Troffetråden 2008 - Del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • akva99
    Användare
    • september 2005
    • 527

    Ursprungligen postat av shreek
    e bilden tagen på akvarie malawi??
    ja det gick där när jag var där sist.

    Kommentar

    • Johan F
      Användare
      • mars 2006
      • 2439

      Ursprungligen postat av Falköping Andreas
      Jag har märkt att vi matning av NLS så kan honor ha svårt att låta bli de små 1mm granulaten och kan leda till att de sväljer tugget. Jag kör därför endast med räkmix de första dagarna för att honan skall vänja sig vid sitt tugg ordentligt och att hon senare avstår från de frestande NLS granulat som erbjuds.
      Andreas, gäller det bara NLS? Är det verkligen bara vid matning med NLS som detta fenomen uppstår. Jag använder AN till Mbuna förvisso och det kan vara samma problem där också. Ibland kan inte honorna låta bli och fånga pelletsen som kommer framför munen på henne. Och det händer då att rommen hamnar i magen.
      Jag har aldrig prova med annan mat, kanske skulle kunna vara värt och prova om man nu har en hona som vägrar och behålla rommen för att se om hon vill låta bli maten.
      3000 liter med Tropheus
      http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
      Tropheus sp. black Ikola
      Tropheus sp. black Caramba
      Tropheus red bishop Caramba
      Tropheus Moorii Kambwimba
      Tropheus Moorii Kapampa
      Tropheus Duboisi Maswa

      Kommentar

      • Stelin
        Användare
        • december 2002
        • 1339

        Honor som tuggar äter. Och det oavsett om det är småbitar räkmix,pellets(oavsett märke) eller flingfoder. Det som jag funderade över är om romkorn som är små o runda kan misstas för pellets som ju också är små o runda. Och att man därför kanske får mindre kullar om man matar med pellets när man har tuggande honor i karet.
        //Stefan Lindstedt

        Kommentar

        • deelay
          Användare
          • september 2002
          • 5394

          Blanda kiriza yellow med vanlig eller bara köra yellow... vad tror man blir ballast? Enbart vanliga behöver ingen komma med som förslag för det är inget alternativ till denna burken =)

          30 yellow, 20 vanliga ?

          svårt o bestämma mig nu... frågan e vad som händer med avkomman från en yellow och en vanlig?
          http://www.aquariumstockholm.se/

          Kommentar

          • tezz
            Användare
            • februari 2006
            • 1069

            Ursprungligen postat av Johan F
            Andreas, gäller det bara NLS? Är det verkligen bara vid matning med NLS som detta fenomen uppstår. Jag använder AN till Mbuna förvisso och det kan vara samma problem där också. Ibland kan inte honorna låta bli och fånga pelletsen som kommer framför munen på henne. Och det händer då att rommen hamnar i magen.
            Jag har aldrig prova med annan mat, kanske skulle kunna vara värt och prova om man nu har en hona som vägrar och behålla rommen för att se om hon vill låta bli maten.
            Prova flingfoder

            Kommentar

            • Robbe
              Användare
              • februari 2003
              • 527

              Ursprungligen postat av deelay
              Blanda kiriza yellow med vanlig eller bara köra yellow... vad tror man blir ballast? Enbart vanliga behöver ingen komma med som förslag för det är inget alternativ till denna burken =)

              30 yellow, 20 vanliga ?

              svårt o bestämma mig nu... frågan e vad som händer med avkomman från en yellow och en vanlig?
              Jag tror att det hade blivit ballast om du hade blandat, det hade blivit en snygg kombo.
              Men för korsnings riskens skull så hade jag (om jag hade haft tillgång till enbart Kriza yellow) kört med enbart Kriza yellow eftersom jag gillar den skarpt.
              Men det kanske blir ännu en snygg variant om man korsar en Kiriza med en yellow
              Tycker att du har ett mycket angenämt problem framför dig
              Hade varit skoj med lite bilder av dina yellow så ös gärna på med dom

              Kommentar

              • Hagge
                Användare
                • januari 2003
                • 432

                Jag vill oxå ha troffar *avundsjuk*

                Får kanske tillfälle om jag lyckas att genomföra ett "litet" projekt jag har i tanken, tyvärr är det så mycket annat just nu i livet, men den som väntar på något gott....

                Det "lilla" projektet hamnar på 4-5 kbm alltsom men skall delas av på mitten så jag får 2 baljor, eller möjligtvis 2 "små" och 1 större
                Senast redigerad av Hagge; 31 januari 2008, 05:59.
                /Fredrik

                Kommentar

                • stiffe
                  Användare
                  • april 2002
                  • 953

                  Dax för lite foton
                  Tropheus N´konde
                  mvh Stefan

                  Kommentar

                  • stiffe
                    Användare
                    • april 2002
                    • 953

                    Tropheus Isonga ungdjur
                    Senast redigerad av stiffe; 31 januari 2008, 06:09.
                    mvh Stefan

                    Kommentar

                    • LN
                      Användare
                      • december 2004
                      • 4744

                      Grymt snygga bilder Stiffe.
                      Den översta Nkonden var super helt enkelt.
                      Startade en 375 igår o går nu o vankar av o an tills mina Nkonde kommer
                      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                      Kommentar

                      • Pieter
                        Användare
                        • augusti 2004
                        • 251

                        Fy böveln Stiffe!

                        e ju så man blir gråt färdig av dina troffar och bilder
                        kanon grejer alltihop.

                        //Pieter

                        Kommentar

                        • jimpa
                          Användare
                          • oktober 2007
                          • 101

                          Läckert med de blå ögonen på Isongan.

                          Kommentar

                          • Falköping Andreas
                            Användare
                            • februari 2006
                            • 1214

                            Ursprungligen postat av deelay
                            Blanda kiriza yellow med vanlig eller bara köra yellow... vad tror man blir ballast? Enbart vanliga behöver ingen komma med som förslag för det är inget alternativ till denna burken =)

                            30 yellow, 20 vanliga ?

                            svårt o bestämma mig nu... frågan e vad som händer med avkomman från en yellow och en vanlig?
                            Frågar jag ställer är. hur bra är de kiriza du tänkt och blanda med? En syn som jag fick framför mig var de oranga hanar som är i den gruppen jag har i kontrast mot hel gula honor och även så klart hel gula hanar. Kontrasten där kan nog bli fräck. En tanke jag fick yttarliga var att tänk ifall en orange bandad hane leker med en hel gul hona och man får en avkomma som inte är helgul som honan utan blir hel-orange eller iaf näst intill. jaja Intressant projekt du har framför dig nicklas.
                            http://www.skovdeaf.se/

                            Kommentar

                            • ozric
                              Användare
                              • mars 2004
                              • 3187

                              En Gold-hane borde ju få dominera iaf.
                              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                              c",)

                              Kommentar

                              • Matz Karlsén
                                Användare
                                • februari 2004
                                • 1127

                                Skickar en liten bild på mina nya Black bemba. Jag har skaffat mig 35 stycken. De är inte större än 3-4 cm. Föräldrarna är F1r och med riktigt breda band som går ända upp i ryggfenorna. Bilden är inte den bästa. Men så brottas jag med en gammal digitalkamera.
                                To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...