SA-Bilder - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Wikström
    Användare
    • March 2003
    • 127

    Ursprungligen postat av sa-aqua
    en stor VF-discus
    Mkt fin såååå! snygga konstraterande färger!
    Mvh Erik

    Kommentar

    • sa-aqua
      Användare
      • March 2008
      • 135

      tack

      Kommentar

      • Gäst

        Ursprungligen postat av wofflan
        hur stora är de och hur många fick du tag på?
        Det blev bara två stycken den här gången. 9 resp. 13 cm.

        Mvh/Andreas.

        Kommentar

        • olof
          Användare
          • April 2002
          • 1823

          Ursprungligen postat av A C-son
          Jo tack!
          Även om det nästan är en klyscha så är de klart snyggare i verkligheten än på bild vilket ju iofs snarare är regel än undantag när JAG fotar haha...

          Mvh/Andreas.
          A. Heckeli är faktiskt mycket snyggare i verkligheten än på bild. Bättre och bättre lär det bli också ju större de blir. Jag hade 4 fullvuxna och jag har i vart fall aldrig haft snyggare fiskar. De fulkomligt lyser.
          De är också snälla i akvariet, gräver inte, bråkar inte och äter det mesta. Slarva dock inte med vattenbytena och håll temperaturen uppe (typ 30+). Kör gärna kompleterande vitaminer för att undvika hål i huvudet sjuka som är vanlig för denna art.
          Jag tror att det var för låg temperatur som fick mina att lämna in en efter en, tråkigt nog.

          mvh

          olof
          http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

          Kommentar

          • Gäst

            Ursprungligen postat av olof
            A. Heckeli är faktiskt mycket snyggare i verkligheten än på bild. Bättre och bättre lär det bli också ju större de blir. Jag hade 4 fullvuxna och jag har i vart fall aldrig haft snyggare fiskar. De fulkomligt lyser.
            De är också snälla i akvariet, gräver inte, bråkar inte och äter det mesta. Slarva dock inte med vattenbytena och håll temperaturen uppe (typ 30+). Kör gärna kompleterande vitaminer för att undvika hål i huvudet sjuka som är vanlig för denna art.
            Jag tror att det var för låg temperatur som fick mina att lämna in en efter en, tråkigt nog.

            mvh

            olof
            Mycket intressant och "bekräftande" inlägg som verkar vettigt, tack för det Olof!

            Det har just visat sig att de är pigga och snälla mot övriga invånare samt att de har mycket god aptit och har ätit allt foder jag gett dem hittilis. Skall vara noga med vitaminer.

            Gjorde ett vattenbyte häromdagen där jag fyllde på med aningen svalare vatten och de reagerade faktiskt märkbart negativt direkt på det och slog om i färgsättning och aktivitet så jo, hög värme tycks vara väldigt viktigt för trivsel.

            Kanske återkommer med bilder i framtiden när de blommat ut lite mer.
            Har du några bilder på dina gamla skönheter?

            (Kollade ditt bildgalleri nu på zoonen, fina firrar och fin firre om det nu är samma individ på samtliga "Acarichtysbilder")

            Mvh/Andreas.
            Senast redigerad av Gäst; 19 May 2008, 14:27.

            Kommentar

            • Gäst

              Ursprungligen postat av sa-aqua
              stanaperca lecusticta 8cm
              En "käck krabat" igen. (Blir det inga bilder på de "rödskuldrade hantlarna" som du skaffade ochså?)
              Antar att du läser CB nr 2 med förtjusning just nu...(Om du fått den än)
              Del 2 om de sataniska fiskarna är klart intressant!

              Mvh/Andreas.

              Kommentar

              • Crenicichla
                Användare
                • November 2006
                • 1055

                Ursprungligen postat av A C-son
                Ja, de är hyffsat nya, har ju klurat lite på dem som du vet Kristofer.
                Tycker absolut att du skall ordna Acarichtys när det passar, de har varit en mycket trevlig bekantskap hittils.

                Jo, såvitt jag vet så kan det vara lite lurigt att lyckas med odlandet men det får bli en senare fråga då jag tycker att de kan växa till sig lite först.

                Mvh/Andreas.
                Härligt att det blivit en början i fisk inskaffandet, förmodar att du kommer försöka få tag i några fler A. Hackeli så småningom?
                Skulle vart cool att göra en sådan botten som de vill ha för lek och e dem leka på naturligt sätt!
                MVH

                Kristofer

                Kommentar

                • olof
                  Användare
                  • April 2002
                  • 1823

                  Ursprungligen postat av A C-son
                  Mycket intressant och "bekräftande" inlägg som verkar vettigt, tack för det Olof!

                  Det har just visat sig att de är pigga och snälla mot övriga invånare samt att de har mycket god aptit och har ätit allt foder jag gett dem hittilis. Skall vara noga med vitaminer.

                  Gjorde ett vattenbyte häromdagen där jag fyllde på med aningen svalare vatten och de reagerade faktiskt märkbart negativt direkt på det och slog om i färgsättning och aktivitet så jo, hög värme tycks vara väldigt viktigt för trivsel.

                  Kanske återkommer med bilder i framtiden när de blommat ut lite mer.
                  Har du några bilder på dina gamla skönheter?

                  (Kollade ditt bildgalleri nu på zoonen, fina firrar och fin firre om det nu är samma individ på samtliga "Acarichtysbilder")

                  Mvh/Andreas.
                  Hej!

                  Allt jag läst om Heckelii bekräftar att varmt vatten är A och O. Jag undrar varför allt detta var som bortblåst när jag hade dem?

                  Det är nog samma fisk på bilderna på zoonen. Det är ju suddiga och små bilder men jag tycker till viss del att de visar en del av lystern och färgprakten hos arten. Tyvärr visar bilden inte hur stora, grasiösa och ståtliga de är:



                  Lek på dem är ju inte omöjligt men heller inte lätt. Fullvuxna välmatade exemplar är nog en bra start.

                  mvh

                  olof

                  mvh

                  olof
                  http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                  Kommentar

                  • Långås
                    Användare
                    • August 2005
                    • 73

                    Apistogramma agassizii "tef'é":

                    Mvh
                    Peter Fredriksson

                    Kommentar

                    • sa-aqua
                      Användare
                      • March 2008
                      • 135

                      Ursprungligen postat av A C-son
                      En "käck krabat" igen. (Blir det inga bilder på de "rödskuldrade hantlarna" som du skaffade ochså?)
                      Antar att du läser CB nr 2 med förtjusning just nu...(Om du fått den än)
                      Del 2 om de sataniska fiskarna är klart intressant!

                      Mvh/Andreas.
                      jajjamen Andreas det kommer bilder .JAG FICK ÄNTLIGEN TAG I JORDÄTARBOKEN.letat i 2år

                      Kommentar

                      • Crenicichla
                        Användare
                        • November 2006
                        • 1055

                        Ursprungligen postat av Långås
                        Vilken snygging
                        MVH

                        Kristofer

                        Kommentar

                        • Crenicichla
                          Användare
                          • November 2006
                          • 1055

                          Apropå de Sataniska fiskarna i ny CB så bidrar jag med 2 bilder på mina Sataner
                          MVH

                          Kristofer

                          Kommentar

                          • olof
                            Användare
                            • April 2002
                            • 1823

                            Ursprungligen postat av Crenicichla
                            Apropå de Sataniska fiskarna i ny CB så bidrar jag med 2 bilder på mina Sataner
                            Är det dem som kallas "red lips"? Mycket snygga och fräcka fiskar!

                            mvh

                            olof
                            http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                            Kommentar

                            • Crenicichla
                              Användare
                              • November 2006
                              • 1055

                              Den som det viste Olof...

                              Jag har amilat fram och tillbaka med diverse Jordätar experter, närmare bestämt Uwe Werner och Thomas Weidner.
                              Både menar att det inte är "red lips" i alla fall inte den från franska guyana.
                              Det sista jag hörde var en gissning från Thomas Widner att det skulle kunna vara en Sp. Rio Madre De Dios "golden"
                              Vet fortfarande inte om det är denna med säkerhet då den på många sätt även påminner om en vanlig Jurupari.
                              För tillfället så kallar jag den för Sp. Rio Madre De Dios "golden" i alla fall.
                              Eftersom de kan anta en riktigt gyllen färg

                              Men det är utan tvekan kul fiskar, i alla fall om de får gå i ett kar med rätt förutsättningar vad det gäller utrymme och sällskap.
                              MVH

                              Kristofer

                              Kommentar

                              • Gäst

                                Ursprungligen postat av Crenicichla
                                För tillfället så kallar jag den för Sp. Rio Madre De Dios "golden" i alla fall.
                                Eftersom de kan anta en riktigt gyllen färg
                                Tja, det låter ju riktigt bra iaf...
                                Hur stora har rariteterna hunnit bli?

                                Mvh/Andreas.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...