innan med eheim 2217 så den är mkt bra.,.. men jag är inte nöjd den nu med min Rena xp3 där med min 375 liter nu där efter 2år o halv år.. .. .. så jag skall åter och prata med där först affäre på måndag.. jag är lite förbännad.. mvh klas..
                375 LITER Malawi arter..
                74 Liter Malawi yngel...

                Kommentar

                • cf.akvarielagret
                  Användare
                  • april 2002
                  • 5028

                  #9
                  [QUOTE=Malawe;726878]Prova att reklamera ytterfiltret till den email adress Christer gett dig,
                  ----------------------------------------------------------------
                  Hallå Malawe hur smart är du
                  att reklammera ett så gammalt filter är meningslöst
                  men att be snällt kommer man längre på.
                  jag är Ateist
                  men Gud talade till mig
                  Gud är stor
                  jag frågade hur stor ? inget svar
                  han kanske behövde låna toaletten

                  Kommentar

                  • classe
                    NCS Medlem
                    • april 2007
                    • 1147

                    #10
                    Ursprungligen postat av Malawe
                    Prova att reklamera ytterfiltret till den email adress Christer gett dig, men annars råder jag dig att köpa AM-top 3338 om du inte vill lägga ut ganska mycket pengar på t ex Fluval FX5 (som fått varierande betyg) eller Eheim som håller hög kvalitet men som kostar lite extra.

                    AM-top är inte dyrt..t ex så kostar 3338:an ca 800-900kr. Finns bl a på www.pwss.se.



                    Fluval FX5 har du här på PWSS:



                    Eheim...



                    Vanligtvis brukar man tjäna på att köpa kvalitetprodukter, men AM-top tycker jag är ett mycket prisvärt ytterfilter. Håller god kvalitet och är tystgående. Fluval FX5 är ett ganska populärt märke, men en del har klagat lite på ljudvolymen och ytterfiltret är ganska skrymmande..dvs stort.
                    tack mkt hjälper det.. vilka skall jag ta den för min 375 liter dåå??? den önskar jag lite på 2217 om den kan dåå?? så ta den dåå?? eller hur dåå????
                    375 LITER Malawi arter..
                    74 Liter Malawi yngel...

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      #11
                      [QUOTE=cf.akvarielagret;726880]
                      Ursprungligen postat av Malawe
                      Prova att reklamera ytterfiltret till den email adress Christer gett dig,
                      ----------------------------------------------------------------
                      Hallå Malawe hur smart är du
                      att reklammera ett så gammalt filter är meningslöst
                      men att be snällt kommer man längre på.
                      Inte tusan vet jag...men "you be the judge".

                      *Läste inte ditt inlägg med "stockholmsfiltret" påkopplat tyvärr*

                      Kommentar

                      • StefanL
                        Användare
                        • augusti 2002
                        • 10784

                        #12
                        Ursprungligen postat av classe
                        tack mkt hjälper det.. vilka skall jag ta den för min 375 liter dåå??? den önskar jag lite på 2217 om den kan dåå?? så ta den dåå?? eller hur dåå????
                        Nja...jag hade 2217 plus 2213 i min gamla 375L. Det fungerade bra, men 2217 tappar rejält med skjuts i utblåset när man fyller den med filtermaterial.

                        Man brukar räkna på mellan 4 till 5ggr akvariets vattenvolym i pumpkapacitet för t ex mbunas för att få lite extra fart på vattnet. Rent filtreringsmässigt går nog 2217 bra. Du kan kanske köpa Eheim 2217 samt ha någon powerhead för cirkulation?

                        De brukar vara billiga och du kan antingen välja Aquaclear pumpar eller Aquarium System Maxi Jet som powerheads. Jag har använt båda och är mycket nöjd med dom.

                        Har du bakgrund eller filterfack i akvariet?

                        Kommentar

                        • classe
                          NCS Medlem
                          • april 2007
                          • 1147

                          #13
                          Ursprungligen postat av Malawe
                          Nja...jag hade 2217 plus 2213 i min gamla 375L. Det fungerade bra, men 2217 tappar rejält med skjuts i utblåset när man fyller den med filtermaterial.

                          Man brukar räkna på mellan 4 till 5ggr akvariets vattenvolym i pumpkapacitet för t ex mbunas för att få lite extra fart på vattnet. Rent filtreringsmässigt går nog 2217 bra. Du kan kanske köpa Eheim 2217 samt ha någon powerhead för cirkulation?

                          De brukar vara billiga och du kan antingen välja Aquaclear pumpar eller Aquarium System Maxi Jet som powerheads. Jag har använt båda och är mycket nöjd med dom.

                          Har du bakgrund eller filterfack i akvariet?
                          ja tack hjälper tips.. jag fungera igen om 2217 där så jag haft den redan.. och den är bra där till mbuna.. och så jag skall åka till nols hos kent eller kungmässan hos hasse där så kolla där först nästa vecka el två vecka.. kan du hjälp mig vilka bäst den för 375 liter???? så jag är inte själv bra på den vilka yttrefilter.. vad tror du om jag skall gärna ta 2217 för 1000liter i tim?? o ta oxåå 2252 innefilter?? och så kan den två ha i 375 liter?? tror du det??
                          jag har inte bakgrund där själv än och är den blåfilm där.. mvh klas..
                          375 LITER Malawi arter..
                          74 Liter Malawi yngel...

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • augusti 2002
                            • 10784

                            #14
                            Har inte haft 2252 alls men vet att den är populär. Tyvärr syns den ju en del och du kanske inte stör dig så mycket över den biten.

                            Det är svårt att avgöra vilket som är bäst så försök att ta in tips och råd från flera innan du bestämmer dig.

                            Om jag tänker på vad jag själv skulle ha gjort så hade jag nog skaffat två ytterfilter. Kanske likadana eller i olika storlekar/kapacitet.

                            Jag fortsätter att "pusha" för AM-Top.

                            Kommentar

                            • classe
                              NCS Medlem
                              • april 2007
                              • 1147

                              #15
                              Ursprungligen postat av Malawe
                              Har inte haft 2252 alls men vet att den är populär. Tyvärr syns den ju en del och du kanske inte stör dig så mycket över den biten.

                              Det är svårt att avgöra vilket som är bäst så försök att ta in tips och råd från flera innan du bestämmer dig.

                              Om jag tänker på vad jag själv skulle ha gjort så hade jag nog skaffat två ytterfilter. Kanske likadana eller i olika storlekar/kapacitet.

                              Jag fortsätter att "pusha" för AM-Top.
                              jaa tack tips där.. jag får kolla kolla där först med där.. jag tänka den oxåå annan där vilka är bra där.. då.. mvh klas..
                              375 LITER Malawi arter..
                              74 Liter Malawi yngel...

                              Kommentar

                              Arbetssätt...