lätt odling??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    #16
    jag är lite rädd och försiktig om den klart den fisk så låta den lite tag till.. vill inte bli olycka så hänt..
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...

    Kommentar

    • classe
      NCS Medlem
      • april 2007
      • 1147

      #17
      Ursprungligen postat av classe
      vem är mest för den för till malawiciklider??? och tangiyanciklid?????
      malawisjön är lättare få hem-odling yngel mest är : lab.sp"perlmutt" o ps.esthera "rödzebra"

      tanganyikasjön är lättare få hem-odling yngel mest är: neol.brichardi "prinsessan"

      afrikaciklid är lättare få hem-odling yngel mest är:pelvicachromis pulcher "palettciklid"för små arter.
      tilapia mariae "marys ciklid"för stor

      viktorasjön vet inte vilka bra den fisk så jag känner inte till.. men kul prata om olika arter..
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

      Kommentar

      • tezz
        Användare
        • februari 2006
        • 1069

        #18
        Ursprungligen postat av palleh
        Jag använder själv ett hår spänne som ja hitta hemma och silikonerade in änden på den
        och det funkade riktigt bra enligt mej
        Jag tar bara ett tag över huvudet på fisken och öppnar munnen med tummnageln sen för jag bara fisken fram o tilbaka ett par gånger i vattnet sen är det klart

        Kommentar

        • 56ovwal
          Användare
          • mars 2004
          • 664

          #19
          Lättast att odla i både Malawi- och Tanganyikasjön borde vara Astatotilapia burtoni. Skitlätt att odla och finns i bägge sjöarna.....
          Äh, vilken som är lättast är egentligen omöjligt att säga. Vet en storodlare som med två stora grupper av den erkänt lättodlade L. caeruleus Golden inte fick ett yngel under lång tid, medans andra fick så många att de hade problem bli av med alla. En intressantare fråga vore vilken art i respektive sjö som var det motsatta, d.v.s. mest svårodlade. I Tanganyikasjön är det lätt nämna en art : Neolamprologus sexfasciatus. "Orginalvarianten" ( vit-blå-svart ) är ännu inte odlad i akvarium medans många har lyckats med de gula varianterna.
          Nu avvek jag från ämnet en smula.....
          Pigge
          Bygger ny akvarielokal:
          http://ovwali.blogg.se/
          Uppdaterad:2011-12-23

          Kommentar

          • palleh
            Användare
            • december 2006
            • 704

            #20
            Ursprungligen postat av tezz
            Jag tar bara ett tag över huvudet på fisken och öppnar munnen med tummnageln sen för jag bara fisken fram o tilbaka ett par gånger i vattnet sen är det klart
            Har aldrig långa naglar dock
            Och jag tycker det är lättare att trycka lite lätt på gällocken speciellt på ej fullvuxna honor
            http://picasaweb.google.com/palleph

            Nya bilder laddas upp hela tiden


            Mvh Patrik

            Kampfisk!

            Kommentar

            • classe
              NCS Medlem
              • april 2007
              • 1147

              #21
              Ursprungligen postat av palleh
              Antar att du menar om du ska tömma henne..här är en bra film om det

              http://www.cichlid-forum.com/videos/stripping.php
              jag har den lab.trewavasae occra hona har lossa sig så klart den så fint yngel där nu ingen problem.. tack så mkt
              375 LITER Malawi arter..
              74 Liter Malawi yngel...

              Kommentar

              Arbetssätt...