Projekt 720l Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    #31
    Jajjamen så här såg det ut i förmiddags, kändes riktigt gött efter all väntan.

    Kommentar

    • Gäst

      #32
      Efter en liten stund såg det ut så här.. får väll se hur länge den där har tänkt att flyta, någon som vill sätta en bira på något tips??

      Kommentar

      • Falköping Andreas
        Användare
        • februari 2006
        • 1214

        #33
        Ursprungligen postat av Krille J-son
        Jajjamen så här såg det ut i förmiddags, kändes riktigt gött efter all väntan.
        En sak jag reflekterar över är att du har det ganska brunt i karet. Red varianter är bland dom petigaste med att ha ljus inredning av alla troffar för att visa sina färger som dom kan.
        Ha detta i åtanke är mitt råd.
        2 dygn är mitt tipp.
        http://www.skovdeaf.se/

        Kommentar

        • Gäst

          #34
          Ursprungligen postat av Johan F
          Ser mycket bra ut! Ser fram emot bilder på dom 48 st moliro red.
          Här kommer några bilder på mina väldigt blyga Moliro

          Kommentar

          • Gäst

            #35
            Ursprungligen postat av Falköping Andreas
            En sak jag reflekterar över är att du har det ganska brunt i karet. Red varianter är bland dom petigaste med att ha ljus inredning av alla troffar för att visa sina färger som dom kan.
            Ha detta i åtanke är mitt råd.
            2 dygn är mitt tipp.
            Det blev ljusare när jag fick i vattnet, ska se om jag kan hitta några andra rör också. Sen ska den ena roten väck, men det får vänta tills stenen töat fram

            Kommentar

            • Gäst

              #36
              Då har det gått ca 1,5 dygn sedan jag fyllde det, såg jättebra ut. Var borta några timmar ikväll, när vi kommer hem ser det ut som ngn har hällt en spann mjölk i karet

              Aldrig får man vara riktigt glad!

              Kommentar

              • deelay
                Användare
                • september 2002
                • 5394

                #37
                Ursprungligen postat av Krille J-son
                Då har det gått ca 1,5 dygn sedan jag fyllde det, såg jättebra ut. Var borta några timmar ikväll, när vi kommer hem ser det ut som ngn har hällt en spann mjölk i karet

                Aldrig får man vara riktigt glad!
                Har du haft belysningen på? pressat ur nått gammalt filter i den nya burken?
                http://www.aquariumstockholm.se/

                Kommentar

                • Gäst

                  #38
                  Ursprungligen postat av deelay
                  Har du haft belysningen på?
                  jo det kan väll stämmaatt lyset varit på, Filter har jag pressat ur också.
                  Senast redigerad av Gäst; 05 januari 2008, 01:26.

                  Kommentar

                  • Gäst

                    #39
                    såhär ser det ut.

                    Kommentar

                    • Gäst

                      #40
                      Bilden ljuger lite, ser mjölkigare ut live

                      Kommentar

                      • Cichlidaholic
                        Användare
                        • juni 2005
                        • 1103

                        #41
                        Av det man ser tycker jag inredningen vart fin , ser naturtroget ut *tumme upp* och det vart bättre med bara 1st rot.
                        4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

                        Min Hemsida
                        Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

                        På min Zoon
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

                        Kommentar

                        • joe
                          Användare
                          • juni 2006
                          • 1451

                          #42
                          Ursprungligen postat av Krille J-son
                          såhär ser det ut.
                          Ser ju kanon ut och det lär ju bara bli bättre allt eftersom dimman lättar
                          Det lägger sig säkert - ge det lite tid...jag vet, det är det där med tålamodet.
                          Du hann före mig rejält - ett tips som tvingar fram tålamodet är att omge sig med tre barn...då faller planerna lika fort som man gör upp dem - men nu är åtminstone min bakgrund limmad på plats och snart kommer sand/sten i också och sen...om ett halvär eller så

                          Bilder kommer (i Projekt 310tråden) när jag kännar att jag törs säga att jag är nästan klar - men kul att se att ditt projekt tagit rejäla kliv.
                          MVH - joe

                          Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                          Kommentar

                          • drd
                            Användare
                            • december 2004
                            • 1112

                            #43
                            Ursprungligen postat av deelay
                            Hehe jag tycker synd om dig den dagen det blir dags att städa filtret =) Men det är effektivt.
                            Så här hade jag bakom mitt 375 btn miniamazonas innan och jag hade igång det i 2 år innan det såldes.
                            Gjorde ALDRIG rent filtret bakom nångång mer än jag hade en 5 cm tjock filtermattebit bakom utsuget som jag tog upp och krama ur nån gång om året.

                            Snacka om filter alltså, drev det hela med en fluval 4+ till ett sånt strilrör där utblåsvattnet kom ut i karet.
                            // drd

                            Nu med ännu fler malar.......L046 igen

                            Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
                            Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

                            Kommentar

                            • Gäst

                              #44
                              Ursprungligen postat av joe
                              Ser ju kanon ut och det lär ju bara bli bättre allt eftersom dimman lättar
                              Det lägger sig säkert - ge det lite tid...jag vet, det är det där med tålamodet.
                              Du hann före mig rejält - ett tips som tvingar fram tålamodet är att omge sig med tre barn...då faller planerna lika fort som man gör upp dem.
                              Då får vi se tredje är på väg, så tålamodet kanske ökar framåt vårkanten

                              Kommentar

                              • Gäst

                                #45
                                Ursprungligen postat av drd
                                Så här hade jag bakom mitt 375 btn miniamazonas innan och jag hade igång det i 2 år innan det såldes.
                                Gjorde ALDRIG rent filtret bakom nångång mer än jag hade en 5 cm tjock filtermattebit bakom utsuget som jag tog upp och krama ur nån gång om året.

                                Snacka om filter alltså, drev det hela med en fluval 4+ till ett sånt strilrör där utblåsvattnet kom ut i karet.
                                gott å höra, själv driver jag det med en maxi jet 3000. vi får se om det räcker till annars kompletterar jag med ytterfilter har ett Eheim 2260 stående.

                                För övrigt har jag täckt inn karet med filtar, var tvungen att tjuvkika lite nu och det såg betydligt klarare ut. Vet ej om det har ngt med mörkläggningen att göra men det kan väll inte skada.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...