Montering av BTN stora Amazonas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flykt
    Användare
    • januari 2007
    • 104

    #16
    Ursprungligen postat av anli
    Mina "Flagtails" kommer att få det mumma i det karet. Du får dom fetaste
    Oh la la ... Tackar så mycket!
    /Helena

    Min Zoon

    Kommentar

    • jimmyA
      Användare
      • mars 2007
      • 26

      #17
      Ursprungligen postat av Flykt
      "jimmyA", du skrev i går "det är svårt för mig att försöka inbilla mig hur djup akvariumet igentligen är".

      Jag bad min femåriga dotter att ta ett kort när jag låg i karet, så du kan få en uppfattning om hur djupt det är, även hur långt. Jag får gott om liggplats, även EFTER att jag monterat BTN som synes, (BTN tar upp 55 cm på ena sidan)...

      Ps! Fotokvaliten blir ju inte den bästa av en femåring, men hon var den enda som fanns närvarande att fota. Ska nu ta och hälla i sanden, och på lördag startas karet upp, då blir det inga mer kort på mig i karet i allafall *S*. Ds!

      /Helena
      hehe!
      det finns ju badkläder och cyklop.
      hon knäpper ju bättre bilder än vad jag gör och jag är ju 19 år äldre (framtida fotograf kanske )
      jo nu fick jag en bra uppfattning hur djup det är,det där blir kanon att ha lite större fiskar i.
      har funderat lite på vad jag skulle stoppa i,och jag skulle nog undvika CA-ciklider,efter som du ska ha ocellaris i karet och hålla mig till SA,kanske ett stim Metynnis argenteus (silverdollar) och en fin silver arowana ( inte SA men grymt läckra)

      Kommentar

      • Flykt
        Användare
        • januari 2007
        • 104

        #18
        Ursprungligen postat av jimmyA
        hehe!
        det finns ju badkläder och cyklop.
        hon knäpper ju bättre bilder än vad jag gör och jag är ju 19 år äldre (framtida fotograf kanske )
        jo nu fick jag en bra uppfattning hur djup det är,det där blir kanon att ha lite större fiskar i.
        har funderat lite på vad jag skulle stoppa i,och jag skulle nog undvika CA-ciklider,efter som du ska ha ocellaris i karet och hålla mig till SA,kanske ett stim Metynnis argenteus (silverdollar) och en fin silver arowana ( inte SA men grymt läckra)

        Silverdollar är inte i min smak, men arowana är det defenitivt. Så det ska jag köpa mig längre fram.
        /Helena

        Min Zoon

        Kommentar

        • Laesk
          Användare
          • februari 2004
          • 2447

          #19
          Fy f-n va najs detta kommer bli du

          Å att du äntligen fått tummen ur r-ven å fixar till karet
          Lennart "Laesk" Axelsson
          http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

          With CANON you can!

          Kommentar

          • Flykt
            Användare
            • januari 2007
            • 104

            #20
            Ursprungligen postat av Laesk
            Fy f-n va najs detta kommer bli du

            Å att du äntligen fått tummen ur r-ven å fixar till karet
            Japps, äntligen säger jag med! Du kommer väl förbi på en kopp kaffe när det är klart?
            /Helena

            Min Zoon

            Kommentar

            • jimmyA
              Användare
              • mars 2007
              • 26

              #21
              ska du ha ocellaris yngelna tillsammans med en 35cm pleurophthalma?

              Kommentar

              • Flykt
                Användare
                • januari 2007
                • 104

                #22
                Ursprungligen postat av jimmyA
                ska du ha ocellaris yngelna tillsammans med en 35cm pleurophthalma?
                Yes, det visar sig hur det går med den saken.
                /Helena

                Min Zoon

                Kommentar

                • Malawi Micke
                  Användare
                  • oktober 2006
                  • 167

                  #23
                  Mycket najs kar!! Gött när det finns djup att tillgå i baljan eller hur..
                  Fan du behöver juh ingen fisk i karet skaffa snorkel så är du säkert först på forumet med en sjöjungfru..
                  malawi 4 life

                  Kommentar

                  • Laesk
                    Användare
                    • februari 2004
                    • 2447

                    #24
                    Ursprungligen postat av Flykt
                    Japps, äntligen säger jag med! Du kommer väl förbi på en kopp kaffe när det är klart?

                    Hehe självklart

                    Du är säker på att du ska ha cichla ocellaris nu då? Visst dom är coola, men jag hade nog föredragit nån Vieja art, + en eller två andra CA + ett stim Charming Phoenix - Semaprochilodus taeniurus

                    Tar mig friheten å visar en bild av Anders Lindersson (Anli) på hans Charming Phoenix... Coolare fisk får man leta efter.
                    Lennart "Laesk" Axelsson
                    http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                    With CANON you can!

                    Kommentar

                    • Flykt
                      Användare
                      • januari 2007
                      • 104

                      #25
                      Ursprungligen postat av Malawi Micke
                      Mycket najs kar!! Gött när det finns djup att tillgå i baljan eller hur..
                      Fan du behöver juh ingen fisk i karet skaffa snorkel så är du säkert först på forumet med en sjöjungfru..
                      HAHA.. Sjöjungfru är jag ju inte direkt, men Jungfru i allafall.....
                      /Helena

                      Min Zoon

                      Kommentar

                      • Flykt
                        Användare
                        • januari 2007
                        • 104

                        #26
                        Ursprungligen postat av Laesk
                        Hehe självklart

                        Du är säker på att du ska ha cichla ocellaris nu då? Visst dom är coola, men jag hade nog föredragit nån Vieja art, + en eller två andra CA + ett stim Charming Phoenix - Semaprochilodus taeniurus

                        Tar mig friheten å visar en bild av Anders Lindersson (Anli) på hans Charming Phoenix... Coolare fisk får man leta efter.
                        Varför skulle du föredra någon annan fisk ist för cichla ocellaris? Jag har redan beställt dom, finns på "mitt zoo" och väntar på upphämtning bara. Så klart att det finns mkt annat nice också, men dessa blev en klar favvo när jag såg dom.

                        Ska bli kul att få se några av Anders fiskar simma i mitt kar på söndag.
                        /Helena

                        Min Zoon

                        Kommentar

                        • Leopoldi
                          Användare
                          • februari 2004
                          • 1082

                          #27
                          Att jämnföra CA med SA är ju som att jämnföra en truck med en Ferrari.....

                          Kommentar

                          Arbetssätt...