SA-Bilder - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matz Karlsén
    Användare
    • februari 2004
    • 1127

    Skickar en liten bild på en VF Dicrossus filamentosa hanne som är mitt senaste nyförvärv. Så nu är jag också tillbaka i SA-träsket.
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

    Kommentar

    • Fisken94
      Användare
      • april 2007
      • 44

      Ursprungligen postat av sa-aqua
      en bild på min.rödskuldrade hantel
      Snygg...

      Kommentar

      • c90368
        Användare
        • september 2007
        • 890

        Ursprungligen postat av Matz Karlsén
        Skickar en liten bild på en VF Dicrossus filamentosa hanne som är mitt senaste nyförvärv. Så nu är jag också tillbaka i SA-träsket.
        Har du tittat i den här tråden?

        Håller på och planerar för ett 90L (75*35*35) kar och har svårt att bestämma mig för vilken av dessa jag skall välja. Jag antar att det är för litet för att ha bägge arterna?! Det blir ett "svartvattenskar" med mycket rötter, löv, svag belysning, torvfiltrering och lite cryptocoryne. Har eget mjukt vatten med ph 6 ur
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Matz Karlsén
          Användare
          • februari 2004
          • 1127

          Ursprungligen postat av c90368
          Tack för tipset!
          To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

          Kommentar

          • olof
            Användare
            • april 2002
            • 1823

            Ursprungligen postat av Crenicichla
            Lyfter tråden med en bild på en VF Aequidens Diadema
            Snygg! Hur stor är den och är den din? Jag frågar mig hur stora de är när de börjar få det här utseendet:



            (Bilderna i botten av sida 1)

            Den pannan saknar yngre exemplar.

            mvh

            olof
            http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

            Kommentar

            • c90368
              Användare
              • september 2007
              • 890

              Ursprungligen postat av olof
              Snygg! Hur stor är den och är den din? Jag frågar mig hur stora de är när de börjar få det här utseendet:



              (Bilderna i botten av sida 1)

              Den pannan saknar yngre exemplar.

              mvh

              olof
              Skulle kunna vara en bild av en av mina, de är ca 5 cm utan fenor. Noterade att de växte ganska fort fram tills de utvecklade de fina fenorna. Sedan har de stannat upp i växten. De går i ett 180-liters. Det intressanta är dock att jag lyfte ur en hanne till mitt 400-liters, eftersom det var för många hannar, han verkar ha fortsatt att växa. Om det beror på den större volymen, eller det faktum att han inte har någo hona att bry sig om, kan man fundera på?
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Crenicichla
                Användare
                • november 2006
                • 1055

                Ursprungligen postat av olof
                Snygg! Hur stor är den och är den din? Jag frågar mig hur stora de är när de börjar få det här utseendet:



                (Bilderna i botten av sida 1)

                Den pannan saknar yngre exemplar.

                mvh

                olof
                Man tackar, ja det är min... köpte den förra året i Sthlm tillsamans med 2andra.. Hade vid den tidpunkten en riktigt fet hane här hemma som behövde sällskap.
                Men sen skaffade jag mina Satanos och det blev för mycket med 4 diadema och 6 Satanoperca i mitt 540 så Diademorna fick åka till djuraffären.
                Där dog en av dem och den biffiga hanen och hans hona blev sålda. denna gick kvar ett bra tag och såg alldeles förskräckt ut där, så tillsist så kunde jag inte låta bli att ta hem den igen. Kände så dåligt samvete över den och det var ju ändå jag som tagit hit den till Borås.
                Den kan vara mellan 12-15 inkl. fenor så den har lite kvar att ge i längd och kroppshöjd om det inte är en hona vill säga...

                Svårt att säga ålder, men jag kan säga att jag köpte didemorna i Stockholm när de var ca 6-7cm och de var då Vf och nu lite mer än ett år senare så är min ca dubbelt så stor och det känns som att tiden i affärn gjort att den växt saktare än vad den gjort om jag behållt den.
                MVH

                Kristofer

                Kommentar

                • Crenicichla
                  Användare
                  • november 2006
                  • 1055

                  föresten fiskarna i länken ser ut att vara rätt så små
                  MVH

                  Kristofer

                  Kommentar

                  • c90368
                    Användare
                    • september 2007
                    • 890

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Skulle kunna vara en bild av en av mina, de är ca 5 cm utan fenor. Noterade att de växte ganska fort fram tills de utvecklade de fina fenorna. Sedan har de stannat upp i växten. De går i ett 180-liters. Det intressanta är dock att jag lyfte ur en hanne till mitt 400-liters, eftersom det var för många hannar, han verkar ha fortsatt att växa. Om det beror på den större volymen, eller det faktum att han inte har någo hona att bry sig om, kan man fundera på?
                    Snacka om att läsa i kors

                    Jag svarade på bilden av VF Dicrossus filamentosa som kom i inlägget efter. Men nu vet du lite om dessa fina firrar oxå
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Crenicichla
                      Användare
                      • november 2006
                      • 1055

                      Gissa fisken...
                      MVH

                      Kristofer

                      Kommentar

                      • Crenicichla
                        Användare
                        • november 2006
                        • 1055

                        Satanoperca Juvenil
                        MVH

                        Kristofer

                        Kommentar

                        • olof
                          Användare
                          • april 2002
                          • 1823

                          Ursprungligen postat av Crenicichla
                          Man tackar, ja det är min... köpte den förra året i Sthlm tillsamans med 2andra.. Hade vid den tidpunkten en riktigt fet hane här hemma som behövde sällskap.
                          Men sen skaffade jag mina Satanos och det blev för mycket med 4 diadema och 6 Satanoperca i mitt 540 så Diademorna fick åka till djuraffären.
                          Där dog en av dem och den biffiga hanen och hans hona blev sålda. denna gick kvar ett bra tag och såg alldeles förskräckt ut där, så tillsist så kunde jag inte låta bli att ta hem den igen. Kände så dåligt samvete över den och det var ju ändå jag som tagit hit den till Borås.
                          Den kan vara mellan 12-15 inkl. fenor så den har lite kvar att ge i längd och kroppshöjd om det inte är en hona vill säga...

                          Svårt att säga ålder, men jag kan säga att jag köpte didemorna i Stockholm när de var ca 6-7cm och de var då Vf och nu lite mer än ett år senare så är min ca dubbelt så stor och det känns som att tiden i affärn gjort att den växt saktare än vad den gjort om jag behållt den.
                          Jag har köpte fyra små VF på Åleds i februari och nu är de inte så små längre. Vad bedömer du att max storleken på dessa är?

                          Jag upplever att de är rätt tuffa sinsemellan men struntar i andra fiskar, är det för att de inte är fullvuxna eller är de så snälla?

                          mvh

                          olof
                          http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                          Kommentar

                          • Ola Svensson
                            Användare
                            • april 2002
                            • 14633

                            Ursprungligen postat av Crenicichla
                            Gissa fisken...
                            Arapaima gigas?
                            Med vänliga hälsningar

                            Ola

                            Kommentar

                            • Gäst

                              Ursprungligen postat av Crenicichla
                              Gissa fisken...
                              Det kan väl inte vara så att du har gått och skaffat dig en sådan här va, Kristofer?...hehe



                              Mvh/Andreas.

                              Kommentar

                              • Crenicichla
                                Användare
                                • november 2006
                                • 1055

                                Ursprungligen postat av olof
                                Jag har köpte fyra små VF på Åleds i februari och nu är de inte så små längre. Vad bedömer du att max storleken på dessa är?

                                Jag upplever att de är rätt tuffa sinsemellan men struntar i andra fiskar, är det för att de inte är fullvuxna eller är de så snälla?

                                mvh

                                olof
                                Ungefär så upplevde jag mina med, i alla fall när de är i grupp.. Den enda fisk som fick ordentligt med stryk var en A. Metae hane som var betydligt mindre än A. Diademan. Annars så är de generellt snälla mot alla andra enligt min erfarenhet.
                                Storleken är svår men mina stora hane bedömmer jag som runt 17cm inkl. fenor
                                MVH

                                Kristofer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...