CA-bilder del 3

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    prova med snabbare sluttartid och större iso tal så hänger du med i de snabba rörelserna större iso tal gör bilden ljusare typ,,, kul med alla dina bilder jocke du har mycket fin fisk nu är jag på G med lite bilder åxo ska prova lite ikväll är på benen igen nu
    Tack för tipsen Micke!!
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • JockeB
      Användare
      • maj 2004
      • 2964

      Ursprungligen postat av mediabrus
      Dina V. heterospila var grymt vackra! Kan du inte skicka upp ett par till Umeå som julklapp? Eller kanske kubanerna? Du har mycket vacker fisk!
      Ja visst är dom Njae dom stannar nog ett tag till, jag har ju bara 9st O Kubanerna stannar nog här för gott, hehe..
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

      Kommentar

      • JockeB
        Användare
        • maj 2004
        • 2964

        Ursprungligen postat av Lutt
        Julklapp!?! Iofs det är långt till Umeå så du kanske hinner få dem till Julafton 2009

        Beast jag är inte ett dugg avundsjuk. Att just tetracantha måste vara så snygg och att man aldrig ser dom i grossistlistorna är verkligen tråkigt
        Tar bara ett dygn till Umeå
        Nee dom ser man inte för mycket av numera, men mina leker med jämna mellanrum så...
        Mvh Jocke
        Centralamerikanska Ciklider!

        Kommentar

        • Ciklicollector
          Användare
          • juni 2008
          • 129

          Enklaste sättet

          att lägga upp bilder på de fiskar man har.
          Helst utan att vara guldmedlem på ciklid.

          Har några bilder nämnligen på mina ungdjur av Herichthys carpintis som jag skulle vilja publicera.

          Kommentar

          • tjornpatrik
            Användare
            • augusti 2006
            • 830

            Ursprungligen postat av Ciklicollector
            att lägga upp bilder på de fiskar man har.
            Helst utan att vara guldmedlem på ciklid.

            Har några bilder nämnligen på mina ungdjur av Herichthys carpintis som jag skulle vilja publicera.
            Skitlätt, gå in på geting.se, ladda upp bilderna och klistra in länken du får.

            Kommentar

            • Ciklicollector
              Användare
              • juni 2008
              • 129

              Tack




              Några bilder från mig, dock ingen bra kamera och dessutom skitiga rutor.

              Kommentar

              • Micke Jarhl
                Användare
                • april 2002
                • 2277

                Ca

                ok lite bilder från mina småttingar inga kanon bilder men de syns iaf först HRP hanen min gamle mästare som förmodligen tappat tronen .sen cub honan bild2,3 sen panamensis hane4:a
                Micke Jarhl Med akvarium!

                Kommentar

                • Micke Jarhl
                  Användare
                  • april 2002
                  • 2277

                  Ca

                  sen kör vi på med mina A.Centrachtus 2 bilder på mina hanar sen en filiten fight mellan en cub hane vs Hrp hane bild 3 sen en vingklippt zonata hane bild 4 kolla kroppen tror denna kan bli en super firre så småningom.sen en gammal goding som tyvärr inte lever längre flowerhorn dog på tropiccentret delvis mitt fel platsen tröt här hemma humör fisk!
                  Micke Jarhl Med akvarium!

                  Kommentar

                  • Lutt
                    Användare
                    • oktober 2005
                    • 1919

                    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                    sen kör vi på med mina A.Centrachtus 2 bilder på mina hanar sen en filiten fight mellan en cub hane vs Hrp hane bild 3 sen en vingklippt zonata hane bild 4 kolla kroppen tror denna kan bli en super firre så småningom.sen en gammal goding som tyvärr inte lever längre flowerhorn dog på tropiccentret delvis mitt fel platsen tröt här hemma humör fisk!
                    Vill så ha den FH:n....Sveriges snyggaste vad jag har sätt.

                    Kommentar

                    • JockeB
                      Användare
                      • maj 2004
                      • 2964

                      Mycket fina bilder o fiskar, som vanligt Micke!
                      Mvh Jocke
                      Centralamerikanska Ciklider!

                      Kommentar

                      • JockeB
                        Användare
                        • maj 2004
                        • 2964

                        Ursprungligen postat av Lutt
                        Vill så ha den FH:n....Sveriges snyggaste vad jag har sätt.
                        Ja han blev snygg den där, det kunde man inte tro när jag köpte han 7-8cm stor, liten grå sak som liknade en Trimac med lite för mycket svart på koppen..
                        Mvh Jocke
                        Centralamerikanska Ciklider!

                        Kommentar

                        • Lundensis
                          Användare
                          • mars 2004
                          • 2262

                          Snygga fiskar och bilder Micke! Cubacikliderna ser ut att kunna bli riktigt snygga.

                          Kommentar

                          • Micke Jarhl
                            Användare
                            • april 2002
                            • 2277

                            Kul ni gillade mina bilder!Alla dessa små ungdjur jag köpte när jag sålde ut mina bjässar... är riktigt fina ex en brokig samling som ska ev utökas med någon art till kanske vi får se...loisellei ska tillbaka har en ensam fin hona som verkligen inte verka trivas längre sen hanen dog för mig lever hon i bakgrunden sällan framme hon äter iaf men beteendet är märkligt nästan som om hon sörjer?? A.Centrachtus är snälla och får kanske svårt att hävda sig vi får se.Äter glupskt växer på bra hanarna är säkert 10-12cm nu börjar färga åxo.isf låter jag gruppen gå ensamma i min 300L balja i framtiden tar gärna imot synpunkter här,cubanerna är klockrena fast köns fördelningen var lite synd 1 hona och 3 hanar+ ett dödsfall..sen har jag en liten grupp festae väldigt små växer inte så fort jo en av dom växer de andra äter men står still märkligt har för mig att de kan verkligen vara snabb växande mat får dom iaf hihi alla är väldigt röda/oranga i färgen hoppas de tar sig de ligger längst ner på rangordningen men de är små 3-5cm,till en början var dom knappt synliga i det stora på 1 par dagar de var borta fick kanske en chock av ytorna vad vet jag hehe,, men är framme nu äter som hästar iaf.Hrp gruppen är ganska stor ca 10firrar där utspridda med 2 lekpar i mitten som tampas med både cuba hanarna och säj själva men det finns grottor + gömslen till alla med klara revir gränser,, ska plantera i mina växter som jag flyttade innan salt kuren tror knappast det hade överlevt so å mycket salt ska bara byta lite mer vatten idag sen ska dom i då blir det ändå mer revir skydd detta var lite om mina firrar just nu,,hörs syns!
                            Senast redigerad av Micke Jarhl; 30 december 2008, 12:13.
                            Micke Jarhl Med akvarium!

                            Kommentar

                            • cichlids4fun
                              NCS Medlem
                              • april 2002
                              • 3111

                              snygga bilder micke....

                              själv har jag haft lite osis sita veckan både honan och hannen av t. sieboldi har gått hädan och min hanne av panamensisen....så nu får man börja om igen....
                              Mvh
                              Peter

                              don´t drink water-fish ..... in it!

                              Kommentar

                              • JockeB
                                Användare
                                • maj 2004
                                • 2964

                                Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                                Kul ni gillade mina bilder!Alla dessa små ungdjur jag köpte när jag sålde ut mina bjässar... är riktigt fina ex en brokig samling som ska ev utökas med någon art till kanske vi får se...loisellei ska tillbaka har en ensam fin hona som verkligen inte verka trivas längre sen hanen dog för mig lever hon i bakgrunden sällan framme hon äter iaf men beteendet är märkligt nästan som om hon sörjer?? A.Centrachtus är snälla och får kanske svårt att hävda sig vi får se.Äter glupskt växer på bra hanarna är säkert 10-12cm nu börjar färga åxo.isf låter jag gruppen gå ensamma i min 300L balja i framtiden tar gärna imot synpunkter här,cubanerna är klockrena fast köns fördelningen var lite synd 1 hona och 3 hanar+ ett dödsfall..sen har jag en liten grupp festae väldigt små växer inte så fort jo en av dom växer de andra äter men står still märkligt har för mig att de kan verkligen vara snabb växande mat får dom iaf hihi alla är väldigt röda/oranga i färgen hoppas de tar sig de ligger längst ner på rangordningen men de är små 3-5cm,till en början var dom knappt synliga i det stora på 1 par dagar de var borta fick kanske en chock av ytorna vad vet jag hehe,, men är framme nu äter som hästar iaf.Hrp gruppen är ganska stor ca 10firrar där utspridda med 2 lekpar i mitten som tampas med både cuba hanarna och säj själva men det finns grottor + gömslen till alla med klara revir gränser,, ska plantera i mina växter som jag flyttade innan salt kuren tror knappast det hade överlevt so å mycket salt ska bara byta lite mer vatten idag sen ska dom i då blir det ändå mer revir skydd detta var lite om mina firrar just nu,,hörs syns!
                                Kul o höra Micke, vad det gäller Festaen så är dom inte särskilt snabbväxande tycker jag, min hane på runt 20cm är väl 1,5-2 år nu skulle jag tippa.. Men som med dom flest arterna så växer dom alltid bäst om dom är den dominerande arten i karet..
                                Mvh Jocke
                                Centralamerikanska Ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...