Akvariet har läckt under natten, vad göra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rhodebaert
    Användare
    • februari 2006
    • 557

    #31
    Förhoppningsvis sover han av sig ett överflöd av
    Det går alltid en senare buss.

    Kommentar

    • kanotisten
      Användare
      • september 2006
      • 74

      #32
      Är tillbaka efter fest o allt.

      Akvariet är fyllt till 65%, men läcker ändå. Så det blir till att dra ut allt, och skära bort all silikon. Synd eftersom jag fick många fina komplimanger för akvariet.

      Klart trist, men man lär sig av sina misstag, så nu skall jag göra rätt. Är som sagt mkt nervös för att omsilikoneringen inte blir bra, är rädd för att jag kommer skära bort för mycket silikon (alltså silikonet som håller ihop glasrutorna, inte bara tätnings-silikonet.

      Ingen i Malmöområdet som skall omsilikonera sitt kar som man kan komma över och titta?

      Kommentar

      • Perikles
        Användare
        • december 2005
        • 658

        #33
        Ursprungligen postat av kanotisten
        Är tillbaka efter fest o allt.

        Akvariet är fyllt till 65%, men läcker ändå. Så det blir till att dra ut allt, och skära bort all silikon. Synd eftersom jag fick många fina komplimanger för akvariet.

        Klart trist, men man lär sig av sina misstag, så nu skall jag göra rätt. Är som sagt mkt nervös för att omsilikoneringen inte blir bra, är rädd för att jag kommer skära bort för mycket silikon (alltså silikonet som håller ihop glasrutorna, inte bara tätnings-silikonet.

        Ingen i Malmöområdet som skall omsilikonera sitt kar som man kan komma över och titta?
        Har för mig att Wilhelm skrev en artikel i senaste CB om detta.
        Det är faktiskt inte så knepigt, om siliconet är gammalt så lossnar det lätt med en vass mattkniv. Försök undvika att komma imellan glaset om du inte ska plocka ner akvariet bit för bit.
        Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
        -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
        Cicero (106-43 f.kr)

        Kommentar

        Arbetssätt...