lätt odling??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    lätt odling??

    vem är mest för den för till malawiciklider??? och tangiyanciklid?????
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    #2
    mitt hemma nu den idag är den för mest på ps.sp"acei" många yngel är tre eller fyra klart.. samma med metria.esthera rödzebra honor ofta munruvare där oxåå fem-sex ggr i år.. kul att jag är mest intresserad ta mer på den annan arter fiskar så klart klart och lite mätt med lättare metria,esthera röd zebra så klart många många många.. skojj med annan fiskar.. är många säger svårt ps.sp"acei" fått yngel??? eller hur dåå???
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...

    Kommentar

    • Rhodebaert
      Användare
      • februari 2006
      • 557

      #3
      Menar du vilka fiskar som är lätta att få till lek? Lombardoi som jag har leker ofta verkar det som. Jag har även sett honan vakta sina yngel efter att de blivit utsläppta. Det var roligt.
      Det går alltid en senare buss.

      Kommentar

      • classe
        NCS Medlem
        • april 2007
        • 1147

        #4
        Ursprungligen postat av Rhodebaert
        Menar du vilka fiskar som är lätta att få till lek? Lombardoi som jag har leker ofta verkar det som. Jag har även sett honan vakta sina yngel efter att de blivit utsläppta. Det var roligt.
        jaa din den metria.lombordi den är klart fint.. men jag min egna så klart metra.esthera röd zebra och ps.sp"acei" fått ofta yngel hos mitt hemma akvarium..
        375 LITER Malawi arter..
        74 Liter Malawi yngel...

        Kommentar

        • Rasmus Pedersen
          Användare
          • september 2006
          • 304

          #5
          Tanganyika måste väl vara prinsessorna, typ Neolamprologus brichardi och N. pulcher.
          MVH

          Kommentar

          • classe
            NCS Medlem
            • april 2007
            • 1147

            #6
            Ursprungligen postat av Ratz
            Tanganyika måste väl vara prinsessorna, typ Neolamprologus brichardi och N. pulcher.
            jaa den är klart den fiskar som lätt odling hemma prinsessorna så klart den.. jag såg den så den många den yngel där så klart.. syster o systerar o syskon. den egna odling..
            375 LITER Malawi arter..
            74 Liter Malawi yngel...

            Kommentar

            • wracker
              Användare
              • juni 2006
              • 295

              #7
              mestlekta jag haft var afra chimate.. hade en grupp på 13-14st, dock ungdjur men hade två tre honor tuggandes efter varje vattenbyte.. könsfördelningen låg på 6hannar å resten ev. honor.

              Kommentar

              • Gäst

                #8
                Tangayika ja då säger jag lätt! L.multifasciatus, sköter sig själv bara vänta så blir de fler. roliga gynnare

                Kommentar

                • PatrikMalmo
                  Användare
                  • maj 2005
                  • 4642

                  #9
                  I lokalen har jag drygt 20 L. trewavasae, ungefär 50/50 hannar och honor. Det är alltid ett par/tre honor som tuggar. För ett tag sedan gick ALLA honorna och tuggade samtidigt - rätt spejsat att se. Fick ett gäng demasoni i slutet av april också, och såg första avlekta honan igår. Min röst på enklaste Malawi landar i vart fall på någon Mbuna.

                  Tanganyika är lite svårare, även med enkla firrar som Prinsessor så kan det strula i parbildningen. Lätt hänt att någon firre stryker med då. Funkar parbildningen däremot så är många av substratruvarna från Tanganyika attans lättodlade.

                  Hilsen,

                  P
                  Ingen fisk har läst böckerna.

                  Kommentar

                  • tezz
                    Användare
                    • februari 2006
                    • 1069

                    #10
                    Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                    I lokalen har jag drygt 20 L. trewavasae, ungefär 50/50 hannar och honor. Det är alltid ett par/tre honor som tuggar. För ett tag sedan gick ALLA honorna och tuggade samtidigt - rätt spejsat att se. Fick ett gäng demasoni i slutet av april också, och såg första avlekta honan igår. Min röst på enklaste Malawi landar i vart fall på någon Mbuna.

                    Tanganyika är lite svårare, även med enkla firrar som Prinsessor så kan det strula i parbildningen. Lätt hänt att någon firre stryker med då. Funkar parbildningen däremot så är många av substratruvarna från Tanganyika attans lättodlade.

                    Hilsen,

                    P
                    Håller med om trewavasae man behöver heller inte vara orolig för att dom spottar när man plockar upp dom
                    Bland happlisar skulle jag säga red empress

                    Kommentar

                    • classe
                      NCS Medlem
                      • april 2007
                      • 1147

                      #11
                      jaa min lab.trewavasae"occra f1" hona har inte spytt den yngel än och gått över tre veckor och halv hur så den är klart munruvare kvar den och andra ps.sp"acei" har färdigt spytt sin yngel den nyss oxåå i 91 liter akvarium.. skall jag ta den hand henne i min händer eller hur dåå?? jag har runt lite större 12-13mm yngel den av ps.sp"acei"i 74 liter akvarium.. skall jag ta den lab.trewavasae hona i min händer eller vänta dåå????
                      375 LITER Malawi arter..
                      74 Liter Malawi yngel...

                      Kommentar

                      • palleh
                        Användare
                        • december 2006
                        • 704

                        #12
                        Antar att du menar om du ska tömma henne..här är en bra film om det

                        A forum community dedicated to Cichlid Fish owners and enthusiasts. Come join the discussion about breeding, health, behavior, housing, adopting, care, classifieds, and more!
                        http://picasaweb.google.com/palleph

                        Nya bilder laddas upp hela tiden


                        Mvh Patrik

                        Kampfisk!

                        Kommentar

                        • classe
                          NCS Medlem
                          • april 2007
                          • 1147

                          #13
                          Ursprungligen postat av palleh
                          Antar att du menar om du ska tömma henne..här är en bra film om det

                          http://www.cichlid-forum.com/videos/stripping.php
                          tack för mycket.. men jag har inte den kräva av tandläkare den som den kan ta den fisk i mun men den saknar jag för tandläkare var annan jag skall hittar en skedrag???? kan använde fiske krokar?? eller hur dååå????????var skall jag ta nån saker annan dåå???letar jag tänker och undrar det.. bra du tips det för mig.. tack mkt..
                          375 LITER Malawi arter..
                          74 Liter Malawi yngel...

                          Kommentar

                          • palleh
                            Användare
                            • december 2006
                            • 704

                            #14
                            Jag använder själv ett hår spänne som ja hitta hemma och silikonerade in änden på den
                            och det funkade riktigt bra enligt mej
                            http://picasaweb.google.com/palleph

                            Nya bilder laddas upp hela tiden


                            Mvh Patrik

                            Kampfisk!

                            Kommentar

                            • classe
                              NCS Medlem
                              • april 2007
                              • 1147

                              #15
                              Ursprungligen postat av palleh
                              Jag använder själv ett hår spänne som ja hitta hemma och silikonerade in änden på den
                              och det funkade riktigt bra enligt mej
                              jag har försökt den så den fundrar bra den nån men inte fördig ser ut den.. troligt.. lite vänta med det.. jag använde den med som "plastöverdragen" "p" micro.. den är okej hittar den nån den 6-7 stycker men den är ägg i mage den för yngel så den är inte klart.. synd.. är det stämmer?? om rätt av mig?? så tack jag så mkt av dig pallah..
                              375 LITER Malawi arter..
                              74 Liter Malawi yngel...

                              Kommentar

                              Arbetssätt...