Argtråden!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • juni 2004
    • 1582

    Argtråden!!!

    Vore kul och se hur mycket vrede ni sitter inne på? Skriv gärna av er men inga personangrepp, fyll på efterhand. Börjar med detta:

    Folk som inte tackar när man släppt förbi dem på övergångsstället.

    Kommersiella radiokanaler typ Rix fm där det spelas så jävla dålig och uttjatad musik.
  • malawijanne
    Banned
    • november 2005
    • 3217

    #2
    Ursprungligen postat av Bright_Blue
    Vore kul och se hur mycket vrede ni sitter inne på? Skriv gärna av er men inga personangrepp, fyll på efterhand. Börjar med detta:

    Folk som inte tackar när man släppt förbi dem på övergångsstället.

    Kommersiella radiokanaler typ Rix fm där det spelas så jävla dålig och uttjatad musik.
    jag får väl säga, att jag blir väl inte direkt arg när dom spelar typ radiocity, men jag blir inte direkt glad heller.
    Min kanal är lugna favoriter, svenska favoriter men svenska favoriter finns tyvärr bara i Stockholm, så den får jag tyvärr bara in på datan.
    Sedan så spelar, min pojk mest bara dansband här hemma.
    Och frun lyssnar bara på klassiskt. så där har ni metall och hårdrocksfan något att bita i. Undrar vad Tony tycker om den musiksmaken.Janne

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Jag är förbannat irriterad på oturen som verkligen sätter mitt humör på stort test. Startade nytt jobb förra veckan och pendlar...har varit hårt prövad med ekonomin under min sjukdomsperiod på närmare ett år och vad händer? Bilen går givetvis sönder!

      En och en halv månad till en riktig lön och så pang...lyckan är fullständig!

      Ska man skratta eller ska man gråta? Jag tror jag gör bägge...samtidigt.

      Kommentar

      • jannemannen
        Användare
        • juli 2004
        • 306

        #4
        Jag retar mig på idioter som trycker på knappen vid övergångsställen, och sedan går mot rött innan det har slagit om ! Det slutar med att bilar måste stanna efteråt helt i onödan....

        Och puckon som inte lägger upp pinnen på rullbandet i affären ! Man får helt enkelt sträcka sig över deras varor för att nå pinnen själv !

        Vidare så retar jag mig på folk som gör allt för att boka upp 2 eller fler platser på bussar, pendeltåg, och tunnelbana !

        Mvh/Janne
        Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...

        Kommentar

        • Tulle89
          Användare
          • augusti 2006
          • 239

          #5
          Ja då får väll jag också arga av mig lite...

          Har varit mkt med bilar så jag fortsätter på den linjen:
          Alla dessa jävla medtrafikanter som inte använder blinkers, de finns faktiskt där för en anledning. Bara den senaste turen jag var ute och körde fick jag bromsa in och stanna helt för att två nötter inte kunde blinka. Den ena ur rondellen och den andra när han skulle svänga höger.
          Nu är väll det kanske inte världens jobbigaste sak att bromsa ner men ändå

          Sen en sak till! Vet inte hur det är för er högre upp i landet men här har de höjt busspriset med jävlitt mycket. Innan kostade 1 barn in till stan (1 mil?) 8 kronor och nu har de höjt det till 12! en 50% ökning Vuxna kostade 16 och nu 20. Det är inte just de här kronorna som stör mig utan att alla jävlar säger att man ska spara på miljön och åka kollektivt men så länge busspriserna bara stiger så hur stor e risken? Om några år när både jag och syrran går som "vuxna" på bussen satt jag och far och diskuterade lite innan och en bussresa kommer då gå på 80 spänn för oss, och sen ska man hem också. Så 160 tur o retur för att åka en mil och tillbaka?? Var fan ligger logiken i det? Nä sänk priset på bussbiljeterna istället så kanske där är fler som börjar åka buss och bidra till bättre miljö. Så ja jag tycker ju varjefall skånatrafiken får ta och tänka om!
          Med Vänliga Hälsningar Tulle

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #6
            Hoppar in på det här med övergångsställ och människor som ska gå över...

            Av någon jäkla anledning så saktar många ned farten när man stannat för att släppa över dom...och det irriterar mig en del. Jag stannar alltid..eller 99 gånger av 100...när det står fotgängare eller andra vid övergångställ. Man blir dock less när man ser att folk gå saktare över än vad de gjorde när de kom till övergångsstället eller att de växlar ned tempo när de går över.

            Kommentar

            • Bright_Blue
              NCS Medlem
              • juni 2004
              • 1582

              #7
              Härligt grabbar fortsätt så här, tråkigt med din bil dock Stefan.

              Kommentar

              • ozric
                Användare
                • mars 2004
                • 3187

                #8
                Ja jösses, detta kan bli hur kul som helst!!

                Orkar du inte vänja dig kan du gå hur långt som helst å då lär du inte kommit nån vart! Troligen dör man då bitter och ensam.Fast lite ok är det väl att kicka på HAT... Rätt mänskligt verkar det dock!?

                "Man måste vänja sig..."
                "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                c",)

                Kommentar

                • PatrikMalmo
                  Användare
                  • maj 2005
                  • 4642

                  #9
                  "Tala i vrede och du kommer att säga det bästa du någonsin ångrat"

                  Winston Churchill.
                  Ingen fisk har läst böckerna.

                  Kommentar

                  • olof
                    Användare
                    • april 2002
                    • 1823

                    #10
                    Hej!

                    Jag får väl slänga in en brandfackla.

                    Jag retar mig på alla SUV ägare. Jag tycker de borde ta sitt ansvar för växthus effekten. Att motorerna blivit mycket mer bränsleefektiva spelar ju ingen roll om folk ändå köper bilar som får skulle fått Svullo att se liten ut om han körde en.
                    Och vadå säkrare, knappast för den som hamnar framför en sådan monsterbil.

                    mvh

                    olof
                    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                    Kommentar

                    • Gäst

                      #11
                      Apropå kassakön i butiken Så får jag baske mig blodstörtning på dessa stressade människor som inte kan vänta på sin tur! Jag menar man borde få plocka upp sina varor på bandet och sätta undan korgen innan man tar pinnen!!! Men icke då tränger de upp en mot den framför och helst så ska den förb kunvagnen slås igenom hälsenorna i stressen att få tag i pinnen!
                      Sedan till allt elände så ska de slåss med vagnen igen precis när koden skall knackas in och köpet godkännas!!! Har de ingen kunvagn så ska de på hälsenorna iaf och helst knacka in koden åt en! Dessutom tycks de tro att det går fortare att komma fram om de knuffas! GAAAAAAAH

                      Kommentar

                      • PatrikMalmo
                        Användare
                        • maj 2005
                        • 4642

                        #12
                        Ytterligare en brandfackla då. Jag kan reta mig en hel del på antirök-hysterin. Folk verkar tro att andras rök är fullständigt livsfarligt utomhus. Studier på passiv röknings farlighet är gjorda på folk som umgås/lever ihop med rökare inomhus. Utomhus ändras saker och ting.

                        I samma veva kan antirökarna bo i storstan, elda fina brasor, köra stor bil, flyga på semester och shoppa kläder till max - dvs sprida en sanslös massa mer dynga än jag gör. Rökningen bidrar inte med några mätbara luftföroreningar i en storstad - däremot transporter, industri, uppvärmningen av våra bostäder samt förbränning av avfall.

                        Om jag enbart jämför vikten så kan jag röka i 20 veckor innan jag är uppe i förbränningen av en liter bensin. Och då pratar vi om att jag eldar upp ca 50 gram torkade växtblad på en vecka. Torkade blad från en växt alltså. En fjärt i rymden.

                        Hilsen,

                        P
                        Ingen fisk har läst böckerna.

                        Kommentar

                        • palleh
                          Användare
                          • december 2006
                          • 704

                          #13
                          blev bestulen på min vinterjacka idag och är bra förbannad över det..jag anklagar hela Industriprogrammet på oscarsgymnasiet för deras dräggigt tattiga elever..fyfan för snattare å kriminella! har sagt mer än ett eller två svärord idag
                          http://picasaweb.google.com/palleph

                          Nya bilder laddas upp hela tiden


                          Mvh Patrik

                          Kampfisk!

                          Kommentar

                          • LN
                            Användare
                            • december 2004
                            • 4744

                            #14
                            Jag är förbannad på de personer som är anvariga för oljeutsläppet i Köpenhamn i slutet på förra vecka.

                            Dessutom så är ja förbannad på massmedias uppföljning av problemet.
                            Det är tydligen mycket viktigare att sända 40 minuters analys (där tre gubbar kliar sig i huvet o ständigt upprepar att det var bättre förr) av en handbollmatch där vi skulle förlorat med tre mål men förlorade istället med fyra.

                            Sen är jag förbannad på växjövattnet. Nitrit i dricksvattnet idag igen
                            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                            Kommentar

                            • tezz
                              Användare
                              • februari 2006
                              • 1069

                              #15
                              Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                              Ytterligare en brandfackla då. Jag kan reta mig en hel del på antirök-hysterin. Folk verkar tro att andras rök är fullständigt livsfarligt utomhus. Studier på passiv röknings farlighet är gjorda på folk som umgås/lever ihop med rökare inomhus. Utomhus ändras saker och ting.

                              I samma veva kan antirökarna bo i storstan, elda fina brasor, köra stor bil, flyga på semester och shoppa kläder till max - dvs sprida en sanslös massa mer dynga än jag gör. Rökningen bidrar inte med några mätbara luftföroreningar i en storstad - däremot transporter, industri, uppvärmningen av våra bostäder samt förbränning av avfall.

                              Om jag enbart jämför vikten så kan jag röka i 20 veckor innan jag är uppe i förbränningen av en liter bensin. Och då pratar vi om att jag eldar upp ca 50 gram torkade växtblad på en vecka. Torkade blad från en växt alltså. En fjärt i rymden.

                              Hilsen,

                              P
                              Kan tillägga att du betalar 90% i skatt på toback samt att du dör tidigare så staten slipper betala ut så mycket i pension det är alltid dom sämst lottade som får betala vår välfärd

                              Kommentar

                              Arbetssätt...