Hardrock pa experimentmusikfestival

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #31
    Ursprungligen postat av Sacrium
    Såpass, det kanske inte är fullt så roligt då.
    Hade vi snackat tidiga Paradise lost hade jag slängt mig över det
    Jag slutade lyssna på Paradise Lost 91 eller 92 efter att ha sett dem live på gamla fina Magasinet i gbg... de var så fantastiskt överspända och gnälliga att jag lämnade stället efter halva spelningen. Börjar man med att fråga "what idiot booked us to this place?" har man inte gjort sitt allra bästa för att få publiken med sig
    Tony Englund

    Kommentar

    • Sacrium
      Användare
      • november 2005
      • 353

      #32
      Finns dessvärre en del överspända typer inom metalgenrèn.

      Hade en intervju med Corpsegrinder från Cannibal corpse när dom lirade på resturang kreta i gbg för ett par år sedan. Stället tog trehundra pers och han var överlycklig att få lira bara med massa diehard fans. Rätt skönt att veta att folk fortfarande kan se det på det sättet.

      Kommentar

      • wracker
        Användare
        • juni 2006
        • 295

        #33
        Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
        Jag gillar en hel del musik som kan kallas elektronisk; Front 242, Nitzer Ebb, Einstürzende Neubauten, Laibach, Assemblage 23, VNV Nation, Apoptygma Berzerk, ja till och med sådana poppiga nymodigheter som Alice in Videoland. Har du nåt sånt ;-)
        det enda jag kände igen där var laibach.. har du hört dem kan jag starkt rekomendera dig Blutengel.. lite mer synt än laibach dock.. download and listen, du ångrar dig inte..
        btw kan du namnen på några laibach? dödssökningar när man har letat. endast hittat en sketen remix på life is life.. betydligt bättre låtar finns ju som man hört tidigare.

        Kommentar

        • daniel60
          Användare
          • mars 2003
          • 527

          #34
          Oj, nu blir jag tvungen att gå ner i källaren och rota fram gamla LP.
          Som Swans "Filth" (har fortfarande inte bestämt mig för om den ska spelas på 33 eller 45 varv).
          Och Painkillers "Guts of a virgin" (avantgardejazz + grindcore med Napalm Death-Mick Harris)
          Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
          Mina fiskar & burkar

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • april 2002
            • 14633

            #35
            Ursprungligen postat av wracker
            det enda jag kände igen där var laibach.. har du hört dem kan jag starkt rekomendera dig Blutengel.. lite mer synt än laibach dock.. download and listen, du ångrar dig inte..
            btw kan du namnen på några laibach? dödssökningar när man har letat. endast hittat en sketen remix på life is life.. betydligt bättre låtar finns ju som man hört tidigare.
            Personligen gillar jag "Nova Acropola" och "Laibach". WAT, Macbeth, Opus Dei och mojligen Let it Be ar bra. Resten ar mer eller mindre dynga. Der Blutharsch kan ni ju kolla upp om ni gillar faschistoid musik. Har ett gang skivor aven om det ar i kitchigaste laget for mig.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            Arbetssätt...