Liten Monstertank ! 1200 l. Projekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 7334

    #16
    Gott att höra att allt gått bra, trots att han hade bråttom.

    Våran lilla tjej hade, som vår äldre dotter 5 år benämnde det, "missat bussen", då hon var 9 dagar sen istället (född i tosrdags morse).

    En liten sak gällande din avatar. Kravet är att det är personbild, men det ordnar du väl omgående .
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se
    ____________________________________________

    Kommentar

    • Per Karlsson
      Användare
      • maj 2007
      • 13

      #17
      Borrdags

      Har nu fått hål i golvet 2 st. 50 mm. hål.
      Fodrade dessa med 50 mm pvc rör så att det inte blir någon kondens övergång till bjälklaget som är isolerat med kutterspån.

      Golvet bestod av 40 mm golv, 175 mm bjälklag och dryga 150 mm betong. Farsgubben min har byggt kåken själv och en sak är säker, det är inga fuskjobb han gjort. Betongen är bra kvalitet och väl vibbad.... Det tog ett bra tag att komma igenom även med proffs grejor.

      Tillopp och avlopp kan ibland ge lite kondens på utsidan därav fodringen med pvc (Så det inte går ut i kutterspånet)
      Den lille terroristen som är upphovet till nystarten syns också när han hjälper till att hamra fodret på plats.

      Sista bilden är en översiktsbild. Karet kommer att nå upp till en dm. under tavlan som ska bytas mot plasman och en projektorduk ovanför.
      På vardera sidan skall ljud och sub in.

      PK
      Senast redigerad av Per Karlsson; 08 juli 2007, 16:11.

      Kommentar

      • Christian Alfredsson
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 4122

        #18
        Om jag skulle sätta ett kar där hade målat väggen bakom vit. Det för att jag inte vill flytta kar på många år, allra helst när de är så stora. Man kan dessutom ändra övriga rummet närsom.
        Christian Alfredsson
        http://www.zoopet.com
        http://www.christianalfredsson.com

        Kommentar

        • Per Karlsson
          Användare
          • maj 2007
          • 13

          #19
          Tanken är att till höger om karet kommer ett 60 skåp med vitrindörrar som döljer förstärkare, digitalbox, Hdd-dvd och dator. På vänster sida kommer en subbas och bokhylleplan (50 cm).
          Över allt detta läggs en 26 mm ekskiva från vägg till vägg med en liten vinklad anknäbb där karet är 75 cm djupt.
          Skivan över karet skall vara uppfällbar. Kanske i sektioner.
          Sen tänkte jag skruva fyra rör med reflektorer i skivan.
          Har funderat på T5. En av fabrikanterna av kopplingsatser hävdar att deras skall vara strömsnålare vid samma avgivna watt tycker att det låter konstigt, men det kan kanske gå om de fått ner värme utvecklingen. Är det någon som har koll på detta ?

          PK

          Kommentar

          Arbetssätt...