Argtråden!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    #46
    Ursprungligen postat av Pieter
    helt ok för mig, tycker vi kan slå till med under 0,30 medans vi endå håller på..


    en av bilarna man äger är en Lupo 3L

    //Pieter
    hhmmmm.....Tror det där ska klassas som startmotor....jo...jo så är det

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • december 2004
      • 4744

      #47
      Alltså ja kör själv en Cheva Transport.
      O ja använder den fullt ut. med det menar ja att ja anser att den är en perfekt packåsna och strålande familjebil.

      O just nu så kör ja den på 0,9-0,95 istället som tidigare 1,2 liter milen.

      Jag var väldigt negativ själv till ECO-driving, för att ja minsann visste att det funkar inte alls utan att det var bara dravel. På företaget ja jobbar på är det obligatoriskt att gå kursen, därför tog jag mig motvilligt dit.

      Men ja måste motvilligt säga att ja är överbevisad, Både när det gäller bensinförbrukningen och tidsåtgången mellan A o B.
      Det som sved mest var just tidsasbekten, ja körde "testrundan i stadsmiljö och landsväg" lika snabbt med ECO-tips som jag gjorde när ja första varvet med min tidigare "jag är bästa föraren i stan" metod.

      Så nuförtiden så betalar jag mindre bensinräkning, o för en småläning som jag toppen.
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • maj 2005
        • 4642

        #48
        Nu har jag ingen bil (se där vilken miljövän!!) , men jag kör jämnt och fint när det väl blir av. "Chockade" en kille när vi körde ner till Schweiz en gång - han hör till gasa-på-som-fanken-förarna, och det gör inte jag. Han funderade länge och väl på varför vi inte behövde tanka lika ofta när jag körde...

        Eftersom det är en arg-tråd så får jag väl bidra med att jag är lite arg på mig själv just nu. Ofokuserad och splittrad när jag jobbar i lokalen, så det blir lite trixande här och lite trixande där. Resultat: inget blir verkligt slutfört. Dags att sätta några delmål tror jag, samt köra med med disciplin!!

        Hilsen,

        P
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        • Jarnis
          Användare
          • november 2005
          • 415

          #49
          Jag blir arg när jag ser vissa "akvarie-annonser" på Blocket.
          100L akvarium med 30cm Gibbiceps eller tre stora hajmalar eller ett par stora Oscars simmande. Eller vad sägs om guldfiskar med malawis... Tar inte många minuters letande innan man hittar exempel.

          När man ändå är inne på Blocket-annonser, hur tänker folk? Hmm, vad kan jag få ut för mitt 10 år gamla 100L akvarium med 3 neontetra, en scalar, två guldbarber, en dykare, reningsverk och två malätna plantor....
          Ähh, 1.500:- är det nog värt!!!
          Micke

          Kommentar

          • Bright_Blue
            NCS Medlem
            • juni 2004
            • 1582

            #50
            Ja Jarnis det där är verkligen något som stör mig, osmakliga skitgrejer till J...a överpriser. Kanske skulle startas en tråd med blocket annonser som är orimliga ?

            Kommentar

            • Jarnis
              Användare
              • november 2005
              • 415

              #51
              Ursprungligen postat av Bright_Blue
              Ja Jarnis det där är verkligen något som stör mig, osmakliga skitgrejer till J...a överpriser.
              håller med! Och sen har vi köparna som börjar med att fråga -"Vad är ditt lägsta pris?" Öhh, ska du inte kolla på grejerna först?
              Micke

              Kommentar

              • Sacrium
                Användare
                • november 2005
                • 353

                #52
                Är irriterad på idioter överlag när det gäller blocket. Först har vi säljarna som verkar anse att just som ovanstående har sagt anser är värd att just deras halvtaskiga ramakvarie på 100 liter är värt ungefär 2000 spänn.

                Sen har vi köparna som man får åtskilliga mail om dagen med saker i stil som "Du får 500 spänn för ditt 900 liters akvarie med tre nya ytterfilter"

                Kommentar

                • cichlids4fun
                  NCS Medlem
                  • april 2002
                  • 3111

                  #53
                  Jag blir förbannad på folk som prutar, har man sagt vad man vill sälja en sak så vill man ju inte ha mindre.....när det gäller fisk så blir jag vansinnig, jag kastar ut folk som föröker pruta på redan givna priser, när jag köper frågar jag alltid vad de vill ha, är jag inte nöjd med priset så skiter jag i att köpa....jag frågar aldrig 2 ggr, det är väl ingen j-la loppmarknad. En sak som ökar i samhället, det finns tom folk som föröker pruta på Ica.....
                  Mvh
                  Peter

                  don´t drink water-fish ..... in it!

                  Kommentar

                  • ozric
                    Användare
                    • mars 2004
                    • 3187

                    #54
                    Jag kan bli jävligt upprörd/förbannad/ledsen över ignoransen runt nyår och dessa jävla smällare/raketer!! Snyggt må det va å kanske är det häftigt när det ekar mellan gårdarna men jag/vi som hundägare får det väldigt problematiskt runt nyår. Vi räddar oss runt själva nyårsaftonen genom att låna en stuga i skogen men det e jobbigt att inte gå säker ens veckorna efteråt!! I skrivande stund är det väl snart 2 veckor sen det upphörde här i stan men det är flera veckor kvar innan en av hundarna blir fri från den stress som hon har byggt upp. Är jävligt jobbigt att se hur dåligt hon mår och då händer det att man (jag) önskar många svåra personskador genom dessa ondskefulla och onödiga leksaker... Ty vad är det som kommer att behövas innan det blir ett totalförbud för (åtminstone) privatpersoner att bruka skiten!? Inte räcker det av miljö-synpunkt iaf för det skall ju tjänas deg... Å snart är det valborg...*suck*
                    Senast redigerad av ozric; 25 januari 2008, 00:51. Anledning: fxad
                    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                    c",)

                    Kommentar

                    • tezz
                      Användare
                      • februari 2006
                      • 1069

                      #55
                      Ursprungligen postat av ozric
                      Jag kan bli jävligt upprörd/förbannad/ledsen över ignoransen runt nyår och dessa jävla smällare/raketer!! Snyggt må det va å kanske är det häftigt när det ekar mellan gårdarna men jag/vi som hundägare får det väldigt problematiskt runt nyår. Vi räddar oss runt själva nyårsaftonen genom att låna en stuga i skogen men det e jobbigt att inte gå säker ens veckorna efteråt!! I skrivande stund är det väl snart 2 veckor sen det upphörde här i stan men det är flera veckor kvar innan en av hundarna blir fri från den stress som hon har byggt upp. Är jävligt jobbigt att se hur dåligt hon mår och då händer det att man (jag) önskar många svåra personskador genom dessa ondskefulla och onödiga leksaker... Ty vad är det som kommer att behövas innan det blir ett totalförbud för (åtminstone) privatpersoner att bruka skiten!? Inte räcker det av miljö-synpunkt iaf för det skall ju tjänas deg... Å snart är det valborg...*suck*
                      Prata med vetrinär det fins lugnande medel som ska funka bra
                      Min dotter på 1,5år skulle ej bli glad över ett förbud hon pratar fortfarande exalterat om nyårs raketerna

                      Kommentar

                      • Hagge
                        Användare
                        • januari 2003
                        • 432

                        #56
                        ozric: kan instämma till fullo i detta med nyårsraketer...

                        Det är ett gissel. Grunden är ju som så att det INTE får skjutas raketer och man måste ha tillstånd om man skall göra det (gäller även privatpersoner). Men det finns ett generellt undantag under nyår, problemet är ju som du säger att det börjar skjutas typ 2 veckor innan, och håller även på efter nyår ett antal dagar. Det är egentligen brottsligt!

                        De som ställer till mest problem är ungdomar i stadsmiljö, detta är ett föräldraansvar och föräldrarna borde inte låta ungdomarna hantera raketerna som de själva vill och på annan dag än när det är tänkt. De startar bränder, de skadar varandra (ibland allvarligt). Människor kommer till skada och människor dör i nyårsfirandet pga fyrverkerierna.

                        Nä, ett totalförbud borde komma och är nog att vänta i framtiden. Endast de med TILLSTÅND borde hantera potentiellt farliga fyrverkerier. Idag springer ungar på stan och skjuter raketer på varandra och på oskyldiga människor, det är horribelt. Skulle vuxna ta sitt ansvar och inte låta ungdomarna få bruka fyrverkerier själva och som de själva finner lämpligt så skulle inte motståndet vara så stort, men i och med att de vuxna inte tar sitt ansvar så går vi oundvikligen mot ett FÖRBUD för privatpersoner utan tillstånd att hantera fyrverkerier. Som man bäddar får man ligga!
                        /Fredrik

                        Kommentar

                        • tezz
                          Användare
                          • februari 2006
                          • 1069

                          #57
                          Ursprungligen postat av Hagge
                          ozric: kan instämma till fullo i detta med nyårsraketer...

                          Det är ett gissel. Grunden är ju som så att det INTE får skjutas raketer och man måste ha tillstånd om man skall göra det (gäller även privatpersoner). Men det finns ett generellt undantag under nyår, problemet är ju som du säger att det börjar skjutas typ 2 veckor innan, och håller även på efter nyår ett antal dagar. Det är egentligen brottsligt!

                          De som ställer till mest problem är ungdomar i stadsmiljö, detta är ett föräldraansvar och föräldrarna borde inte låta ungdomarna hantera raketerna som de själva vill och på annan dag än när det är tänkt. De startar bränder, de skadar varandra (ibland allvarligt). Människor kommer till skada och människor dör i nyårsfirandet pga fyrverkerierna.

                          Nä, ett totalförbud borde komma och är nog att vänta i framtiden. Endast de med TILLSTÅND borde hantera potentiellt farliga fyrverkerier. Idag springer ungar på stan och skjuter raketer på varandra och på oskyldiga människor, det är horribelt. Skulle vuxna ta sitt ansvar och inte låta ungdomarna få bruka fyrverkerier själva och som de själva finner lämpligt så skulle inte motståndet vara så stort, men i och med att de vuxna inte tar sitt ansvar så går vi oundvikligen mot ett FÖRBUD för privatpersoner utan tillstånd att hantera fyrverkerier. Som man bäddar får man ligga!
                          Lekte inte du med smällare när du va liten i annart fall måste du haft en tråkig barndom

                          Kommentar

                          • ozric
                            Användare
                            • mars 2004
                            • 3187

                            #58
                            Ursprungligen postat av tezz
                            Prata med vetrinär det fins lugnande medel som ska funka bra
                            Min dotter på 1,5år skulle ej bli glad över ett förbud hon pratar fortfarande exalterat om nyårs raketerna
                            Vet att det finns lugnande medel! Anser dock inte det värdigt att ge en hund psykofarmaka. Hunden skulle då typ vara "horsead" i en månad 2x om året?? Men vi har med en viss till synes förbättring nu kört nu med D.A.P.(kemiskt framtaget lugnande feromer). Dels varianten man sätter i vägguttaget så att åtminstone "lyan" känns något tryggare men också det nya för i år (förra) halsbandet med samma funktion fast här absorberas det in i skinnet, tror jag. Tar inte bort paniken/ångest på långa vägar men vi tror oss se att det åtminstonde tar bort udden av den.

                            Tezz;Din unge å andras skulle kanske bli lika glad och kanske uppskatta det ännu mer och det skjöts bara en kväll om året???
                            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                            c",)

                            Kommentar

                            • tezz
                              Användare
                              • februari 2006
                              • 1069

                              #59
                              Ursprungligen postat av ozric
                              Vet att det finns lugnande medel! Anser dock inte det värdigt att ge en hund psykofarmaka. Hunden skulle då typ vara "horsead" i en månad 2x om året?? Men vi har med en viss till synes förbättring nu kört nu med D.A.P.(kemiskt framtaget lugnande feromer). Dels varianten man sätter i vägguttaget så att åtminstone "lyan" känns något tryggare men också det nya för i år (förra) halsbandet med samma funktion fast här absorberas det in i skinnet, tror jag. Tar inte bort paniken/ångest på långa vägar men vi tror oss se att det åtminstonde tar bort udden av den.

                              Tezz;Din unge å andras skulle kanske bli lika glad och kanske uppskatta det ännu mer och det skjöts bara en kväll om året???
                              Går det inte att vänja dom det finns många som tränar bort det med hjälp av en startpistol det går ju inte att ha skotträdda jakthundar

                              Kommentar

                              • ozric
                                Användare
                                • mars 2004
                                • 3187

                                #60
                                Vi har gjort så gott vi kunnat, iaf frugan som e instruktör och som kan det här med dogs mer än jag. Forskat lite i tikens avels-led och hela kullen som hon kom ifrån har "tagits bort" pga stress-relaterade symtom, depression,aggressivitet etc. Vissa har bättre psyke helt enkelt, inget man med lätthet kan träna fram. Mne har man en vovve som inte visar stress men får ändå panik av tex raketer är ju de hundarna lättare att skott-vänja.

                                Ozric,hanhunden,är raka motsatsen som tur är, och har ju en del lugnande inverkan på tiken.

                                over & out
                                Senast redigerad av ozric; 25 januari 2008, 19:01. Anledning: caxAX
                                "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                                c",)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...