Caquetaia Myersi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #16
    De har haft bade spectabilis och myersi pa lagret. Sarskilt myersi sag valdigt balla ut. De var gulaktiga om jag inte minns fel.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Jonny
      Användare
      • mars 2010
      • 231

      #17
      Fick hem fyra stycken vf av denna fisk igår, ska bli intressant o följa. Imponerande käftar på dessa.

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #18
        Läckert, jag har spanat på dessa och de är riktigt fina. Har du bilder?
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Jonny
          Användare
          • mars 2010
          • 231

          #19
          tyvär inte ägare av ngn kamera, jag vet det e bgt alla borde äga Ska bli intressant o se hur dom utvecklas är ju lite annorlunda utseende på dessa fiskar.

          Kommentar

          • jinnarparen
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 2670

            #20
            Ursprungligen postat av Jonny
            tyvär inte ägare av ngn kamera, jag vet det e bgt alla borde äga Ska bli intressant o se hur dom utvecklas är ju lite annorlunda utseende på dessa fiskar.
            Håll koll på hur de beter sig mot varandra.
            De är väldigt fredliga mot individer av andra arter, men väldigt aggressiva mot varandra.
            Så de behöver gott om utrymme och bra med möjligheter att komma undan varandra.
            Åter till CA

            Det är där jag hör hemma

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #21
              Jag la in gäsp bilden i artregistret. Frän.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • Jonny
                Användare
                • mars 2010
                • 231

                #22
                Ursprungligen postat av jinnarparen
                Håll koll på hur de beter sig mot varandra.
                De är väldigt fredliga mot individer av andra arter, men väldigt aggressiva mot varandra.
                Så de behöver gott om utrymme och bra med möjligheter att komma undan varandra.
                Noterat.. Då e det bara att fylla upp karet med gömslen. Fan då fick man ju en anledning o rota med karen idag också Till sammanboendens förtret

                Kommentar

                • Rivulatus
                  Användare
                  • december 2002
                  • 811

                  #23
                  Kul att fler har dom nu. Har två vf. Skitaggressiva mot allt och alla (särskillt mina ornatum ), Har jobbat sig igenom mitt stim med colombiatetror nu på en månad och känner igen det där med fiskar utan huvud... Jag hoppas att aggressiviteten lägger sig lite för det är skitläckra fiskar som verkar kommit i storlek att börja färga ut.

                  Nån som vet hur man könsbestämmer? Den stora har spetsiga opariga fenor men vid vilken storlek kommer detta (tänkte om den mindre bara inte hunnit bli så stor)?
                  SA:

                  Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
                  Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

                  Kommentar

                  • Jonny
                    Användare
                    • mars 2010
                    • 231

                    #24
                    Ursprungligen postat av Rivulatus
                    Kul att fler har dom nu. Har två vf. Skitaggressiva mot allt och alla (särskillt mina ornatum ), Har jobbat sig igenom mitt stim med colombiatetror nu på en månad och känner igen det där med fiskar utan huvud... Jag hoppas att aggressiviteten lägger sig lite för det är skitläckra fiskar som verkar kommit i storlek att börja färga ut.

                    Nån som vet hur man könsbestämmer? Den stora har spetsiga opariga fenor men vid vilken storlek kommer detta (tänkte om den mindre bara inte hunnit bli så stor)?
                    Då kan jag räkna med att detta karet snart e tömt på tiger o koppar barber jaja så kan d va..

                    Kommentar

                    • Rivulatus
                      Användare
                      • december 2002
                      • 811

                      #25
                      Ursprungligen postat av Jonny
                      Då kan jag räkna med att detta karet snart e tömt på tiger o koppar barber jaja så kan d va..
                      Tror att det att dom är fredliga stämmer, men bara om dom är jämnstora. Rovfiskar tenderar att förtrycka fiskar som kan ses som föda tills dom kan äta upp dom. Försöker stävja detta genom att försöka mata de mindre fiskarna lite speciellt. Men lite tråkigt när man inte ser dom.. Hur stora är dina? Min största är kanske 14-15 och den mindre 7-8cm.
                      SA:

                      Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
                      Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

                      Kommentar

                      • Jonny
                        Användare
                        • mars 2010
                        • 231

                        #26
                        Ursprungligen postat av Rivulatus
                        Tror att det att dom är fredliga stämmer, men bara om dom är jämnstora. Rovfiskar tenderar att förtrycka fiskar som kan ses som föda tills dom kan äta upp dom. Försöker stävja detta genom att försöka mata de mindre fiskarna lite speciellt. Men lite tråkigt när man inte ser dom.. Hur stora är dina? Min största är kanske 14-15 och den mindre 7-8cm.
                        Mina två största e väl som din minsta o dom andra två typ 4-5 ungefär.
                        Ja ska bli roligt o se dom utvecklas iaf. Som sagt en väldigt annorlunda fisk.

                        Kommentar

                        • Rivulatus
                          Användare
                          • december 2002
                          • 811

                          #27
                          Absolut, gillar verkligen deras gäspningar . Misstaget jag gjorde var att beställa den största och minsta dom hade. Efterom dom gått ett tag hos grossisten borde storleksfördelningen utgöra könen enligt min eminenta teori iaf haha. Problemet var att de listade dem som 5-8cm.. Det var ju inte direkt den största... Svält på mat för transport tror jag att han satte i sig två tetror direkt han släpptes i karet på dag 1.

                          Roligt att se dock att det gula börjar komma fram,
                          - ett riktigt fint fullvuxet par som "parar" ut. Verkligen annorlunda mot vad man haft förut.
                          Senast redigerad av DaRe; 01 oktober 2011, 22:50.
                          SA:

                          Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
                          Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            #28
                            Påminner lite om datnoides.
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • Jonny
                              Användare
                              • mars 2010
                              • 231

                              #29
                              Jävlar vad dom e tuffa i karet nu, jagar allt som rör sig.

                              Kommentar

                              • aejohansson
                                Användare
                                • maj 2011
                                • 432

                                #30
                                Min brasiliensishane och myersihane är på varandra hela tiden. Sen skiter myersin fullständigt i alla andra men då är den inte heller kung i karet utan både min brasiliensis och mina påffar chefar över den. Har till och med levande sorgmanteltetror i karet som ingen tagit sig för att käka upp.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...