hur många troffar är lämpligt i ett 720

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jeppe
    Användare
    • oktober 2005
    • 409

    #16
    Har för mig att jag hörde om korsning mellan pemba och bärnsten, dock inte säker på det.. man kan inte lämna nåra garantier
    540 Troffar, Callochromis ect
    100 sydamerica, dvärgar
    120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
    40 tomt

    Qui dormit, non peccat

    Kommentar

    • robjo
      Användare
      • maj 2005
      • 330

      #17
      Ursprungligen postat av Stephan E
      Det är bara att släppa ihop dem. Kör ofta med två grupper i mina burkar och det fungerar alldeles utmärkt. Enda gången som det gått åt h-e är när jag hade en Molirohona tillsammans med min gamla Chaitikagrupp. Problemet är ju alltid när man har enbart en av en sort. Att blanda en blackvariant med en röding ser i alla fall jag som helt riskfritt.

      För övrigt så är jag toppnöjd med Kirizan som jag köpte av dig.
      Menar du me detta att det är OK att blanda en "chimba" eller an "bärnsten" eller ellr en "lufubu", alla dessa kommer
      från skillda delar utav sjön, med tex "pemban"
      http://picasaweb.google.se/sipedon/

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • mars 2004
        • 3187

        #18
        Robjo; tror han menar att det går bra för mig att köra sp Red & sp Black.

        Ang. dina fråga så tror jag det går bra. Men var på din vakt. Ser du att hane av fel variant uppvaktar fel hona kan man väl säga att det redan då sket sig.... Jag hade chansat. Funderar själv på om jag skall slå ihop mina...
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        • robjo
          Användare
          • maj 2005
          • 330

          #19
          OK då bör ju pemban och chimban kunna gå tillsammans. Sen kommer nästa behagliga problem, fick igår hem 10 st Lufubu av en som ville bli av med dom, och då måste man tacka ja. Dom är ca 5 cm, funderar över om dom kan gå med bärnstenen. Vad tror ni..
          Dessa går nu i ett 222 l tillsammans med chimba och pemba yngel.

          /Robban
          http://picasaweb.google.se/sipedon/

          Kommentar

          • ozric
            Användare
            • mars 2004
            • 3187

            #20
            Bärnsten och Lufubu blir knepigare iom att det i princip är samma fisk!
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

            Kommentar

            Arbetssätt...