Troffetråden 2007 - del2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • akva99
    Användare
    • september 2005
    • 527

    Ursprungligen postat av Falköping Andreas
    Dina ikola är verkligen helt fantastiska... riktigt stora ikola är svårslaget men för min del så lessnar jag på dom då de inte blir så personliga då de är alldeles för lika varandra. Men dina ikola är som sagt kanon "tezz"
    de är väl inte mer lika varandra än tex kiriza eller röd regnbåge som du tycks ha anknytning till

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      Röd Regnbåge är faktiskt ganska variabla...iallafall om man ser till de jag haft...Tropheus Kasanga.

      Vad jag tycker är fascinerande med tezz ikola är bandbredden och klarheten i det gula samt att det är en skarp övergång från gult till svart. Kanonexemplar.

      robjo:
      Hur gammal är ungdjuret av Kalambo?
      Senast redigerad av StefanL; 15 december 2007, 20:20.

      Kommentar

      • akva99
        Användare
        • september 2005
        • 527

        fina djur riktigt tezz
        skall de ha riktigt olika djur kan jag rekomendera körsbär

        Kommentar

        • Falköping Andreas
          Användare
          • februari 2006
          • 1214

          Jaha då slog jag ihop min grupp med Kiriza alldeles nyss. flyttade över 16+5 tot. 6 st går fortf i 450 karet för ytterligare granskning för att se om de plattsar för flytt. De som gått o 450 baljan har matats med astaxantin fö. Nu när de kom med honorna i 900 karet så ser det fantastigt ut.
          http://www.skovdeaf.se/

          Kommentar

          • akva99
            Användare
            • september 2005
            • 527

            personligen anser jag inte röd regnbåge mer variabel än ikola.

            Kommentar

            • Lars Andersson
              NCS Medlem
              • oktober 2002
              • 601

              Ursprungligen postat av Falköping Andreas
              Jaha då slog jag ihop min grupp med Kiriza alldeles nyss. flyttade över 16+5 tot. 6 st går fortf i 450 karet för ytterligare granskning för att se om de plattsar för flytt. De som gått o 450 baljan har matats med astaxantin fö. Nu när de kom med honorna i 900 karet så ser det fantastigt ut.
              Fattar ingenting??? Vad är syftet med det det du skrev? Jag har visserligen inte följt tråden men fattar i detta läge noll. Skall det vara något underhållningsvärde med det du skrev så måste du nog utveckla och ge lite mer bakgrundsinfo.

              Själv skriver jag julkort
              Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

              Kommentar

              • deelay
                Användare
                • september 2002
                • 5394

                det ser ut att bli en lördags tråd med fart i, var inte blyga nu pojkar, ös på bara =)
                http://www.aquariumstockholm.se/

                Kommentar

                • Lars Andersson
                  NCS Medlem
                  • oktober 2002
                  • 601

                  Blyg är jag inte, men jag sätter en heder i att inte vara elak. Så come on.

                  Ge mig mer passningar så skall ni få se
                  Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

                  Kommentar

                  • akva99
                    Användare
                    • september 2005
                    • 527

                    är inte heller blyg.hoppas inte ni anser mig som elak är inte menat så.
                    försöker att hålla mig till fakta eller egna erfarenheter

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      Ursprungligen postat av akva99
                      är inte heller blyg.hoppas inte ni anser mig som elak är inte menat så.
                      försöker att hålla mig till fakta eller egna erfarenheter
                      Det stämmer nog in på de flesta...

                      Kommentar

                      • shreek
                        Användare
                        • december 2006
                        • 367

                        caramba

                        Ursprungligen postat av akva99
                        fina djur riktigt tezz
                        skall de ha riktigt olika djur kan jag rekomendera körsbär
                        skaffade en grupp caramba härom dan där kan man snacka variation
                        Provar på saltbalja för tillfället

                        Kommentar

                        • Falköping Andreas
                          Användare
                          • februari 2006
                          • 1214

                          Jaha tog en film snutt på Kiriza karet 1 timma efter sammanslagningen.
                          Lars. Jag särade på mina hanar/honor för några månader sedan för att jag ville honorna skulle få gå ennsamma och växa till sig. När jag sedan hade mestadels hanar så gav jag dom astaxantin preppad räkmix för att få hanarna extra färgstarka. några honor gick kvar i test syfte för o se hur de påverkades av astaxantinet och de blev som jag trodde svagt oranga. de största hanarna var 10.5cm och är ca ett år gamla nu. de som är yngst i karet är sen börgan av feb typ.
                          Newley putted in my males in 900 liters tank 1 houer ago.
                          http://www.skovdeaf.se/

                          Kommentar

                          • Bright_Blue
                            NCS Medlem
                            • juni 2004
                            • 1582

                            Jävligt fina Andreas. Om man jämför Kiriza vs Pemba angående färgning så verkar det vara som kirizan är mkt lättare o att få att färga ut, har haft 2 gr pemba där endast ca 20% färgar bra medans man ser kiriza grupper där alla färgar. Nån mer som håller med?

                            Kommentar

                            • Lars Andersson
                              NCS Medlem
                              • oktober 2002
                              • 601

                              Ursprungligen postat av Falköping Andreas
                              Jaha tog en film snutt på Kiriza karet 1 timma efter sammanslagningen.
                              Lars. Jag särade på mina hanar/honor för några månader sedan för att jag ville honorna skulle få gå ennsamma och växa till sig. När jag sedan hade mestadels hanar så gav jag dom astaxantin preppad räkmix för att få hanarna extra färgstarka. några honor gick kvar i test syfte för o se hur de påverkades av astaxantinet och de blev som jag trodde svagt oranga. de största hanarna var 10.5cm och är ca ett år gamla nu. de som är yngst i karet är sen börgan av feb typ.
                              http://www.youtube.com/watch?v=sVOk8w3_jf4
                              Tack för info. De långa trådarna är ju ett elände för oss gamlingar som har svårt att hänga med. Det vore verkligen tevligt att få ner dom (trådarna) till en "längd" så att även pensonärer orkar att följa dom. (Trådarna alltså) Hoppas att jag klarade mig från alla syftningsfel.
                              Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

                              Kommentar

                              • robjo
                                Användare
                                • maj 2005
                                • 330

                                Ursprungligen postat av Malawe
                                Röd Regnbåge är faktiskt ganska variabla...iallafall om man ser till de jag haft...Tropheus Kasanga.

                                Vad jag tycker är fascinerande med tezz ikola är bandbredden och klarheten i det gula samt att det är en skarp övergång från gult till svart. Kanonexemplar.

                                robjo:
                                Hur gammal är ungdjuret av Kalambo?
                                Helt ärligt så är denna fisken nyköpt, men den är ca 6 cm och med OB gener
                                http://picasaweb.google.se/sipedon/

                                Kommentar

                                Arbetssätt...