CA-bilder del 3

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    Ursprungligen postat av cichlids4fun
    snygga bilder micke....

    själv har jag haft lite osis sita veckan både honan och hannen av t. sieboldi har gått hädan och min hanne av panamensisen....så nu får man börja om igen....
    Tråkigt o höra Peter, dom är ju inte direkt bara o gå till akvariehandlaren o köpa nya.. Men Panamensis har du ju som sagt smått av så då är det ju roligare..
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 3111

      Ursprungligen postat av Beast
      Tråkigt o höra Peter, dom är ju inte direkt bara o gå till akvariehandlaren o köpa nya.. Men Panamensis har du ju som sagt smått av så då är det ju roligare..

      Ja det är ju fan ingen hit får väl ta en ny tripp till våren när dubbdäcken kavlats av ska du med? , idag strök den näst sista labridenshannen med oxå så nu gäller det, har 1+4 kvar nu, men den sista hannen går i ett annat kar än det som strulat.

      har fått det fenomenet som Richard hade med sår i sidan på firrarna och sen hämtar de sig aldrig, får se nu om fler stryker med, maculipinnishannen ser mistänkt ut...
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • jinnarparen
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 2670

        Ursprungligen postat av cichlids4fun
        Ja det är ju fan ingen hit får väl ta en ny tripp till våren när dubbdäcken kavlats av ska du med? , idag strök den näst sista labridenshannen med oxå så nu gäller det, har 1+4 kvar nu, men den sista hannen går i ett annat kar än det som strulat.

        har fått det fenomenet som Richard hade med sår i sidan på firrarna och sen hämtar de sig aldrig, får se nu om fler stryker med, maculipinnishannen ser mistänkt ut...
        Tråkigt att höra att laridenshanen dog. Alla mina dog av magproblem, fick sen höra att de lär behöva fiberrik kost ungefär som tropheus.
        Vad det gäller sår på kroppen så undrar jag om inte det kan vara till hjälp att ha lite lägre temperatur i karen.
        Alla umbriferor som fick det hemma hos mig fick det på sommaren samt i det stora karet. Just i detta karet blir det lätt över 30 grader.
        Fast det är väl ingen större risk att man har för varmt i dessa tider.
        Åter till CA

        Det är där jag hör hemma

        Kommentar

        • JockeB
          Användare
          • maj 2004
          • 2964

          Ursprungligen postat av cichlids4fun
          Ja det är ju fan ingen hit får väl ta en ny tripp till våren när dubbdäcken kavlats av ska du med? , idag strök den näst sista labridenshannen med oxå så nu gäller det, har 1+4 kvar nu, men den sista hannen går i ett annat kar än det som strulat.

          har fått det fenomenet som Richard hade med sår i sidan på firrarna och sen hämtar de sig aldrig, får se nu om fler stryker med, maculipinnishannen ser mistänkt ut...
          Ja det där låter ju inget vidare, hoppas det löser sig för dig!
          Mvh Jocke
          Centralamerikanska Ciklider!

          Kommentar

          • cichlids4fun
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 3111

            Ursprungligen postat av jinnarparen
            Tråkigt att höra att laridenshanen dog. Alla mina dog av magproblem, fick sen höra att de lär behöva fiberrik kost ungefär som tropheus.
            Vad det gäller sår på kroppen så undrar jag om inte det kan vara till hjälp att ha lite lägre temperatur i karen.
            Alla umbriferor som fick det hemma hos mig fick det på sommaren samt i det stora karet. Just i detta karet blir det lätt över 30 grader.
            Fast det är väl ingen större risk att man har för varmt i dessa tider.
            ok, det kan ju vara ett problem då, men jag kör samma foder till dem som till troffar så det är ju lugnt iså fall, och tempen är nog max 26 grader eller nåt, testade du att köra nån bredspectra medicin på dem typ bactopur?
            Mvh
            Peter

            don´t drink water-fish ..... in it!

            Kommentar

            • Micke Jarhl
              Användare
              • april 2002
              • 2277

              är det magproblem så kör flagyl 400mg och tillsammans med aquamore eller dyligt flagyl tabl är 1 tabl till 30-40l vatten funkar alltid dock måste man anlita vetrinär för att få flagyl utskrivet ganska dyrt ca 350-400kr för 100tabl om jag minns rätt nu obs talb löses upp först innan de släpps i.. Jag har räddat cubaner mina pearsei mm + många malawi när det begav sig..
              Micke Jarhl Med akvarium!

              Kommentar

              • cichlids4fun
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 3111

                Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                är det magproblem så kör flagyl 400mg och tillsammans med aquamore eller dyligt flagyl tabl är 1 tabl till 30-40l vatten funkar alltid dock måste man anlita vetrinär för att få flagyl utskrivet ganska dyrt ca 350-400kr för 100tabl om jag minns rätt nu obs talb löses upp först innan de släpps i.. Jag har räddat cubaner mina pearsei mm + många malawi när det begav sig..
                nä inga magproblem för mina firrar än så länge, däremot sårproblem på sidan
                Mvh
                Peter

                don´t drink water-fish ..... in it!

                Kommentar

                • jinnarparen
                  NCS Medlem
                  • april 2002
                  • 2670

                  Ursprungligen postat av cichlids4fun
                  ok, det kan ju vara ett problem då, men jag kör samma foder till dem som till troffar så det är ju lugnt iså fall, och tempen är nog max 26 grader eller nåt, testade du att köra nån bredspectra medicin på dem typ bactopur?
                  Jag provade med aquamoor 2 gånger och det såg ut som om de blev lite bättre. Men efter ett tag så blev de sämre igen, när sen mina G Iporangensis lekte i samma kar så fick labridens klara sig själv (vilket de inte var så bra på).
                  Åter till CA

                  Det är där jag hör hemma

                  Kommentar

                  • Lundensis
                    Användare
                    • mars 2004
                    • 2262

                    Ursprungligen postat av jinnarparen
                    Jag provade med aquamoor 2 gånger och det såg ut som om de blev lite bättre. Men efter ett tag så blev de sämre igen, när sen mina G Iporangensis lekte i samma kar så fick labridens klara sig själv (vilket de inte var så bra på).
                    Jag trodde de var ena tuffa rackare.

                    Kommentar

                    • jinnarparen
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 2670

                      Ursprungligen postat av Lundensis
                      Jag trodde de var ena tuffa rackare.
                      Nej, labridens var riktigt klena, så de provar jag nog inte på något mer.
                      Tacka vet jag parachromisar, det är fiskar som man kan lita på....alltid.
                      Åter till CA

                      Det är där jag hör hemma

                      Kommentar

                      • Lundensis
                        Användare
                        • mars 2004
                        • 2262

                        Ursprungligen postat av jinnarparen
                        Nej, labridens var riktigt klena, så de provar jag nog inte på något mer.
                        Tacka vet jag parachromisar, det är fiskar som man kan lita på....alltid.
                        Det var ju synd. Gillar verkligen labridens. Jo, parachromisar tåler det mesta.

                        Kommentar

                        • JockeB
                          Användare
                          • maj 2004
                          • 2964

                          Vieja Breidohri hane ca 27-28cm.
                          Mvh Jocke
                          Centralamerikanska Ciklider!

                          Kommentar

                          • tjornpatrik
                            Användare
                            • augusti 2006
                            • 830

                            Ursprungligen postat av Beast
                            Vieja Breidohri hane ca 27-28cm.
                            Så snygg!!!

                            Kommentar

                            • JockeB
                              Användare
                              • maj 2004
                              • 2964

                              Ursprungligen postat av patriks155
                              Så snygg!!!
                              Tackar Patrik!
                              Ja Breidohri är en av mina favoriter, så udda för att vara en Vieja..
                              Mvh Jocke
                              Centralamerikanska Ciklider!

                              Kommentar

                              • mediabrus
                                Användare
                                • januari 2006
                                • 143

                                Ursprungligen postat av Beast
                                Vieja Breidohri hane ca 27-28cm.
                                Så vacker, ack så vacker! Jag och många med mig kan inte få nog av dina fiskar! *dreglar*
                                http://www.umea.akvarieforening.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...