Filterfråga för 720 liters.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • snablo
    Användare
    • februari 2008
    • 31

    #16
    Ursprungligen postat av Carfre
    Hej!
    Håller precis som du på att starta upp ett 720 med moduler. Hur valde du att placera doppvärmarna?
    Har inte riktigt kommit så långt ännu. Har det hela på papper och i huvudet.

    Har ingen "hårdvara" hemma ännu

    Och exakt vart modulerna hamnar vet man nog inte riktigt förräns man börjat pussla. Men tanken är att försöka hålla de två filtermodulerna i varsit hörn med utblås snett framåt mot mitten. Som någon gav tips om ovan skall jag försöka ha doppvärmarna i närheten av insugen till modulerna men exakt hur kan jag nog inte säga, vill ju inte att de skall synas.

    Kommentar

    • slarvid
      Användare
      • december 2007
      • 517

      #17
      Ursprungligen postat av snablo
      Har inte riktigt kommit så långt ännu. Har det hela på papper och i huvudet.

      Har ingen "hårdvara" hemma ännu

      Och exakt vart modulerna hamnar vet man nog inte riktigt förräns man börjat pussla. Men tanken är att försöka hålla de två filtermodulerna i varsit hörn med utblås snett framåt mot mitten. Som någon gav tips om ovan skall jag försöka ha doppvärmarna i närheten av insugen till modulerna men exakt hur kan jag nog inte säga, vill ju inte att de skall synas.
      Går det inte stoppa ner värmaren i modulen???
      540 mbuna + 54L yngel

      Kommentar

      • Cichlidaholic
        Användare
        • juni 2005
        • 1103

        #18
        Jag kommer köra 2st pumpar i båda mina 720 har nu endast pump i C modulen Men jag kommer köra i bakgrunden "BTN Malawi"

        Ska bara ta mig tid o ta pumpen från det andra 720karet har massa stora roliga fiskar där som tuggar och jag vill inte störa dem, ska slita ut alla moduler som blivit nästan pissgula på 3-4år Blir o slänga i lite AquaTerra moduler och en bakgrund istället och då blir det dubbla nya pumpar i den. Så det e ju lite jobbigt jobb
        4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

        Min Hemsida
        Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

        På min Zoon
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

        Kommentar

        • Laledan
          Användare
          • december 2006
          • 9

          #19
          Har två C moduler i mitt 720,kör en http://www.cyberzoo.se/index.php?act...od&productId=3 i varje.
          (bara pumphuvud och sönderklippt filtermatta)

          Kommentar

          • snablo
            Användare
            • februari 2008
            • 31

            #20
            Ursprungligen postat av slarvid
            Går det inte stoppa ner värmaren i modulen???
            Det beror väl på hur du gör. I filtermodulen kan det bli trångt och värmaren bör väl inte ligga emot filtermattan. Om värmaren går igenom hela filtret kommer antagligen en del vatten ta den kortare vägen längsmed den i stället för igenom hela filtermassan.

            Stoppar man den i annan tom modul står ju vattnet ganska still och sprids inte ut så bra i akvariet.

            Kommentar

            • doohan
              NCS Medlem
              • augusti 2004
              • 1607

              #21
              Hur är dessa pumpar?

              Ursprungligen postat av Laledan
              Har två C moduler i mitt 720,kör en http://www.cyberzoo.se/index.php?act...od&productId=3 i varje.
              (bara pumphuvud och sönderklippt filtermatta)
              SP3800? Låter dom mycket eller? Är den stark / kraftfull? 2000LH låter ju rätt starkt! Har funderat på att komplettera med en sådan för att få mer cirkulation i mitt malawiakvarium.

              Kommentar

              Arbetssätt...